Въпреки че любителите на истинските всъдеходи го упрекват за независимото окачване, то далеч не превръща Mitsubishi Pajero в обикновен SUV модел.
Mitsubishi Pajero обича да се кичи с най-различни победи, които е завоювал в пустинните ралита по време на 27-годишната си кариера. Това, разбира се, не прави шосейната версия действително спортна – но от друга страна, обяснява много добрата й проходимост.
Двигател: За да преодолява успешно пресечени терени, моделът се задвижва само от мотори с голям въртящ момент. Бензиновите V6 агрегати с работен обем 3,5, а по-късно 3,8 литра обаче не играят роля на европейския пазар. Повечето купувачи на нови автомобили са избрали 3,2-литровия дизел, който при това се отличава с още по-силен въртящ момент. По-добрата му икономичност обаче се заплаща с по-неравномерен и шумен ход.
Каросерия: С поколението V60 от гамата отпадна късият открит вариант, останаха версията с две и по-дългата с четири врати. Дългият Pajero можеше да се поръча с до седем места, като тези на третия ред стават в най-добрия случай за съвсем кратки пътувания. Освен това конструкцията им е доста обемиста, което е за сметка на товарния обем. Независимо от това вариантът с четири врати предлага място в изобилие.
Изработка: Докато използваните материали изглеждат толкова грубовати, колкото и целият автомобил, за изработката почти не може да се каже нищо лошо. Във всеки случай притежателите на Mitsubishi Pajero го хвалят като солиден в основата си всъдеход.
Безопасност: Ако най-важният елемент от безопасността е възможността да избягате от злодеите независимо от характера на местността, Mitsubishi Pajero е извънредно безопасен автомобил. Иначе в тази област се откриват най-много слабости, понеже спирачките се справят само условно с голямото тегло. От модела за 2003 г. ESP (MASC на жаргона на Mitsubishi) е част от серийното оборудване, също както и обичайният за класа асортимент от въздушни възглавници.
Ходова част: Независимото окачване на V60 донесе наистина осезаемо подобрение в поведението на пътя, но пък и слабости в пресечена местност. Въпреки това с ръчно включваното при скорост до 100 км/ч двойно предаване, понижаващата предавка и блокируемият до 100 процента заден диференциал Mitsubishi Pajero е екипиран добре за повечето излети сред дивата природа.
Кой двигател ви препоръчваме
Ако страдате от остра фобия към дизелови мотори и изминавате съвсем малко километри годишно, подходящият за вас задвижващ агрегат може би е бензиновият V6. Атмосферният двигател достига максималния си въртящ момент сравнително рано и работи значително по-плавно от четирицилиндровия дизел. За повечето обаче правилният избор е 3.2 Di-D, защото има още по-мощна тяга и с разход от 12,0 л/100 км в тест на auto motor und sport е с над два литра по-икономичен от бензиновия мотор. Ако предпочетете автоматична трансмисия, ще трябва да предвидите добавка от 1,5 л/100 км.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Третото, произвеждано от 2000 до 2006 година поколение почти не е претърпявало изменения за целия си производствен цикъл. През 2002 година дизеловият мотор е модифициран поради променените предписания за отработилите газове, затова оттогава е със 160 вместо 165 к.с. ESP става серийна за всички версии. Същото важи и за следващия модел – тук дизелът беше осъвременен през 2009 г.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Отначало възниква въпросът – с две или с четири врати? Тъй като вторият вариант предлага не само до седем места, но и преди всичко по-голям вътрешен простор, а освен това и малко по-балансирано поведение на пътя, повечето купувачи на нови автомобили са взели решение в полза на дългото Mitsubishi Pajero. Що се отнася до останалите аспекти на оборудването, базовата версия изглежда по-скоро грубичка, докато Elegance се перчи с излишни екстри, като кожен волан с дървени апликации и затъмнени стъкла. Поради това заинтересованите трябва да обърнат внимание на нещата, от които действително имат нужда (климатична инсталация), а не на онези, без които спокойно могат да минат (лакирани дръжки на вратите).
Каква е цената
Подходящи екземпляри от моделната серия V60 с по-малко от 150 000 км пробег струват от 8000 евро нагоре. Следващият модел е с над 10 000 евро по-скъп, защото са го поръчвали предимно с луксозни варианти на оборудване.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Известното като пълноценен всъдеход и удобен автомобил за пътешествия Mitsubishi Pajero се проявява при техническите прегледи като доста зрял в техническо отношение модел, на който обаче годините вече започват да тежат. Констатиран е повишен брой неизправности по спирачките и накрайниците на кормилните щанги.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
n/a
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
n/a
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
Simeon aa i nqkoi ako si tyrsi syedinitel ili mahovik za 3.2 da mi se obadi nameril sam na polovin cena ne gi slu6aite teq deto vi iskat po 3000 ili 5000 cenata e dosta pod 2 i to za komplekt ;) 0886899919
Simeon tova se 4upelo onova se 4upelo hahahaha
4upi se samo mahovika zashtoto e napraven kato konsumativ. imam pajero 3.2 ot 2-3 godini.2001 godina e i na kolata ne i beshe smenqn edin bolt kato q vzeh vsi4ko zavodsko.razdatki transmisii i deferenciali nqmat 4upene.bashta mi plashta remonta i q karam kato izpitatel.drifti se pove4e ot BMW 2000cc s teq golemi gumi zakacham dori i 3-ta i horata nevqrvat kakvo vijdat.spored vas za 2 godini karane s vratite napred i skokove v reki i kakvi li ne huishta deto sam ql po4erno 4upi li se izobshto?i da iskate nemojete.smenil sam si mahovik saedinitel i cqlata hodova 4ast.gotov sym za oshte pone 5 godini bez avariino ;) a i da dosta 4esto se blaskam i e mnogo zdrav kolkoto i da se blyskash s do 40-50km v 4as samo draskash bronqta i si stoi edna i saSHTA shteta.moq savet e : nqkoi ako ima sin oligofren eksperimentator tro6a4 da mu vzeme edno pajero i da vidim kak 6te go 64upi. aa i razhoda mi e mnogo malak teq s avtomativite mi se radvat 4e go smaknali na 10 kato karat sys 100 hahahahah men mi gori 8-9 gracko a ako karam sas 100 izvan gracko e 6-6.5 i varvi tolkovamnogo moje da ne si padate pod 170-80 s chasove!!!!!!!!!
тонак при самото превключване на скоростите се усеща вибрация на педала на съединитела и се усеща лека вибрация при движението.моля да ми отговори някой компетентен.благодаря ви
sova_ss Благодарности за Иванов,много полезна информация,добре ще е ако има повече колеги като него да пишат за неща които знаят,когато някой е в затруднение да има от къде да прочете нещичко,здраве и успехи.
Aнонимен В момента за Паджеро има всякакви части на много добри цени по автоморгите,тъй като внесоха много такива автомобили с десен волан,някои от които,просто ги разгобяват и продават на части.
Aнонимен Имам Паджеро 2 Супер селект с малкия дизелов двигател.Много проходим и икономичен. Карам го по изключително пресечена местност,с камъни,кал и отломки от дърва. До сега никакви проблеми . Изключително доволен съм.Къса база е и багажника е малко недостътачен.
дидибиби дано има повече грамотни хора като него
Aнонимен браво на Иванов-благодарности за труда ти
Aнонимен ccc\
Митко супер-селект трансмисия как се разпознава
Тодор Статията е много добра.
Имам Паджеро 2 Супер селект с малкия дизел. В града има моменти, когато ми се иска да е малко по-пъргав, но иначе е отличен във всяко едно отношение. Разлика между 2.5 и 2.8 не успях да намеря, с изключение на разхода на гориво.
И аз подобно на коментара преди мен не съм съгласен за турбото. Но от друга страна за 3.2 двигателя може и да е вярно, защото там има доста проблеми.
2.4-литровия бензин не се обслужва трудно, защото има много други модели на Митсубисщи с този мотор -> Галант.
Минуси за мен са: 1. ниската максимална скорост (на дизела) ~ 110 км
2. Електрическото окачване. Голяма гъзария е, но вече е почти невъзможно да се намерят нови амортисьори. Ако има такива са на баснословни цени.
Иван Не съм съгласен, че турбината се износва само за 80000км. За 800000км може.
Кирил Браво за изчерпателния коментар.
IVANOV Популярността на Pajero II, дебютирал в Европа през май 1991-ва, съвсем не се дължи само на постоянното му присъствие в компанията на отличниците в почти всяко състезание с негово участие. Моделът е бестселър при продажбите както на нови, така и на употребявани автомобили главно заради отличния баланс между цена, надеждност, оборудване и всъдеходни способности. В Pajero се съчетават удачно семейният универсал, атлетът от пресечените терени и лимузината за дълги пътувания, което лесно обяснява голямото търсене на модела на пазара-втора ръка. Независимо от изгодното съотношение между цена и качества обаче, подобно на всеки друг автомобил с повишена проходимост японецът е скъпо удоволствие, а особеностите на конструкцията му налагат стриктното спазване на определени правила при експлоатацията.
Трансмисията
по правило се явява най-сложният механизъм във всеки джип. При активно шофиране на пресечен терен тя се износва най-бързо и затова при покупка следва да є се отдели най-много внимание. Всички модификации на Pajero с механична скоростна кутия се характеризират с трудно включване на втора. Тази особеност се дължи на конструктивен недостатък и не бива да притеснява при огледа на колата. Автоматите на модела пък са доста надеждни, да се строшат не е лесна работа и затова дефектни трансмисии от този тип се срещат рядко. По-капризна е раздатъчната кутия (механизмът, който разпределя въртящия момент между предния и задния мост). Ако сте се спрели на модификация, оборудвана с трансмисия от типа Part Time 4x4 (обикновено GL), непременно покарайте поне 100-ина метра в режим 4Н или 4L. Ако от нея започнат да се чуват удари или тропане, най-вероятно е разтегната веригата на раздатъчната кутия. Замяната є със сигурност ще излезе над 500 евро. Дефектът се среща при коли, чийто предишен собственик е карал с включен преден мост на асфалт, което в повечето случаи е убийствено за Part Time-трансмисията.
Значително по-удобно е силовото предаване от типа Super Select, с което може да се кара в режим 4х4 целогодишно. Проблем с тази трансмисия може да възникне само, ако блокажът на междинния диференциал е бил използван на обикновен път. Въпреки това проверката за плавност на превключване и отсъствие на придърпване не е излишна. В автомобилите, произведени преди 1996 г., се среща дефект на компресора, задвижващ пневматиката на блокажа на задния мост. От солта по родните шосета захранващите му кабели се окисляват и възелът просто престава да работи.
На последно място трябва да се спомене още една особеност на употребяваните Pajero. Незнайно защо някои собственици решават, че джипът им ще изглежда по-добре, ако предните гуми са с по-малък размер от задните. От такива коли трябва да се бяга като дявол от тамян. Еднаквият диаметър на колелата е желязно условие за здравето на всяка трансмисия на всъдеход.
За разлика от други модели на Mitsubishi, Pajero се произвежда само в Япония. Това обаче съвсем не значи, че доставяните за разлините пазари модификации са абсолютно еднакви. Добре за дебелината на портфейла е избягването на версии за Близкия Изток и Съединените Щати. Последните се познават лесно, тъй като заради неприличния смисъл на думата “pajero” на испански в Америка името на модела е Montero. Неприятности с такива джипове могат да възникнат заради различните кодове на резервните части в каталога на производителя.
Далеч по-сериозни проблеми предвещава покупката на близкоизточен вариант. Той със сигурност е оборудван с т.нар. Hot Climate Package, сиреч "Пакет за Топъл Климат". Под помпозната фраза се крият по-маломощен стартер и генератор, акумулатор с по-нисък ампераж и различен блок за управление на запалването. Наред с това под предния капак са монтирани радиатор с повишен обем, по-мощна водна помпа и друг тип термостат. На прост език това означава, че в повечето случаи автомобилът така и няма да достига нормална работна температура по родните географски ширини, а през зимата двигателят ще пали трудно. Номерът със замяната на акумулатора с по-мощен може да излезе солено, защото стартерът рано или късно няма да издържи на повишеното натоварване. Дизеловите модификации, произведени за Близкия Изток, пък директно трябва да се задраскат от списъка с потенциални покупки. При тях обикновено липсват подгряващи свещи, което прави старта при температура под 10 градуса практически невъзможен. "Арабските" версии най-често се познават по изобилието на хромирани декорации и двуцветното купе, но тъй като те не са задължително условие, най-добре би било да се консултирате със специалист.
По време на почти десетгодишната си кариера Pajero II се оборудва с най-различни
двигатели
Поклонниците на мощните престижни всъдеходи най-често се ориентират към могъщия 3.5-литров V6 с два разпределителни вала и мощност 208 к.с. Този мотор се монтира от 1994 до 1998 г. и се характеризира с капризен впръсквателен механизъм. След 1998 г. единият разпределителен вал е премахнат и проблемите изчезват, макар че мощността намалява на 194 коня. По мнението на повечето специалисти оптимален избор се явява трилитровият V6, чиято надеждност се е доказала по време на целия живот на Pajero. Здравината на този двигател се допълва от непретенциозното му отношение към качеството на горивото.
Дизеловите мотори естествено са за предпочитане, ако всъдеходът ще бъде използван по предназначение. Освен несъмнените предимства на пресечен терен, "печките" са далеч по-сдържани в апетита си. Pajero се оборудва с два турбодизела - 2.5- и 2.8-литров с мощност съответно 95 и 125 к.с. Вторият е за предпочитане не само заради по-високите си експлоатационни характеристики, а и поради факта, че единствен от всички агрегати на японския джип използва верига вместо ангренажен ремък. Основно внимание при покупка на дизел следва де се обърне на компресора. Нерядко след около 80 000 км турбината се нуждае от ремонт или направо замяна. От калпавата родна нафта пък страда горивната помпа.
Доста рядко на пазара на употребявани автомобили се среща екзотичната 2.4-литрова бензинова версия на Pajero с четирицилиндров двигател. Тези модификации не са внасяни официално в Европа и би било по-добре да се избягват не заради някакви страховити дефекти, а по простата причина, че се обслужват значително по-трудно.
Един от най-силните козове на Mitsubishi Pajero е слабото му обезценяване и нестихващото търсене на модела. Покупката на японския джип със сигурност ще се рентира, стига да не попаднете на екземпляр, чиято "душица е извадена" със системен тормоз по пресечена местност. По-подходящи за забавления встрани от цивилизованите пътища са модели с твърд преден мост, какъвто Pajero няма. При огледа на избрания екземпляр непременно трябва да се внимава за състоянието на
ходовата част
която иначе е изключително здрава и се нуждае от по-сериозни вложения веднъж на 100-ина хил. км. Подът на колата също изисква обстоен преглед. Ако сте попаднали на почитател на “Кемъл Трофи” и “Париж-Дакар”, съвсем не са изключени наранявания по долната част на купето и придружаващата ги корозия, която при нормални обстоятелства няма шансове.
Батето
Симеон - президент!!!
Simeon
aa i nqkoi ako si tyrsi syedinitel ili mahovik za 3.2 da mi se obadi nameril sam na polovin cena ne gi slu6aite teq deto vi iskat po 3000 ili 5000 cenata e dosta pod 2 i to za komplekt ;) 0886899919
Simeon
tova se 4upelo onova se 4upelo hahahaha 4upi se samo mahovika zashtoto e napraven kato konsumativ. imam pajero 3.2 ot 2-3 godini.2001 godina e i na kolata ne i beshe smenqn edin bolt kato q vzeh vsi4ko zavodsko.razdatki transmisii i deferenciali nqmat 4upene.bashta mi plashta remonta i q karam kato izpitatel.drifti se pove4e ot BMW 2000cc s teq golemi gumi zakacham dori i 3-ta i horata nevqrvat kakvo vijdat.spored vas za 2 godini karane s vratite napred i skokove v reki i kakvi li ne huishta deto sam ql po4erno 4upi li se izobshto?i da iskate nemojete.smenil sam si mahovik saedinitel i cqlata hodova 4ast.gotov sym za oshte pone 5 godini bez avariino ;) a i da dosta 4esto se blaskam i e mnogo zdrav kolkoto i da se blyskash s do 40-50km v 4as samo draskash bronqta i si stoi edna i saSHTA shteta.moq savet e : nqkoi ako ima sin oligofren eksperimentator tro6a4 da mu vzeme edno pajero i da vidim kak 6te go 64upi. aa i razhoda mi e mnogo malak teq s avtomativite mi se radvat 4e go smaknali na 10 kato karat sys 100 hahahahah men mi gori 8-9 gracko a ako karam sas 100 izvan gracko e 6-6.5 i varvi tolkovamnogo moje da ne si padate pod 170-80 s chasove!!!!!!!!!
тонак
при самото превключване на скоростите се усеща вибрация на педала на съединитела и се усеща лека вибрация при движението.моля да ми отговори някой компетентен.благодаря ви
sova_ss
Благодарности за Иванов,много полезна информация,добре ще е ако има повече колеги като него да пишат за неща които знаят,когато някой е в затруднение да има от къде да прочете нещичко,здраве и успехи.
Aнонимен
В момента за Паджеро има всякакви части на много добри цени по автоморгите,тъй като внесоха много такива автомобили с десен волан,някои от които,просто ги разгобяват и продават на части.
Aнонимен
Имам Паджеро 2 Супер селект с малкия дизелов двигател.Много проходим и икономичен. Карам го по изключително пресечена местност,с камъни,кал и отломки от дърва. До сега никакви проблеми . Изключително доволен съм.Къса база е и багажника е малко недостътачен.
дидибиби
дано има повече грамотни хора като него
Aнонимен
браво на Иванов-благодарности за труда ти
Aнонимен
ccc\
Митко
супер-селект трансмисия как се разпознава
Тодор
Статията е много добра. Имам Паджеро 2 Супер селект с малкия дизел. В града има моменти, когато ми се иска да е малко по-пъргав, но иначе е отличен във всяко едно отношение. Разлика между 2.5 и 2.8 не успях да намеря, с изключение на разхода на гориво. И аз подобно на коментара преди мен не съм съгласен за турбото. Но от друга страна за 3.2 двигателя може и да е вярно, защото там има доста проблеми. 2.4-литровия бензин не се обслужва трудно, защото има много други модели на Митсубисщи с този мотор -> Галант. Минуси за мен са: 1. ниската максимална скорост (на дизела) ~ 110 км 2. Електрическото окачване. Голяма гъзария е, но вече е почти невъзможно да се намерят нови амортисьори. Ако има такива са на баснословни цени.
Иван
Не съм съгласен, че турбината се износва само за 80000км. За 800000км може.
Кирил
Браво за изчерпателния коментар.
IVANOV
Популярността на Pajero II, дебютирал в Европа през май 1991-ва, съвсем не се дължи само на постоянното му присъствие в компанията на отличниците в почти всяко състезание с негово участие. Моделът е бестселър при продажбите както на нови, така и на употребявани автомобили главно заради отличния баланс между цена, надеждност, оборудване и всъдеходни способности. В Pajero се съчетават удачно семейният универсал, атлетът от пресечените терени и лимузината за дълги пътувания, което лесно обяснява голямото търсене на модела на пазара-втора ръка. Независимо от изгодното съотношение между цена и качества обаче, подобно на всеки друг автомобил с повишена проходимост японецът е скъпо удоволствие, а особеностите на конструкцията му налагат стриктното спазване на определени правила при експлоатацията. Трансмисията по правило се явява най-сложният механизъм във всеки джип. При активно шофиране на пресечен терен тя се износва най-бързо и затова при покупка следва да є се отдели най-много внимание. Всички модификации на Pajero с механична скоростна кутия се характеризират с трудно включване на втора. Тази особеност се дължи на конструктивен недостатък и не бива да притеснява при огледа на колата. Автоматите на модела пък са доста надеждни, да се строшат не е лесна работа и затова дефектни трансмисии от този тип се срещат рядко. По-капризна е раздатъчната кутия (механизмът, който разпределя въртящия момент между предния и задния мост). Ако сте се спрели на модификация, оборудвана с трансмисия от типа Part Time 4x4 (обикновено GL), непременно покарайте поне 100-ина метра в режим 4Н или 4L. Ако от нея започнат да се чуват удари или тропане, най-вероятно е разтегната веригата на раздатъчната кутия. Замяната є със сигурност ще излезе над 500 евро. Дефектът се среща при коли, чийто предишен собственик е карал с включен преден мост на асфалт, което в повечето случаи е убийствено за Part Time-трансмисията. Значително по-удобно е силовото предаване от типа Super Select, с което може да се кара в режим 4х4 целогодишно. Проблем с тази трансмисия може да възникне само, ако блокажът на междинния диференциал е бил използван на обикновен път. Въпреки това проверката за плавност на превключване и отсъствие на придърпване не е излишна. В автомобилите, произведени преди 1996 г., се среща дефект на компресора, задвижващ пневматиката на блокажа на задния мост. От солта по родните шосета захранващите му кабели се окисляват и възелът просто престава да работи. На последно място трябва да се спомене още една особеност на употребяваните Pajero. Незнайно защо някои собственици решават, че джипът им ще изглежда по-добре, ако предните гуми са с по-малък размер от задните. От такива коли трябва да се бяга като дявол от тамян. Еднаквият диаметър на колелата е желязно условие за здравето на всяка трансмисия на всъдеход. За разлика от други модели на Mitsubishi, Pajero се произвежда само в Япония. Това обаче съвсем не значи, че доставяните за разлините пазари модификации са абсолютно еднакви. Добре за дебелината на портфейла е избягването на версии за Близкия Изток и Съединените Щати. Последните се познават лесно, тъй като заради неприличния смисъл на думата “pajero” на испански в Америка името на модела е Montero. Неприятности с такива джипове могат да възникнат заради различните кодове на резервните части в каталога на производителя. Далеч по-сериозни проблеми предвещава покупката на близкоизточен вариант. Той със сигурност е оборудван с т.нар. Hot Climate Package, сиреч "Пакет за Топъл Климат". Под помпозната фраза се крият по-маломощен стартер и генератор, акумулатор с по-нисък ампераж и различен блок за управление на запалването. Наред с това под предния капак са монтирани радиатор с повишен обем, по-мощна водна помпа и друг тип термостат. На прост език това означава, че в повечето случаи автомобилът така и няма да достига нормална работна температура по родните географски ширини, а през зимата двигателят ще пали трудно. Номерът със замяната на акумулатора с по-мощен може да излезе солено, защото стартерът рано или късно няма да издържи на повишеното натоварване. Дизеловите модификации, произведени за Близкия Изток, пък директно трябва да се задраскат от списъка с потенциални покупки. При тях обикновено липсват подгряващи свещи, което прави старта при температура под 10 градуса практически невъзможен. "Арабските" версии най-често се познават по изобилието на хромирани декорации и двуцветното купе, но тъй като те не са задължително условие, най-добре би било да се консултирате със специалист. По време на почти десетгодишната си кариера Pajero II се оборудва с най-различни двигатели Поклонниците на мощните престижни всъдеходи най-често се ориентират към могъщия 3.5-литров V6 с два разпределителни вала и мощност 208 к.с. Този мотор се монтира от 1994 до 1998 г. и се характеризира с капризен впръсквателен механизъм. След 1998 г. единият разпределителен вал е премахнат и проблемите изчезват, макар че мощността намалява на 194 коня. По мнението на повечето специалисти оптимален избор се явява трилитровият V6, чиято надеждност се е доказала по време на целия живот на Pajero. Здравината на този двигател се допълва от непретенциозното му отношение към качеството на горивото. Дизеловите мотори естествено са за предпочитане, ако всъдеходът ще бъде използван по предназначение. Освен несъмнените предимства на пресечен терен, "печките" са далеч по-сдържани в апетита си. Pajero се оборудва с два турбодизела - 2.5- и 2.8-литров с мощност съответно 95 и 125 к.с. Вторият е за предпочитане не само заради по-високите си експлоатационни характеристики, а и поради факта, че единствен от всички агрегати на японския джип използва верига вместо ангренажен ремък. Основно внимание при покупка на дизел следва де се обърне на компресора. Нерядко след около 80 000 км турбината се нуждае от ремонт или направо замяна. От калпавата родна нафта пък страда горивната помпа. Доста рядко на пазара на употребявани автомобили се среща екзотичната 2.4-литрова бензинова версия на Pajero с четирицилиндров двигател. Тези модификации не са внасяни официално в Европа и би било по-добре да се избягват не заради някакви страховити дефекти, а по простата причина, че се обслужват значително по-трудно. Един от най-силните козове на Mitsubishi Pajero е слабото му обезценяване и нестихващото търсене на модела. Покупката на японския джип със сигурност ще се рентира, стига да не попаднете на екземпляр, чиято "душица е извадена" със системен тормоз по пресечена местност. По-подходящи за забавления встрани от цивилизованите пътища са модели с твърд преден мост, какъвто Pajero няма. При огледа на избрания екземпляр непременно трябва да се внимава за състоянието на ходовата част която иначе е изключително здрава и се нуждае от по-сериозни вложения веднъж на 100-ина хил. км. Подът на колата също изисква обстоен преглед. Ако сте попаднали на почитател на “Кемъл Трофи” и “Париж-Дакар”, съвсем не са изключени наранявания по долната част на купето и придружаващата ги корозия, която при нормални обстоятелства няма шансове.