Второто поколение на японския SUV модел на Nissan печели точки с щедро предлагано място и дизелови мотори с добра тяга.
Nissan X-Trail? Не беше ли това един ръбест всъдеход, който с разположените в средата на таблото уреди и красиво интегрираните прожектори на покрива внасяше в SUV сегмента известна доза екстравагантност? Правилно, само че от 2007 г. централният скоростомер и светлините на покрива вече принадлежат на миналото. Оттогава на пазара е второто поколение на модела, което външно може да бъде отличено от първото едва при втори поглед – но благодарение на по-голямата дължина и по-ниския праг на багажника предлага повече товарно пространство. Освен това при смяната на модела отпадна предложението за предно предаване – оттогава Nissan X-Trail е винаги с четири задвижвани колела.
Двигател: При смяната на модела Nissan X-Trail получи дизеловите мотори със 150 и 173 к.с. от партньора Renault, както и новоразработен двулитров бензинов двигател. Дизелите се отличават с равномерен ход и мощна тяга при изпреварване и са по-добрият избор в сравнение с предлаганите до обновяването през 2010 г. бензинови агрегати със 141 и 165 к.с.
Каросерия: Дългият 4,64 метра X-Trail е леко надраснал класа на компактните SUV модели и съответно предлага повече място от повечето конкуренти в този сегмент. Освен това японецът може да транспортира доста обемисти товари – ако сгънете задната облегалка, получавате равна товарна площ и багажник с обем почти 1,8 куб. м.
Изработка: В сравнение с доста семпло обзаведения си предшественик Nissan X-Trail II е с видимо подобрен интериор. Въпреки това той не изневерява на характера си на здрава машина за свободното време.
Безопасност: ESP е налице серийно, в краштеста на Euro NCAP моделът от 2007 г. получи четири звезди. Спирачките проявяват склонност към преждевременно износване. Важно: през 2009 г. X-Trail беше изтеглен в сервизите за корекции (кормилен механизъм), които непременно би трябвало да са отразени в документите на автомобила.
Ходова част: Nissan X-Trail е с по-скоро комфортни настройки – трасетата с много завои или тежкият пресечен терен не са точно любимите му дисциплини. За сметка на това с до 2,2 тона допустим прикачен товар той е подходящ за ролята на влекач.
Кой двигател ви препоръчваме
Първоначално гамата се състоеше от четири агрегата, но впоследствие Nissan доста я редуцира – което не е чудно, защото и без това над 90 процента от X-Trail на германския пазар са задвижвани от изпитаните дизели на Renault (най-често с филтър за твърди частици). Освен това понеже единствено dCi със 150 к.с. се комбинира с шестстепенна автоматична предавателна кутия с хидравличен преобразувател (до 2010 г. бензиновите мотори се предлагаха по желание с безстепенна CVT трансмисия), а X-Trail с около 1,7 тона собствено тегло не е от най-леките, изборът естествено пада върху дизелите.
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Смяната на модела през 2007 г. не донесе принципни промени в конструкцията със самоносеща каросерия и независимо окачване, но оттогава Nissan X-Trail, подобно на по-малкия Nissan Qashqai, е базиран върху С-платформата на съдружието Renault-Nissan. Лекото осъвременяване по предната решетка и задните светлини през 2010 г. не играе роля при решението за покупка.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Още базовата версия XE е доста добре оборудвана – с ESP, шест въздушни възглавници, автоматичен климатик, радио със CD, електрозадвижване на прозорците, централно заключване с дистанционно управление и алуминиеви джанти. Сгъващата се, разделена на три задна седалка, светлините за мъгла и CD чейнджърът са включени от нивото SE нагоре, а LE глези притежателите си с панорамен люк на покрива и кожени седалки с електрическо регулиране.
Каква е цената
В автокъщите моделите от второто поколение (T31) с под 100 000 км пробег струват от около 13 000 евро нагоре. Цените за малко по дребничкия предшественик (T30) започват от около 9000 евро.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Популярният SUV модел на Nissan се радва на добър прием и във второто си издание. Проблемите с кормилната уредба, от които страдаше неговият предшественик, не са констатирани при X-Trail от второто поколение. Но както и при предходния модел, спирачната уредба се натоварва силно от високото тегло на автомобила. Още при екземпляри с малък пробег се наблюдават признаци на износване. Зле регулираните светлини също са често явление при X-Trail.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили