Този надежден и удобен за всекидневието автомобил се предлага в голямо разнообразие от варианти, осигурявайки широки възможности за избор.
С успешната Astra H немският автомобилопроизводител предлага на клиентите един солиден компактен модел с голямо многообразие от варианти на каросерията. Въпреки че не достига висините на „голфотрепач”, Opel Astra все пак се отличава със здравина и надеждност.
Двигател: Дизеловият мотор с мощност от 150 к.с. e един добър избор на агрегат с балансирана работа, добра динамика и нисък разход на гориво. Той е снабден още от самото начало с филтър за твърди частици. Добро предложение е и CDTi моторът с по два клапана на цилиндър, въпреки че не притежава същата тяга като по-мощния си събрат. Бензиновите агрегати с атмосферно пълнене се монтират в базовите варианти. Бензиновият 1.6 Turbo също има солидна тяга, но пък е по-скъп. При J-модела се появява и моторът с малко по-голям работен обем 2.0 CDTi, а 1,4 Turbo е добра алтернатива за всички, които не изминават много километри. В противен случай е добре да се насочат към 1.7 CDTi, който изразходва малко гориво.
Каросерия: Във версията хечбек Opel Astra H-моделът осигурява достатъчно място за четирима души, но си спестява местата за дреболии. За разлика от него наследникът предоставя достатъчно места за малки предмети. Ако ви е необходима повече функционалност и обем, комби версията Caravan на H-модела е на разположение със своя равен товарен под. Същият обем не е по-голям при наследника, като това се отнася и до мястото за пътниците отзад. Купето GTC и кабриолетът TwinTop са насочени по-скоро към кръга от фенове на този тип автомобили.
Изработка: H-моделите са солидно изработени, тропащите шумове са редки, така както и ръждата по елементите на каросерията.
Безопасност: ESP е налице серийно, същото се отнася и за големия брой въздушни възглавници. Доброто поведението на пътя и спирачките също имат принос за сигурността.
Ходова част: Въпреки че всички версии на Opel Astra са със задно окачване с торсионна греда, комфортът на возене и динамиката на пътя са на добро ниво. За H-модела вече се предлагат адаптивни амортисьори, както и доста твърдо спортно окачване.
Кой двигател ви препоръчваме
1,6-литровият бензинов мотор е надежден агрегат, също както и по-големият му събрат 1.8. Хората, които пътуват много, е добре да се насочат към 1.9 CDTi. Той разполага със солидна тяга, като това в голяма степен важи и за по-малкия 1.7. Бензиновият турбомотор е мощен, но неособено икономичен.
Кой тип каросерия да изберете
Популярен модел е Caravan, макар че предлаганото на задните седалки място не е в изобилие. Купето и кабриолетът са по-скоро екзотика.
От коя година да е моделът
По принцип моделите Opel Astra H са на пазара от 2004 година, фейслифтът е от 2007 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Стерео системите на Opel са изгодни и мощни, спортният пакет е с твърди седалки и окачване.
Каква е цената
Препоръчителните дизелови модели се предлагат за около 8000 евро, новите бензинови са малко по-евтини.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra зрялата Opel Astra H демонстрира солидна изработка, като това се отнася в още по-голяма степен за моделите след фейслифта от 2007 година. Като по-слабо място се очертава единствено конструктивната група окачване/кормилно управление. По-често срещани от средното са повредите по шарнирните съединения.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили