Със своя топмодел Opel установи нови стандарти в моделната си гама по отношение на дизайн и качество.
През 2008 година Opel Insignia замени моделите Vectra и Signum като флагман на марката. Тя бе качествен скок в гамата на Opel, при който фирмата беше инвестирала много средства, време и инженерен потенциал, за да създаде привлекателна стилистика, да подобри комфорта и надеждността. Моторите обаче не отговаряха на актуалното ниво на техническо развитие.
Двигател: Базовият мотор например не е особено убедителен, защото нито работи достатъчно хармонично, нито е особено динамичен и икономичен. Най-добрият компромис между темперамент и разход на гориво са бензиновите турбоагрегати с 1,6 и два литра работен обем, когато, разбира се, дизелът не е на дневен ред. В случай че и той влиза в сметките, налице е 2.0 CDTi в четири версии на мощност (110, 130, 160 к.с. и в най-новата разработка с два турбокомпресора 195 к.с.), които са икономични, а в по-мощните варианти и с изобилие от тяга. Супермощните версии с V6 бензинов турбоагрегат с 260 и 325 к.с. (OPC) и серийна система за задвижване на четирите колела изискват доста високи експлоатационни разходи.
Каросерия: Външните размери предполагат повече пространство от реално наличното в интериора, а по отношение на багажния обем (540 до 1530 литра) с осем сантиметра по-дългият Sports Tourer не може да достигне параметрите на предшественика си. Версията фастбек предлага близки обеми (520 и 1465 литра) и е почти толкова гъвкава. Поради неособено добрия обзор всички версии са оборудвани с парктроник.
Изработка: Opel Insignia е много по-солидно изработен и надежден автомобил от предшественика си и освен някои дреболии, може да се каже, че почти няма място за критика. Съвсем рядко се появяват дефекти в електрическата система (светлините) и спирачките.
Безопасност: Освен доброто поведение на пътя и добрите спирачки, системите за безопасност включват серийно шест въздушни възглавници и ESP.
Ходова част: Още базовото ниво на Opel Insignia осигурява добра управляемост, съчетана с приятен комфорт. Адаптивното окачване абсорбира неравностите още по-добре, опционалното задвижване на четирите колела осигурява повече сцепление.
Кой двигател ви препоръчваме
При дизеловите версии най-подходящи са тези с междинно ниво на мощност (130 и 160 к.с.). При бензиновите можете да изберете някой от турбоагрегатите (1.6/180 к.с., 2.0/220 к.с.)
Кой тип каросерия да изберете
Фастбек версията с голям заден капак осигурява почти същия обем и гъвкавост като комбито Sports Tourer.
От коя година да е моделът
Тъй като Opel Insignia не е страдала от някакви проблеми, можете да се насочите и към екземпляр от първите години на производство.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Базовото ниво Selection е бедно оборудвано, поради което е по-добре да се огледате за Edition с климатроник, темпомат, парктроник, светлини за мъгла и различни други екстри. Изключително препоръчителни са адаптивните биксенонови светлини, адаптивната ходова част и седалките AGR.
Каква е цената
Седан от 2009 година с препоръчителния дизел може да се намери за около 12 000 евро, Sports Tourer струва с 1000 евро повече.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, с натрупване на годините в моделния си живот Opel Insignia продължава да потвърждава високите си позиции в класациите по отношение на качеството. Редките оплаквания са свързани с дребни дефекти по светлините, износване на спирачките и повреди по стъклото от камъчета.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили