Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Tigra

Туит
Opel Tigra

За разлика от повечето си преки конкуренти, Opel Tigra Twin Top разполага само с две места.

Моделът на име Tigra е познат при Opel доста отдавна, само че тогава той беше само купе. Произвежданата от 2004 до 2009 година при френския производител Heuliez Tigra Twin Top обаче е роудстър със сгъваем метален покрив, създаден на основата на Corsa C.

Двигател: Скромната двигателна палитра се състои от два бензинови мотора, която от 2005 година се допълва от дизеловия 1.3 CDTi с едва 70 к.с., който обаче почти не играе роля на вторичния пазар. От Opel предлагат базовия бензинов мотор и с автоматизирана ръчна трансмисия (Easytronic). Може би най-сполучливото решение за задвижване е 1,8-литровият бензин със 125 к.с., който е и най-мощният в гамата.

Каросерия: Метаморфозата от купе в кабриолет трае 20 секунди. Обичайно за този тип конструкции, сгъването на покрива намалява товарния обем. Трябва да се отбележи обаче, че при този модел от 440 все пак остават напълно използваемите 250 литра. Вместо неизползваеми задни места, отзад Opel Tigra разполага със 70-литрова ниша за багаж, което е разумно решение. Заимстваното от Opel Corsa табло и силно наклоненото челно стъкло донякъде развалят усещането за кабриолет. Иначе мястото е напълно достатъчно за двама души.

Изработка: Opel Tigra не е върхово постижение що се отнася до защитата срещу усукване. Електрохидравлично задвижваният метален сгъваем покрив също не винаги функционира така, както би трябвало. Не са рядкост и проблеми с уплътненията на челното стъкло.

Безопасност: Със серийни ESP, фронтални и странични въздушни възглавници, оборудването за сигурност е обичайно за класа. Светлините за мъгла и преместващите се при удар педали също са серийни.

Ходова част: С технологичната основа на Corsa, Opel Tigra залага на утвърдени компоненти, които осигуряват доста добро пътно поведение. 1,8-литровият бензинов мотор се съчетава с по-стегнато настроено спортно окачване, а спирачките на задния мост са дискови вместо барабанни.

Кой двигател ви препоръчваме

За спокойните натури базовият мотор с 90 к.с. е достатъчен. Предвид теглото от 1,2 тона на Tigra обаче, от него е наивно да се очаква добра динамика. В това отношение бензиновият 1,8-литров двигател със 125 к.с. се представя доста по-убедително и ускорява роудстъра за по-малко от 10 секунди от 0 до 100 км/ч, но за съжаление не може да се похвали нито с плавен ход, нито с нисък разход. Opel Tigra харчи наистина малко единствено с рядко срещания дизел със 70 к.с., който обаче е слаб и шумен.

Спецификации на двигателите на Opel Tigra
От коя година да е моделът

Отначало Tigra Twin Top трябваше да се бори с някои детски болести. Затова при покупка на по-стар екземпляр трябва да бъдете нащрек. Тъй като обаче Opel на практика не направиха никакви промени по време на производството, по-добре е да се обърне внимание на поддръжката и пробега, а не толкова на годината на производство.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Който търси по-богато оборудване, най-добре да се огледа за сериите Endless Summer и Design Edition. Сред интересните опции са кожени тапицерии с подгряване на седалките, климатик и парктроник. Контрастният цвят на задния елемент на сгъваемия покрив е стандарт за всички версии.

Каква е цената

Вторичният пазар се формира почти изцяло от бензинови екземпляри. Цените започват от около 3000 евро, петгодишни екземпляри с пробег 60 000 километра се предлагат за около 7500 евро. Интересното е, че дизеловата Opel Tigra не е по-скъпа от бензиновите си деривати.

Цени на Opel Tigra в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Подобно на своя предшественик със закрита каросерия, Opel Tigra е базирана на солидната Corsa. Подобно на Opel Corsa C моделът се бори с някои детски болести като например разбити напречни стабилизатори. Трябва да бъдете внимателни за износване на спирачките, проблеми с уплътненията на покрива и предното стъкло, тропащи шумове и течове на масло.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus