С три варианта на каросерията и широка двигателна гама, представителят на френската компания Renault в средния клас осигурява сериозен избор.
Третото поколение на Renault Laguna, разработено съвместно с Nissan, е на пазара от 2008 година. То продължава еволюцията в качеството на моделите на Renault и това се отнася за всичките версии на каросерията: купе, седан и комби (Grandtour).
Двигател: Препоръчителни са преди всичко дизеловите агрегати, предлагащи адекватно ниво на мощност и нисък разход на гориво. Дори по-малкият дизел със 110 к.с. dCi 110 FAP осигурява на автомобила съвсем приемливи динамични качества. Ако ви е нужен товарният потенциал на Grandtour, е по-добре да се насочите към двулитровия дизел със 150 к.с. Още повече динамика предлага двулитровият бензинов турбомотор с 204 к.с.
Каросерия: Третото поколение на Renault Laguna изглежда свежо и дори футуристично. Класическите ценности на марката обаче са запазени – моделът изправя клиента пред избор между три версии на каросерията. Най-рядко, разбира се, е купето, чиито задни седалки не предлагат особено много място. Доста повече е то при Grandtour, но и при него не може да се каже, че е постигнато нещо особено впечатляващо. Пътниците на задните седалки разполагат с приемлив простор, гъвкавият багажник е щедро оразмерен, а обзорът е достатъчен.
Изработка: Що се отнася до качеството, може да се каже, че Laguna Phase III, която е изцяло нов проект на Renault, е изкачила ново стъпало и в тази насока. Вярно е, че в добре подредения и просторен интериор могат да се срещнат някои евтини пластмасови детайли, а старите екземпляри с доста километри зад гърба си рядко могат да прикрият признаците на възрастта. Индексът на Dekra за повредите обаче показва, че на практика Renault Laguna предлага отлична надеждност.
Безопасност: Renault Laguna притежава всичко, от което се нуждаете. Асистент за движение в лентата и темпомат с поддържане на дистанция обаче няма да откриете дори след фейслифта от 2011 година.
Ходова част: Солидна, но по-скоро с мека, отколкото с твърда настройка – ходовата част на повечето от различните моделни версии е по-подходяща за комфортно пътуване, отколкото за динамични изпълнения.
Кой двигател ви препоръчваме
Двулитровите мотори с ниво на мощност от 150 и 178 к.с. определено не са сред най-тихите, но пък са мощни и не проявяват склонност към лакомия.
Кой тип каросерия да изберете
Разбира се, дизайнът е въпрос на вкус, но комбито Grandtour прави приятно впечатление с пропорциите си. Под капака си то предлага багажно пространство с обем от 508 до 1593 литра. Същевременно не е по-скъпо от по-рядко срещаното купе.
От коя година да е моделът
Третото поколение Renault Laguna (от 2007 до 2011 година) предлага добро оборудване и широка моделна гама. GT разполага и със система за управление на четирите колела.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Expression и Dynamic са подходящ избор. Ако попаднете на версия Monaco GP, знайте, че сте уцелили наистина рядък автомобил от лимитирана серия.
Каква е цената
Grandtour dCi 180 е търсен автомобил, както показват ценовите индикатори.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, с Laguna III Renault успява да си осигури място сред призьорите. Уникална е опционалната система за завиване на четирите колела. Във всички групи моделът се представя в зелените зони. Малко повече от средното се износват спирачните накладки.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили