Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Twingo

2
2
2571732007
Туит

По принцип второто поколение на Renault Twingo би могло да понесе известни упреци по повод твърде "сериозния" си дизайн, но за сметка на това моделът се представя много сериозно и по отношение на техническата надеждност.

През 2007 година Renault гордо представиха второто поколение на най-малкия си модел и заявиха, че поради наличието на климатична инсталация, харесваната и търсена версия на модела с голям люк на покрива и меко сгъваемо покривало ще отпадне от гамата, но към края на 2011 година тази разновидност все пак бе възродена под названието Liberty.

Двигател: Нито един от двигателите не може да се определи като слабо предложение - изборът е въпрос на индивидуална нужда и предпочитание. 1,2-литровият бензинов агрегат с 60/75 к.с. е подходящ за разумни, улегнали хора, като по-мощната версия с четири клапана на цилиндър предлага достатъчно темперамент и за по-продължителни пътувания. Турбоагрегатът с работен обем 1,2 литра и максимална мощност 100 к.с. е за почитателите на динамиката, а развиващият 133 к.с. вариант 1.6 16V - за още по-сериозни спортни амбиции. Но може би най-подходящия за Renault Twingo избор си остават изключително икономичните, разполагащи с добра тяга и приятни маниери на работа 1,5-литрови дизелови двигатели. От друга страна част от собствениците страдат от проблеми с турбокомпресорите.

Каросерия: Първото поколение все още имаше проблеми с корозията (до 2000 година), новата генерация след 2007 година е солидно изпълнено и устойчиво на корозия.

Изработка: И в това отношение второто поколение на Renault Twingo се представя значително по-добре. Сериозна техническа неизправност бе открита единствено при механизма за монтаж на седалките към каросерията - през 2009 година Renault изтеглиха в сервиза 8000 автомобила за подмяна на счупена пружина, криеща опасност за разместване на седалките по време на движение.

Безопасност: Докато в тестовете Euro NCAP оценката на Renault Twingo I бе едва три звезди, актуалният модел получи четири. Важно е да се знае, че мерки за безопасност като ESP, странични въздушни възглавници и въздушни завеси въобще не се предлагат при някои от версиите, а при други изискват допълнителни инвестиции. Наличието им обаче е крайно препоръчително - обърнете специално внимание при покупката.

Ходова част: При първото поколение големи проблеми създаваха счупените пружини на окачването, а при наследника му трябва да проверите много внимателно състоянието на спирачната система. Наред с влошените спирачни характеристики, при техническите прегледи е установено и неравномерно действие на ръчната спирачка. Непременно проверете и за хлабини в кормилната уредба.

Кой двигател ви препоръчваме

1,2-литровият бензинов двигател с 60/75 к.с. е доста икономичен, но ако търсите скорост и по-сериозна динамика, трябва да потърсите дизелова алтернатива - тягата е по-впечатляваща, а разходът също е много нисък.

Спецификации на двигателите на Renault Twingo
Кой тип каросерия да изберете

През месец юни 2010 година към гамата на модела бе добавен двуместния роудстър на основата на Renault Twingo, наречен Wind. Особеното при него е твърдият покрив, който се отваря и затваря със завъртане около ос в основата на багажника. Wind предлага избор между 100 и 133 к.с., просторно купе и доста ограничена видимост при маневри на заден ход.

От коя година да е моделът

Препоръчваме ви да се насочите към автомобил след фейслифта (януари 2012) само ако ви харесва повече като дизайн - в техническо отношение разликите с предходната версия са несъществени.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Разликата между добрия и неподходящия избор е наличието на ESP - от лятото на 2008 година системата се предлага първо само за версията Dynamique, а по-късно и при другите модификации. Интелигентно решение са индивидуалните седалки, които увеличават чувствително вариантите за трансформация на интериора.

Каква е цената

Базовите модели от 2008 година могат да се намерят на цени от около 4500 евро. Звучи добре, но има и много по-нови екземпляри с малък пробег и климатична инсталация за около 8000 евро. Wind е скъп, но много оригинален с въртящия се твърд покрив.

Цени на Renault Twingo в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Новото издание на Renault Twingo превъзхожда сериозно предшественика си по всички показатели в техническите прегледи на Dekra, но моделът не е много разпространен на германския вторичен пазар. Основните проблеми с надеждността засягат съединенията на кормилната уредба - съветваме ви да избягвате екземпляри с модифицирано спортно окачване и големи колела.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

анонимен
карам twingo от 3 години даже и масло не сменявам много е просторна аз съм 130кг и ми е удобно липсва и пъргавина да 5,5 градско и толко извън градско стомана е правих само предница за 80лв

pafka
mnogo gorqt

comments powered by Disqus