Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Seat Ibiza

Туит

Испанският хубавец е отлично предложение за онези, които търсят динамичен, технически надежден и изгоден като цена модел в малкия клас.

Представеният на пазара през 2008 година Seat Ibiza се представя доста по-свежо и динамично от своите трима предшественици, а напредъкът е засегнал сериозно и качеството на изпълнение на модела. Това беше първият малък модел на концерна VW, който започна да използва платформата на новото Polo и неговото увеличено с 10 см междуосие, което се отрази чувствително на простора в купето. Фейслифтът през пролетта на 2012 година доведе до стилистично и технологично освежаване на модела.

Двигател: Бензиновата гама на Seat Ibiza обхваща диапазона от малко шумния, но икономичен 1,2-литров трицилиндров двигател във варианти с 60 и 70 к.с. до агрегата с принудително пълнене 1.4 TSI с огнените 180 к.с. в Ibiza Cupra. Ако се ориентирате към средата на мощностната скала, трябва да се насочите към по-скъпия, но по-мощен и икономичен 1.2 TSI (105 к.с.) вместо към стария 1,4-литров атмосферен мотор. Предлаганите в началото шумни и грубовати като маниери на работа дизели с помпа-дюза (1.4 и 1.9 TDI) междувременно бяха заменени с модерни и много по-тихи и спокойни мотори с впръскване Common Rail (1.2, 1.6 и 2.0 TDI). Като цяло обаче дизеловите мотори са изгодна покупка само за тези, които пътуват много.

Каросерия: Към първоначалния вариант с четири врати през 2009 година се добави вариантът в стил спортно купе и две врати SC, а през 2010 година последва удълженият с 20 сантиметра комби-модел ST със значително по-обширно багажно пространство (от 430 до 1164 литра вместо 292 до 938 литра). Поради високия долен ръб на прозорците и широката задна странична колона на каросерията, видимостта от мястото на водача не е от най-добрите.

Изработка: Тесните и равномерни фуги на каросерията свидетелстват за високото качество на изпълнение в Seat – също както и добре изпълненото и приветливо вътрешно пространство с високо качество на материалите.

Безопасност: Актуалното издание на Seat Ibiza разполага серийно с ESP, минимум четири въздушни възглавници и стабилни спирачки с ABS. По желание моделът може да се оборудва с биксенонови светлини с функция за осветяване на завои, както и със система за улесняване потеглянето по наклон. Производителят не предлага други системи за подпомагане на водача при този модел.

Ходова част: Стегнато окачване, директно управление и отлично, неутрално поведение на пътя без забележки. Благодарение на това Seat Ibiza изпъква като динамична алтернатива не само сред своите „братовчеди” VW Polo и Skoda Fabia.

Кой двигател ви препоръчваме

Най-доброто съотношение от цена и качества сред бензиновите агрегати предлагат 1.4 16V (85 к.с.) и 1.2 TSI (105 к.с.). При дизелите предимство има моторът на версията 1.6 TDI с впръскване Common Rail.

Спецификации на двигателите на Seat Ibiza
Кой тип каросерия да изберете

Tъй като комбито ST все още е твърде ново на вторичния пазар, остава само изборът между версията с две врати SC и по-удобния, но и по-скъп хечбек с четири врати.

От коя година да е моделът

Изборът е въпрос предимно на цена, защото от гледна точка на качеството, по-ранните екземпляри не са по-лоши от по-новите. Трябва да се избягват само дизеловите TDI с впръскване „помпа-дюза”.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Добър избор е нивото на изпълнение Style, което разполага серийно с климатична инсталация, разделно сгъваеми задни седалки, бордови компютър, темпомат, светлини за мъгла, аудиосистема със CD/MP3-плейър и отопление на страничните огледала.

Каква е цената

Актуалното издание на Seat Ibiza се предлага на вторичния пазар от ниво 6000 евро нагоре, като за версиите с модерни TSI и TDI двигатели доплащането е значително.

Цени на Seat Ibiza в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: С дебютиралия през 2008 година модел Ibiza, Seat успяват да се изкачат на върха по надеждност в малкия клас. Заимстваната от Polo 6R технологична платформа не създава особени проблеми в нито една от основните групи агрегати, няма ярки дефекти и с периферията и компонентите.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus