За разлика от многобройните предложения при сродната Altea, споделящият същата платформа и близък по форма Seat Toledo е представен на вторичния пазар сравнително скромно.
Докато гъвкавият и динамичен ван Altea се радва на голяма популярност сред младите семейства, появилото се също през 2004 г. и използващо аналогична техническа платформа трето поколение на Seat Toledo трябваше да се задоволи със скромна кариера на такси в Барселона и през 2009 г. производството му беше спряно поради липса на клиентски интерес. Четвъртото поколение на модела беше показано за първи път през 2012 г., а продажбите му в Германия започнаха през март 2013 г. Както във визуално, така и в техническо отношение то е много близко до Skoda Rapid и също се произвежда в завода Млада Болеслав, Чехия. На пазара за употребявани автомобили все още могат да се намерят бройки от второто поколение на Toledo (1998 – 2004) с техника от Golf IV.
Двигател: Всички задвижващи агрегати са познати от модели на VW и съответно им се налага да се борят с идентични, макар и малко на брой слабости. По-конкретно: при като цяло заслужаващия препоръка 1.4 TSI мотор могат да възникнат единични проблеми с турбокомпресора, при ранните 1.9 TDI от време на време се поврежда дебитомерът за всмуквания въздух. При техническите прегледи обаче никой от моторите не попада в зоната на лошите оценки.
Каросерия: По принцип Seat Toledo не е нищо друго, освен вариант на Altea, но с донякъде стъпаловидна задна част, която ограничава полезния обем. Не много добър е и обзорът на каросерията от мястото на водача. Все пак въпреки необичайно оформената задница автомобилът може да побере между 500 и 1440 литра, тоест повече отколкото всеки компактен модел и малко по-малко от компактен ван.
Изработка: По типичното за ван арматурно табло с донякъде скучно оформление и много пластмаса могат да се видят неравномерни фуги. Облицовката на интериора понякога издава скърцащи звуци. На фона на ниското равнище на цените тези недостатъци са по-скоро дрeболии.
Безопасност: Всички продавани в Германия автомобили разполагат с обширен пакет от въздушни възглавници, както и с ESP. При някои екземпляри, дошли чрез реимпорт, оборудването за безопасност се отклонява от този стандарт.
Ходова част: Както при второто, така и при третото поколение на Seat Toledo инженерите на Seat са предпочели подчертано динамични настройки на базовите платформи с вътрешнофирмено обозначение PQ34 и PQ35. Това е отразено и в добрите стойности за динамика на пътя, регистрирани в тестовете на auto motor und sport. Комфортът на возене остава учудващо добър, макар че, окачването е малко по-стегнато отколкото например при VW Touran.
Кой двигател ви препоръчваме
Ако освен на икономичността държите и на известно удоволствие зад волана, можете да насочите избора си или към някой TDI мотор с добра тяга, или към предлагания от края на 2007 г. бензинов 1.4 TSI.
Кой тип каросерия да изберете
Toledo с необичайната си задна част е повече автомобил за индивидуалисти. За разлика от него, Altea е по-многостранно използваема. Нейният по-дълъг с 18,7 сантиметра XL вариант предлага повече място за багаж, но не и повече места. От XL е изведен Freetrack с офроуд външност и двойно предаване.
От коя година да е моделът
В случай че търсите доставяния от края на 2007 г. бензинов 1.4 TSI със 125 к.с., изборът ви се ограничава до последната година и половина преди спирането на Toledo ІІІ (май 2009). Ако пък желаете да си купите евтина „резачка”, можете да се насочите към турбоверсията на второто поколение 1.8 Т със 180 к.с. (2001-2004).
Кое ниво на оборудване е подходящо
Почти всяко Seat Toledo притежава климатична инсталация и стандартни атрибути за комфорт, като електрозадвижвани предни стъкла и централно заключване. Затова в повечето случаи нивото не е от особено значение.
Каква е цената
Добре поддържан бензинов 1.6 на около 100 000 километра струва малко под 6000 евро, 1.4 TSI е с 1500 евро по-скъп.
Колко е надежден
Базираните върху платформата на Golf испанци са добра покупка независимо от пробега. Въпреки екстравагантния дизайн на задната си част Seat Toledo е по същество един солиден автомобил. Като изключим светещите контролни лампички за въздушните възглавници и по-дребни проблеми в електрическите системи, статистиката за дефектите не показва никакви неприятни особености.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили