Skoda Superb е модел, който заслужено се ползва с добър имидж. Специално втората генерация на модела предлага комфорт, доближаващ се до по-високия клас, при това на напълно разумни цени.
Автомобил от горния сегмент на средния клас срещу цената на обикновен модел от средния клас – това накратко е същността на Skoda Superb. Наред с изобилието от вътрешен простор и добрия комфорт, двете поколения на модела (от 2001 и 2008 година) предлагат и изпитаната техника на VW Passat.
Двигател: Благодарение на богатия асортимент на VW, втората генерация на модела се предлага с разнообразни TSI и TDI двигатели с кубатура между 1,4 и 3,6 литра. Спектърът на мощността се простира от 105 до 260 к.с. Сполучлива комбинация от мощ и икономичност осигурява 2.0 TDI със 140 к.с., който при второто поколение вече работи с модерна сommon rail система. Като основна бензинова алтернатива следва да посочим хармоничния 1,8-литров TSI който разполага със 160 к.с. и има среден разход 7,2 л/100 км. Най-мощните версии се предлагат и с двойно предаване, а върхов модел за гамата е Superb 4x4 с 3,6-литров V6 с 260 к.с.
Каросерия: Докато първата генерация на модела се предлагаше само като седан, през 2010 г. второто поколение получи и версия комби. Багажникът му побира 633 литра, които при сгъване на задните места стават 1865. Седанът може да се похвали с изобилен простор и на двата реда седалки, както и с двукомпонентен заден капак.
Изработка: Superb II се отличава с извънредно високо качество на изработката. Superb издържа продължителния тест на auto motor und sport повече от добре. В рамките на сервизна акция бяха извършени смяна на светлините за мъгла и фиксиране на долната част на ключалката на багажника. По време на теста нито един от двата компонента не създаде проблеми.
Безопасност: Седем въздушни възглавници, ESP и всички по-важни помощни системи са серийни за второто издание на Skoda Superb. Освен това моделът постигна максималната оценка от пет звезди в краш тестовете на Euro-NCAP.
Ходова част: Superb е екипиран с комфортно настроено окачване, което позволява и динамичен стил на шофиране. Удобството при дълги пътувания може да се окачестви като отлично.
Кой двигател ви препоръчваме
Равномерното разгръщане и плавната работа говорят в полза на двулитровия TDI, предлаган като опция с DSG трансмисия. Измежду бензиновите мотори най-препоръчителен е 1.8 TSI със 160 к.с.
Кой тип каросерия да изберете
Комби моделът на Skoda Superb се радва на значително по-голяма популярност, но и държи по-високи цени на вторичния пазар, особено ако е с дизелов двигател и двойно предаване. Със своя почти толкова внушителен номинален товарен обем (565 срещу 633 литра), седанът с двукомпонентен заден капак е интересна алтернатива, включително и за хората с нужда от голям багажник.
От коя година да е моделът
Второто издание на модела може да се похвали с отлично съотношение цена-качества, а същевременно е на високо технологично равнище. Освен това от 2010 година насам Skoda Superb вече се предлага и като комби.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Superb е добре екипиран още в базовия си вариант. При по-високото ниво на оборудване Ambition комбито се предлага с практичен комплект за укрепване на товари в багажника.
Каква е цената
Седан от 2009 година с двулитров дизел може да се намери за около 12 000 евро, а комби от 2010 година струва поне 17 000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Второто поколение на Skoda Superb е един почти безупречен автомобил, който може да се мери с най-силните представители на своя клас. Повредите най-често засягат дреболии като например светлините за мъгла.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
stefan_smr1
misla da si zakupa avtomoil skoda dizel i tarsa savet
niko ot anglia
po dobriat pasat