От 1989 година до ден днешен Subaru остава верен на традициите си, предлагайки своето Legacy с двойно предаване, боксерни двигатели и високо ниво на надеждност.
Ако на възраст сте над средата на трийсетте, то за вас Subaru Legacy ще е много повече от просто японски представител в средния клас. Тогава би трябвало да си спомняте майсторството на пилота Колин Макрей и качествата на рали версията на Legacy във финландските гори. Legacy винаги се е отличавало от масовата картина и е изразявало свои собствени разбирания за нещата.
Двигател: Боксерният мотор може и да е уникален, особено в автомобил от подобен клас, но икономичността не е сред предимствата му дори когато става дума за четирицилиндровите версии, които не са особено щедри и по отношение на предлаганата тяга – 10 до 12 литра са нормален разход, в случай че не ограничавате порива на крака си върху педала. Допълнителната LPG уредба може в известна степен да притъпи болката при всяко зареждане, но влошава още повече динамиката и създава проблеми с надеждността (изпускателните клапани). Най-доброто предложение си остава двулитровият дизел, на практика единственият едросериен боксерен дизелов двигател.
Каросерия: Моделите 1800 и първото поколение имаха сериозни проблеми с ръждата, но от второто поколение на Subaru Legacy (1994–1999), това вече не е на дневен ред. Причини за безпокойство може да има само при модели, които са използвани доста за движение по пресечен терен. По голямата част от продадените автомобили са комбита; седаните са рядкост, но пък обикновено са по-добре поддържани.
Изработка: Голямото предимство на Legacy се състои в неговата надеждност и здрава и сурова природа. Интериорът невинаги изглежда на нивото на класа си, но пък автомобилът рядко предава стопанина си с някакви проблеми.
Безопасност: В краштеста на Euro NCAP Subaru Legacy получава пълния набор от пет звезди, като степента на защитеност на пътниците е определена на 79 процента, а при защитата на децата е 73 процента. Това са добри постижения, макар че модерните системи за асистенция на практика липсват при този модел.
Ходова част: Спирачната система е слабото звено в иначе надеждното и здраво Subaru Legacy, като се забелязва повишено износване на спирачните дискове. При покупка трябва да се провери състоянието на всичко по окачването, включително маншоните на полуоските за проблеми, свързани с честото използване на автомобила в пресечени местности.
Кой двигател ви препоръчваме
За хората, пътуващи по-малко и със скромни претенции по отношение на темперамента, подходящ е двулитровият бензинов мотор. Истински препоръчителен обаче е чудесният двулитров боксерен дизел със 150 к.с. Решение е и вариантът с газова уредба.
Кой тип каросерия да изберете
Повечето клиенти предпочитат комбито, но по-евтиният като нов с 1300 евро седан е по-изгоден за хора, търсещи добро сцепление без големи транспортни възможности. По-високият Outback има по-добри качества в пресечени местности, но е доста по-скъп.
От коя година да е моделът
Третото поколение (от 2003 година) предлага изключително високо ниво на надеждност и безопасност, актуалното е на пазара от 2009 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Дори базовото ниво Trend включва всичко необходимо – радио, климатик, двойно предаване – и дори камера за обратно виждане.
Каква е цената
Цената на дизелови комбита стартира от 20 000 евро, за седаните се плащат около 2000 евро по-малко.
Колко е надежден
Според специалистите на Dekra, Subaru Legacy се нарежда около средното ниво в своя клас. При автомобилите с нисък пробег техническите прегледи констатират повече дефекти в спирачните системи. Затова при изявен интерес за купуване на подобен автомобил е добре да се проверят спирачните дискове, които може да са износени и да не осигуряват добър и равномерен контакт с накладките. Понякога се забелязват пробиви в изпускателната система.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
n/a
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили