Дълго преди модели като Yeti и Tiguan японецът Suzuki Grand Vitara беше вече на пазара, подготвяйки почвата за компактния SUV сегмент – при това с успех.
Сигурно има купувачи, които смятат SUV моделите без двойно предаване за пълна безсмислица. Тъкмо те не е зле да се огледат за някоя Grand Vitara, защото и преди, и сега тя се предлага единствено с четири задвижвани колела.
Двигател: Поне що се отнася до автомобилите, хората от Suzuki не са известни като производители на блестящи мотори – и това има своите основания. Разработените от фирмата бензинови двигатели с обем 1,6, 2,0 и 2,4 литра имат кротък, неизпъкващ с нищо характер – тук само заради пълнотата трябва да споменем и лакомия V6 агрегат на редкия XL-7. Предлаганият от пазарния дебют на Suzuki Grand Vitara 1,9-литров дизел се доставя от Renault. Въпреки че този четирицилиндров агрегат също вече не е в най-добрите си години, с максималния си въртящ момент от 300 Нм той хармонира добре с грубоватия японец.
Каросерия: SUV модел като втори автомобил в семейството? А защо не? Тогава късият всъдеход с две врати би могъл да бъде интересна алтернатива. За разлика от предшественика си обаче той никога не е имал кабрио вариант. От друга страна, версията с четири врати е напълно годна за семеен транспорт и дълги пътешествия, макар че при дължина от 4,45 м не могат да се очакват чудеса от вътрешен простор.
Изработка: Този модел на Suzuki не предлага красиви повърхности от мек лак, минимални фуги и благородна дървесина – но и никой не ги очаква от него. Семплите материали са сглобени и напасвани може би невинаги чисто, но затова пък трайно. Ако чуете тропане и скърцане, това означава, че автомобилът е бил подлаган на тежки натоварвания, може би дори на редовна езда в пресечена местност.
Безопасност: С шест въздушни възглавници и ESP оборудването за безопасност покрива класическия стандарт. Що се отнася до модерните системи за подпомагане на водача, от тях са принудени да се лишат дори купувачите на нови Suzuki Grand Vitara. В краштеста на Euro NCAP моделът направи впечатление с добра защита на пешеходците
Ходова част: Тук става ясно, че в Suzuki гледат на себе си предимно като на специалисти по офроуд. Въпреки независимото окачване на двата си моста, по шосе Grand Vitara предпочита да се движи в права посока, а не в завои, започва да недозавива прекалено рано и се накланя силно настрани. Все пак комфортът на окачването е на добро равнище.
Кой двигател ви препоръчваме
Макар купуваният от Renault 1,9-литров дизел да не е сред най-свежите мотори, дори само заради мощната му тяга и средния разход (NEFZ) от 7,7 л/100 км той би трябвало да бъде предпочетен за всъдехода на Suzuki. А ако все пак се спрем на бензинов мотор? Тогава двулитровият двигател, предлаган до 2008 г., е напълно достатъчен. Използваният след него 2,4-литров агрегат не подобрява осезаемо динамичните показатели. И в двата случая купувачите ще трябва да включат в сметката по-високия разход от девет литра и нещо на 100 км, ако не и повече. Стойте далеч от слабия 1,6-литров мотор (само за версии с две врати).
Кой тип каросерия да изберете
–
От коя година да е моделът
Въпреки че Suzuki Grand Vitara е на пазара още от 2005 г., от Suzuki смятаха за излишни по-широкообхватните мерки за модернизация на модела. Затова – що се отнася до оборудването и външния вид – няма причини да се оглеждаме за някоя специална моделна година. С мини обновлението през лятото на 2010 г. двигателите бяха пренастроени към стандарта Euro 5.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Suzuki оборудва доста богато всички варианти на Grand Vitara, а често автомобилите по начало са били поръчвани с високото ниво Comfort, при което от 2010 г. нататък дори ксеноновите светлини принадлежат към стандартната екипировка. Винаги налице е и постоянното двойно предаване, което – освен в комбинация с 1,6-литровия мотор – разполага с блокируем централен диференциал и с понижаваща предавка за пресечен терен.
Каква е цената
В Германия 1,6-литровите версии с две врати сменят собственика си за около 8000 евро, а вариантите с четири врати и дизел са с над 2500 евро по-скъпи. Заобикаляйте отдалеч екземпляри с широки гуми и теглич за ремарке – те са били подлагани на тежки натоварвания.
Колко е надежден
Мнението на експертите от Dekra: Типичният собственик на Suzuki Grand Vitara оборудва автомобила си с много допълнителни атрибути. Често практикуваният лош обичай да се монтират грамадни и широки колела не се отразява върху предното окачване. Особено внимание обаче трябва да се обърне на спирачната уредба, защото спирачките се износват твърде бързо. Освен това при техническите прегледи автомобилът показва голям брой дефекти в управляващите устройства на моторите и при въздушните възглавници, особено след по-дълъг пробег.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-зле от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
metf Карам СзГВ вече втора година.Той е на газ,бензинов мотор в6 2500 кубика.Много съм доволен,единственото което не ми харесва ,че става нестабилен около и над 100 км в завой.Нормално ли е това.Преди карах мазда 3 и тя беше като залепена на пътя.
IGenIavnov Grand Vitara бе показан за първи път през 1997 г. Също както предшественика му, моделът се предлага с каросерия с три или пет врати. По-рядко може да се попадне на удължената 7-местна модификация XL-7 и най-вече на кабриолета, създаден на базата на късата версия. Често класифицират XL-7 като самостоятелен модел, но това се дължи по-скоро нюанси, които влагат маркетолозите. Ако не се брои дължината на междуосието и различни решути на дизайна, в конструктивно отношение всички варианти са идентични.
Suzuki Grand Vitara (FT/HT):
- Април 1998 - Започват продажбите на Suzuki Grand Vitara в Европа. Първоначално моделът с фабричен индекс FT/HT се предлага само с каросерия с пет врати. Купувачите могат да избират между 2.5-литров V-образен бензинов шестцилиндров двигател с мощност 144 к.с. и двулитров четирицилиндров турбодизел с 87 коня.
- Април 1999 - Дебютира версията с три врати и кабриолетът. Започва монтирането на 2.0-литровия бензиов двигател с мощност 128 к.с.
- Февруари 2001 - Двулитров HDi със 109 к.с., доставян от Peugeot, заменя стария турбодизел. Започва монтирането на 1.6-литров бензинов двигател (94 к.с.) на версията с три врати.
- Септември 2001 - Представена е седемместната модификация XL-7 с 2.7-литров V6 със 173 к.с.
- Април 2003 - Мощността на топдвигателя нараства на 184 к.с.
През 2002 г. Grand Vitara бе подложен на модернизация. Дотогава интериорът изглежда доста скучно. Качеството на използваните материали може да се нарече напълно приемливо, особено ако се вземе под внимание фактът, че това все пак е евтин японски автомобил. В салона често могат да се чуят паразитни шумове, източник на които е не само интериорът, а и тампоните между купето и рамата. Този недостатък няма как да се пребори и би било по-добре да се приеме за даденост. Нерядко се троши бравата на третата/петата врата. Дефектът е дребен и се отстранява лесно, но дразни. За особеност на местната експлоатаци трябва да се смята и още един проблем. Алуминиевите тръбички на климатика минават пред радиатора и рядко издържат повече от три зими. Виновник за състоянието им са разтворите, с които се пръскат пътищата.
В сравнение с предшественика си Grand Vitara предлага доста по-широк избор от двигатели. В началото на гамата стои добре познатият 1.6-литров четирицилиндров мотор, доказал качествата си още от стария модел. Феновете на Vitara са имали продължителната възможност да се убедят в достойнствата и непретенциозния му нрав. Поддръжката му се състои в замяната на ангренажен ремък веднъж на 90 хил. км и на масло на всеки 15 000. При експлоатация в по-тежки условия познавачите препоръчват това да става на 10 000 км.
За оптимален избор за по-тежката версия с пет врати с основание се смята двулитровият агрегат. Преимуществата му не се изчерпват само с по-високата мощност. Като плюсове могат да се изтъкнат също така съвсем умереният разход на гориво и по-ниското тегло, което щади предното окачване. Ако се използва качествено масло, ангренажната верига, която задвижва газоразпределителния му механизъм, не се нуждае от замяна най-малко 250 000 км.Вродени заболявания нямати най-големите бензинови мотори с разобен обем 2.5 и 2.7 литра, вторият от които се монтира на XL-7. Много механици обаче ги смятат са по-неудачен избор заради високия разход и масата на агрегата, която товари повече предния мост.
Японския всъдеход се екипира и с два турбодизелови двигателя. Монтираният до 2001 г. агрегат с мощност 87 к.с. също е познат от старата генерация и се вписва в общата картина на безпроблемност. За по-новия мотор със система Common Rail и мощност 109 коня, доставян от Peugeot, все още е прекалено рано да се говори. Единственото, което със сигурност може да се твърди за френския двигател, са отличните динамични показатели, ниския разход и безбожната цена в случай на по-тежка авария.
Много собственици на Suzuki Grand Vitara се оплакват от завишен разход на масло при по-интензивна езда. Това обаче не може да се смята за проблем. При по-агресивен стил на шофиране загубата на литър масло на 1 000 км се смята за норма, която дори е записана в инструкция за експлоатация от няколко години. Внимание заслужава по-скоро състоянието на радиатора на охладителната система. Понякога се появява теч в горната му част, която налага замяна, защото опитите за лепене в повечето случаи са напълно безрезултатни. След пробег от 100 000 км - особено в български условия - обикновено се набива мръсотия в питата на радиатора. Нерядко това също води до нужда от замяна. Макар да не проявяват кой знае какви карпизи към качеството на горивото, двигателите на Grand Vitara могат да пострадат от калпав бензин. Проблеми възникват с клапана за рециркулация на отработените газове. Смяната му излиза доста скъпо, затова се препоръчва прочистване с ултразвук. На всеки 50 000 е желателно да се продухват дюзите на инжекциона.
Като пълноценен всъдеход, Grand Vitara разполага с трансмисия с възможностите на големите джипове без блокировката на диференциалите. Задвижващи могат да бъдат само задните или и четирите колела, има и понижаваща предавка. Включването на предния мост е позволено при скорости до 100 км/ч, което е доста удобно. Понижаващата предавка блокира междуосевия диференциал и япончето се превръща в напълно сериозен всъдеход, особено ако е обуто в подходящи гуми. Партида от автомобилите, произведени през 1998 г., показва дефекти на предните редуктори, но дефектите са отстранени още в рамките на гаранцията, конструкцията им е усъвършенствана и проблемът е решен. При пробег между 60 и 100 хил. км педалът на съединителя на някои Grand Vitara XL-7 става доста твърд. Механизмът трябва да се разглоби, почисти и смаже, което връща нормалното му състояние.
Джипчето на Suzuki се екипира както с механични, така и с автоматични скоростни кутии. Обслужването им се свежда до смяна на маслото на всеки 60 000 км. В автоматика се налива обекновена трансмисионна смазка Dextron III. на същия интервал се сменя и маслото в раздатъчната кутия. Предният и задният редуктър обаче се нуждаят от грижи по-често. Смазката GL5 с вискозитет 75W140 трябва да се сменя на всеки 45 000 км.
Независимото предно окачване на Grand Vitara се състои от двойни напречни носачи в комбинация с торсиони. Задният мост виси на пружини. Конструкцията е напълно класическа за подобен род автомобили. Проектирана и изпълнена е изключително грамотно. Разполага с огромен ресурс, стига разбира се да не се форсират бордюри и други големи неравности. Единственото, което се сменя сравнително често, са втулките на стабилизатора. Останалите детайли по ходовата част рядко се обаждат преди да бъдат навъртени 100 000 км, но би било добре да се уточнят частите за смяна с диагностика преди покупката и по възможност да се избягват коли с откровено амортизирано окачване.
Suzuki Grand Vitara смело може да се нарече сделка с много нисък риск. Здравият, достатъчно комфортен и не особено претенциозен японски всъдеход се справя еднакво умело както в града, където малките му габарити са само плюс, така и за приключения извън асфалта. Механиците често наричат модела "кола за спокойни хора". Онова, което имат предвид обаче, не са динамичните характеристики на Grand Vitara. Дори напротив - с V-образните шестцилиндрови двигатели япончето показва доста буен темперамент. Акцентът пада по-скоро върху надеждността му, която при спокоен маниер на шофиране се отплаща с посещение на сервизи единствено в рамките на плановото техническо обслужване. Тогава проличава колко ниски дори по стандартите за лека кола са разходите по експлоатацията. Разбира се, преди покупка задължително трябва да се потърси мнението на специалист дали автомобилът не е удрян тежко, има ли нарушения в геометрията на рамата и какво е състоянието на двигателя и трансмисията. Ако всичко е наред, колебанията са излишни.
Aнонимен Заредих няколко пъти биодизел в ж.к. Гара Искър. VW-то 1.9 ТДИ работеше добре и тихо. Не се усещаше загуба на мощност. Преди 2000 км смених горивния филтър профилактично. Точно днес трябваше да пътувам от София до Бургас и колата загуби мощност и след 1 км изгасна. На сфетофара зад НДК до Хилтън. Като отвих пробката под филтъра изтече кал. Системата се напълни с въздух и не можах да запаля. Един колега ме тегли и след време запалих. Смених отново филтъра и вече си имам едно на ум. Може да се задръсти всеки филтър не зависимо от марката на автомобила. Добре, че не останах на път някъде на магистралата. Щеше да ми излезе солено. ВНИМАВАЙТЕ!!!!!!!!
Aнонимен супер икономичен джип 2.0 TDI-87p.s -6.5-7 л. извънградско,9 градско, много проходим! Евтина подражка!
гранд витара карам такъв от 6 месеца и едва ли мога да съм напълно обективен, но:
джипката е произведена 2005г., с 2.0 дизел - 109 коня.
- пригоден е за ежедневен автомобил
- абсолютно допустим разход /7-10 л/100/
- много тих мотор и ходова част
- извън града спокойно се кара със скорост до 120км/ч
- прилична проходимост/трябва да има път , не е от тези за който това не е задължително
- поносима додръжка и цени на резервните части
- отлична здравина
ако не очаквате конфорт и престиж на мерцедес, пъргавина и скорост на ферари, спокойно можете да заложите на сузуки по нашите "пътища".
а и цените на сузуки напълно се покриват с това което предлага марката
Бовал Мото Продуктс ПРОБЛЕМ
Компонентите на дизеловото гориво имат тенденция към формиране на смолисти отлагания, които запушват инжекторите. Това води до увеличаване на пушека в изгорелите газове, лоша работа на двигателя и увеличаване разхода на гориво. Освен това намаленото съдържание на сяра в горивото води до намаляване на парафина, който е основен смазочен елемент за дизеловата помпа и дюзите. Инжекторната помпа е много податлива на задирания и наранявания, когато работи с нискосярни и нискоароматни горива.
РЕШЕНИЕ
Това е многофункционален продукт, който отстранява отлаганията в горивната система и предотвратява повторното им образуване. Осигурява необходимият тънък слой от смазка на нискосярното дизелово гориво, за да предпази частите на инжекторната горивна помпа от нараняване и задиране. Наред с това, BG Diesel Fuel Conditioner с DPL почиства цялата горивна система, намалява вредните емисии в отработените газове, гарантира по-икономична работа на двигателя, предпазва компонентите на горивната система от ръжда и корозия и стабилизира горивото при съхранение. Не уврежда катализаторите и кислородните датчици. Този продукт отговаря на нормите за ниско съдържание на сяра в горивата, използвани в моторни превозни средства с дизелови двигатели.
• Подобрява процеса на изгаряне и мощността
• Намалява вредните емисии в изгорелите газове
• Почиства изцяло горивната система
• Намалява разхода на гориво
• Предпазва горивната система от ръжда и корозия
• Контролира формирането на отлагания
• Стабилизира горивото при съхранение
• Предпазва помпата от износване и катастрофални повреди при работа с нискосярни и нискоароматни горива
www.bovalmoto.com
Илия Вълков Всичкото изписано за и против биодизела е ясно. Нежеланието на производителите на автомобили серийно да пригаждат двигателите да работят с това гориво е директно свързано с желанието на петролните компании да печелят колкото се може още повече, НО бъдещето е ясно и не може да се избегне - биодизел 100 и биоетанол 100.
metf
Карам СзГВ вече втора година.Той е на газ,бензинов мотор в6 2500 кубика.Много съм доволен,единственото което не ми харесва ,че става нестабилен около и над 100 км в завой.Нормално ли е това.Преди карах мазда 3 и тя беше като залепена на пътя.
IGenIavnov
Grand Vitara бе показан за първи път през 1997 г. Също както предшественика му, моделът се предлага с каросерия с три или пет врати. По-рядко може да се попадне на удължената 7-местна модификация XL-7 и най-вече на кабриолета, създаден на базата на късата версия. Често класифицират XL-7 като самостоятелен модел, но това се дължи по-скоро нюанси, които влагат маркетолозите. Ако не се брои дължината на междуосието и различни решути на дизайна, в конструктивно отношение всички варианти са идентични. Suzuki Grand Vitara (FT/HT): - Април 1998 - Започват продажбите на Suzuki Grand Vitara в Европа. Първоначално моделът с фабричен индекс FT/HT се предлага само с каросерия с пет врати. Купувачите могат да избират между 2.5-литров V-образен бензинов шестцилиндров двигател с мощност 144 к.с. и двулитров четирицилиндров турбодизел с 87 коня. - Април 1999 - Дебютира версията с три врати и кабриолетът. Започва монтирането на 2.0-литровия бензиов двигател с мощност 128 к.с. - Февруари 2001 - Двулитров HDi със 109 к.с., доставян от Peugeot, заменя стария турбодизел. Започва монтирането на 1.6-литров бензинов двигател (94 к.с.) на версията с три врати. - Септември 2001 - Представена е седемместната модификация XL-7 с 2.7-литров V6 със 173 к.с. - Април 2003 - Мощността на топдвигателя нараства на 184 к.с. През 2002 г. Grand Vitara бе подложен на модернизация. Дотогава интериорът изглежда доста скучно. Качеството на използваните материали може да се нарече напълно приемливо, особено ако се вземе под внимание фактът, че това все пак е евтин японски автомобил. В салона често могат да се чуят паразитни шумове, източник на които е не само интериорът, а и тампоните между купето и рамата. Този недостатък няма как да се пребори и би било по-добре да се приеме за даденост. Нерядко се троши бравата на третата/петата врата. Дефектът е дребен и се отстранява лесно, но дразни. За особеност на местната експлоатаци трябва да се смята и още един проблем. Алуминиевите тръбички на климатика минават пред радиатора и рядко издържат повече от три зими. Виновник за състоянието им са разтворите, с които се пръскат пътищата. В сравнение с предшественика си Grand Vitara предлага доста по-широк избор от двигатели. В началото на гамата стои добре познатият 1.6-литров четирицилиндров мотор, доказал качествата си още от стария модел. Феновете на Vitara са имали продължителната възможност да се убедят в достойнствата и непретенциозния му нрав. Поддръжката му се състои в замяната на ангренажен ремък веднъж на 90 хил. км и на масло на всеки 15 000. При експлоатация в по-тежки условия познавачите препоръчват това да става на 10 000 км. За оптимален избор за по-тежката версия с пет врати с основание се смята двулитровият агрегат. Преимуществата му не се изчерпват само с по-високата мощност. Като плюсове могат да се изтъкнат също така съвсем умереният разход на гориво и по-ниското тегло, което щади предното окачване. Ако се използва качествено масло, ангренажната верига, която задвижва газоразпределителния му механизъм, не се нуждае от замяна най-малко 250 000 км.Вродени заболявания нямати най-големите бензинови мотори с разобен обем 2.5 и 2.7 литра, вторият от които се монтира на XL-7. Много механици обаче ги смятат са по-неудачен избор заради високия разход и масата на агрегата, която товари повече предния мост. Японския всъдеход се екипира и с два турбодизелови двигателя. Монтираният до 2001 г. агрегат с мощност 87 к.с. също е познат от старата генерация и се вписва в общата картина на безпроблемност. За по-новия мотор със система Common Rail и мощност 109 коня, доставян от Peugeot, все още е прекалено рано да се говори. Единственото, което със сигурност може да се твърди за френския двигател, са отличните динамични показатели, ниския разход и безбожната цена в случай на по-тежка авария. Много собственици на Suzuki Grand Vitara се оплакват от завишен разход на масло при по-интензивна езда. Това обаче не може да се смята за проблем. При по-агресивен стил на шофиране загубата на литър масло на 1 000 км се смята за норма, която дори е записана в инструкция за експлоатация от няколко години. Внимание заслужава по-скоро състоянието на радиатора на охладителната система. Понякога се появява теч в горната му част, която налага замяна, защото опитите за лепене в повечето случаи са напълно безрезултатни. След пробег от 100 000 км - особено в български условия - обикновено се набива мръсотия в питата на радиатора. Нерядко това също води до нужда от замяна. Макар да не проявяват кой знае какви карпизи към качеството на горивото, двигателите на Grand Vitara могат да пострадат от калпав бензин. Проблеми възникват с клапана за рециркулация на отработените газове. Смяната му излиза доста скъпо, затова се препоръчва прочистване с ултразвук. На всеки 50 000 е желателно да се продухват дюзите на инжекциона. Като пълноценен всъдеход, Grand Vitara разполага с трансмисия с възможностите на големите джипове без блокировката на диференциалите. Задвижващи могат да бъдат само задните или и четирите колела, има и понижаваща предавка. Включването на предния мост е позволено при скорости до 100 км/ч, което е доста удобно. Понижаващата предавка блокира междуосевия диференциал и япончето се превръща в напълно сериозен всъдеход, особено ако е обуто в подходящи гуми. Партида от автомобилите, произведени през 1998 г., показва дефекти на предните редуктори, но дефектите са отстранени още в рамките на гаранцията, конструкцията им е усъвършенствана и проблемът е решен. При пробег между 60 и 100 хил. км педалът на съединителя на някои Grand Vitara XL-7 става доста твърд. Механизмът трябва да се разглоби, почисти и смаже, което връща нормалното му състояние. Джипчето на Suzuki се екипира както с механични, така и с автоматични скоростни кутии. Обслужването им се свежда до смяна на маслото на всеки 60 000 км. В автоматика се налива обекновена трансмисионна смазка Dextron III. на същия интервал се сменя и маслото в раздатъчната кутия. Предният и задният редуктър обаче се нуждаят от грижи по-често. Смазката GL5 с вискозитет 75W140 трябва да се сменя на всеки 45 000 км. Независимото предно окачване на Grand Vitara се състои от двойни напречни носачи в комбинация с торсиони. Задният мост виси на пружини. Конструкцията е напълно класическа за подобен род автомобили. Проектирана и изпълнена е изключително грамотно. Разполага с огромен ресурс, стига разбира се да не се форсират бордюри и други големи неравности. Единственото, което се сменя сравнително често, са втулките на стабилизатора. Останалите детайли по ходовата част рядко се обаждат преди да бъдат навъртени 100 000 км, но би било добре да се уточнят частите за смяна с диагностика преди покупката и по възможност да се избягват коли с откровено амортизирано окачване. Suzuki Grand Vitara смело може да се нарече сделка с много нисък риск. Здравият, достатъчно комфортен и не особено претенциозен японски всъдеход се справя еднакво умело както в града, където малките му габарити са само плюс, така и за приключения извън асфалта. Механиците често наричат модела "кола за спокойни хора". Онова, което имат предвид обаче, не са динамичните характеристики на Grand Vitara. Дори напротив - с V-образните шестцилиндрови двигатели япончето показва доста буен темперамент. Акцентът пада по-скоро върху надеждността му, която при спокоен маниер на шофиране се отплаща с посещение на сервизи единствено в рамките на плановото техническо обслужване. Тогава проличава колко ниски дори по стандартите за лека кола са разходите по експлоатацията. Разбира се, преди покупка задължително трябва да се потърси мнението на специалист дали автомобилът не е удрян тежко, има ли нарушения в геометрията на рамата и какво е състоянието на двигателя и трансмисията. Ако всичко е наред, колебанията са излишни.
Aнонимен
Заредих няколко пъти биодизел в ж.к. Гара Искър. VW-то 1.9 ТДИ работеше добре и тихо. Не се усещаше загуба на мощност. Преди 2000 км смених горивния филтър профилактично. Точно днес трябваше да пътувам от София до Бургас и колата загуби мощност и след 1 км изгасна. На сфетофара зад НДК до Хилтън. Като отвих пробката под филтъра изтече кал. Системата се напълни с въздух и не можах да запаля. Един колега ме тегли и след време запалих. Смених отново филтъра и вече си имам едно на ум. Може да се задръсти всеки филтър не зависимо от марката на автомобила. Добре, че не останах на път някъде на магистралата. Щеше да ми излезе солено. ВНИМАВАЙТЕ!!!!!!!!
Aнонимен
супер икономичен джип 2.0 TDI-87p.s -6.5-7 л. извънградско,9 градско, много проходим! Евтина подражка!
гранд витара
карам такъв от 6 месеца и едва ли мога да съм напълно обективен, но: джипката е произведена 2005г., с 2.0 дизел - 109 коня. - пригоден е за ежедневен автомобил - абсолютно допустим разход /7-10 л/100/ - много тих мотор и ходова част - извън града спокойно се кара със скорост до 120км/ч - прилична проходимост/трябва да има път , не е от тези за който това не е задължително - поносима додръжка и цени на резервните части - отлична здравина ако не очаквате конфорт и престиж на мерцедес, пъргавина и скорост на ферари, спокойно можете да заложите на сузуки по нашите "пътища". а и цените на сузуки напълно се покриват с това което предлага марката
Бовал Мото Продуктс
ПРОБЛЕМ Компонентите на дизеловото гориво имат тенденция към формиране на смолисти отлагания, които запушват инжекторите. Това води до увеличаване на пушека в изгорелите газове, лоша работа на двигателя и увеличаване разхода на гориво. Освен това намаленото съдържание на сяра в горивото води до намаляване на парафина, който е основен смазочен елемент за дизеловата помпа и дюзите. Инжекторната помпа е много податлива на задирания и наранявания, когато работи с нискосярни и нискоароматни горива. РЕШЕНИЕ Това е многофункционален продукт, който отстранява отлаганията в горивната система и предотвратява повторното им образуване. Осигурява необходимият тънък слой от смазка на нискосярното дизелово гориво, за да предпази частите на инжекторната горивна помпа от нараняване и задиране. Наред с това, BG Diesel Fuel Conditioner с DPL почиства цялата горивна система, намалява вредните емисии в отработените газове, гарантира по-икономична работа на двигателя, предпазва компонентите на горивната система от ръжда и корозия и стабилизира горивото при съхранение. Не уврежда катализаторите и кислородните датчици. Този продукт отговаря на нормите за ниско съдържание на сяра в горивата, използвани в моторни превозни средства с дизелови двигатели. • Подобрява процеса на изгаряне и мощността • Намалява вредните емисии в изгорелите газове • Почиства изцяло горивната система • Намалява разхода на гориво • Предпазва горивната система от ръжда и корозия • Контролира формирането на отлагания • Стабилизира горивото при съхранение • Предпазва помпата от износване и катастрофални повреди при работа с нискосярни и нискоароматни горива www.bovalmoto.com
Илия Вълков
Всичкото изписано за и против биодизела е ясно. Нежеланието на производителите на автомобили серийно да пригаждат двигателите да работят с това гориво е директно свързано с желанието на петролните компании да печелят колкото се може още повече, НО бъдещето е ясно и не може да се избегне - биодизел 100 и биоетанол 100.