Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Suzuki Swift

Туит

Последното издание на японския класик в сегмента на малките автомобили се появи на пазара през 2005 година и се отличава с динамичен дизайн, активно поведение на пътя и липса на сериозни технически проблеми.

Поколението на Suzuki Swift от 2005 година отбеляза сериозна стъпка напред не само в стилистично отношение, но и в техническа и качествена насока. От гледна точка на поведението на пътя японският модел с дължина от едва 3,70 метра дори се приближава до идеите на легендарното Mini, но му лисват двигателите с подобна мощност, възможностите за индивидуално оформление и имиджа като цяло. За сметка на това цената на Swift е далеч по-ниска – както при първа покупка, така и на вторичния пазар. През есента на 2010 година моделът бе заменен от визуално много близък, но с 15 сантиметра по-дълъг и съответно по-просторен наследник.

Двигател: Докато икономичният 1,3-литров турбодизел със 75 к.с. (4,6 л/100 км) се предлага доста рядко, преобладаващите на вторичния пазар Suzuki Swift се задвижват от бензинови мотори с четири клапана и максимална мощност 92 (1.3) и 102 к.с. (1.5). Базовият двигател се отличава със спокойна работа, но слаба тяга и в комбинация с петстепенната трансмисия и нейните дълги предавки е предпоставка за скука зад волана. Значително по-добре изразен темперамент има високооборотният 1,6-литров четирицилиндров мотор със 125 к.с. на версията Sport, която обаче е по-скоро рядко и скъпо явление на пазара на употребявани автомобили. Същото важи и за варианта Suzuki Swift 1.3 4WD със система за двойно предаване.

Каросерия: Произвежданият в Унгария малък модел се предлага във версии с две и с четири врати, а видимостта от мястото на водача е много добра. От друга страна наистина просторно е само на предните две места – както удобството на задния ред седалки, така и обемът на багажното пространство от 211 литра са доста ограничени дори за този автомобилен клас. За корозия не може да се говори дори и при по-стари екземпляри от модела.

Изработка: Въпреки използването на отчасти доста семпли материали, интериорът изглежда приветливо, функционален е, а качеството е добро. Oчевидно проблеми с изпълнението не са липсвали, съдейки по няколкото сервизни акции на производителя, но броят на нередностите при техническите прегледи модела са под средното за класа.

Безопасност: Базовата версия е доста пестеливо оборудвана, а ESP не е предлагана дори срещу доплащане – такава възможност е била налице само при варианта Sport.

Ходова част: Компактният японски модел Suzuki Swift се държи на пътя динамично по примера на Mini, но за разлика от своя идеал предлага доста по-добър комфорт на возене.

Кой двигател ви препоръчваме

1,3-литровият базов двигател с 92 к.с. е достатъчен за спокойно шофиране. Ако търсите много по-изразен темперамент, насочете се направо към 1.6 Sport с неговите 125 к.с. Дизеловите версии и моделите 4WD са изключителна рядкост на пазара.

Спецификации на двигателите на Suzuki Swift
Кой тип каросерия да изберете

Ако сте сигурни в избора на двигател и оборудване, остава само въпросът за броя на вратите. Версията с две врати създава затруднения при качване откъм мястото на водача поради неудобния механизъм за сгъване на седалката, а слизането е еднакво трудно и от двете страни, защото липсва удобна опора.

От коя година да е моделът

Ако държите на наличието на ESP, имате два избора – или версията 1.6 Sport, или екземпляри от актуалното поколение, произвеждано след месец септември 2010 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Най-добрият избор е вариантът Club със сериен климатик, странични въздушни възглавници, електрозадвижвани предни странични прозорци, регулируем във височина волан и възможност за разделно сгъване на задния ред седалки.

Каква е цената

Ценовият диапазон при автомобилите, производство 2007 година започва от 5000 за базовия модел и достига до около 7000 евро за версията 1.6 Sport.

Цени на Suzuki Swift в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: Произвежданото от 2005 до 2010 година поколение на Suzuki Swift се отличава с радващо ниско равнище на откритите дефекти независимо от пробега. Повече внимание изискват единствено спирачната система и износването на връзките и съединенията на носачите на предното окачване. Системата за двойно предаване на версиите 4x4 също не е показала нередности при прегледите на Dekra.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus