Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen Bora

Туит

Макар от смяната на модела да са изминали над четири години, "четвoрката" на Golf и неговата недотам популярна модификация седан с името Bora все още оставят своя ярък отпечатък върху вторичния пазар.

Освен отделното просторно багажно отделение, сред основните предимства на Bora, която продължи да се произвежда до 2004 г., е обширната гама двигатели на Golf, която при бензиновите мотори се разпростира от 1,4 литра със 75 к.с. до разполагащия с 241 к.с. V6. Палитрата от версии с дизелови агрегати също е богата, като благодарение на благодатните за дизела години между 1999 и 2002, през които Volkswagen успяваше да пласира по 120 000 Golf TDI годишно, асортиментът е изключително разнообразен. Особено често се среща представеният през 2000 г. 1,9-литров TDI със 100 к. с. и система помпа-дюза, както и появилата се една година по-късно версия със 130 к. с. Почитателите на TDI обаче трябва да проверят дали ангренажният ремък е бил сменян редовно според предписанията на производителя. TDI със 100 к.с. и първоначална регистрация 2003 г. струва в зависимост от нивото на оборудване между 9000 и 10 000 евро. Версия TDI със 130 к. с. се предлага за 800 евро повече.

Плюсове
  • » висока функционалност
  • » изключително леко обслужване
  • » висока устойчивост на каросерията
  • » стабилно поведение при движение
  • » прецизно управление
  • » добър комфорт на окачването
  • » солидни спирачки
  • » изключително голям избор на модификации
  • » високо качество на материалите и изработката
Минуси
  • » ограничено място върху задните седалки
  • » малко дясно странично огледало
  • » оскъдно базово оборудване
Типични повреди
  • » проблеми с електрооборудването и електрониката
  • » акумулаторите се самоизтощават
  • » дефектни електромеханизми на прозорците
Препоръчвани двигатели
1,4-литров с четири клапана/цилиндър със 75 к. с. Тих четирицилиндров двигател с равномерен ход, задоволителни динамични показатели, разход около 8,5 л/100 км.

1,9-литров TDI с 90/100/115/130 к. с. Еластичен турбодизел с директно впръскване, добри динамични показатели, шумен при високи обороти, възможност за дооборудване с филтър за твърди частици, разход от 6,5 л/100 км.

2,3-литров V5 със 150/170 к. с. Мощен, тих и спокоен петцилиндров двигател, добри динамични показатели, разход около 10 л/100 км.

История на модела

1998 Представяне на седана Bora (септември).

1999 Bora като версия Variant. Двулитров двигател със 115 к. с. замества 1,8-литров със 125 к. с. Ново: 1.9 TDI с впръскване помпа-дюза (115 к. с.) и 2.8 V6 с 204 к. с.

2000 1.9 TDI със 100 к. с. и 2.3 V5 със 170 к. с.

2001 Представяне на 1.6 FSI и 1.9 TDI със 130 к. с.

2004 Преустановяване на производството на Bora.

Коментар на Dekra

Блокирали спирачни апарати при задния мост могат да доведат до ускорено износване на спирачните дискове и накладки. Постоянно скърцане в задната част, което може да се прекрати чрез леко натискане на спирачката, трябва да послужи като предупреждение.

Коментари
comments powered by Disqus