Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volkswagen T4

8
8
2571725330
Туит
Volkswagen T4

Multivan продължава да бъде сигурен лидер на пазара на големите ванове. Въпреки че той произхожда от отделението за товарни автомобили на VW, изработката му и субективното усещане, което създава, го приближават до леките автомобили.

Успехът на големия ван обаче не е безусловен. В продължителния тест на auto motor und sport Т5 Multivan 2,5 TDI със 174 к. с. се справи без твърде големи проблеми. Изключение правят дефектиралите алтернатор и водна помпа (подобрени в моделите след 2006 г.), както и неизправностите на плъзгащите се врати и помощната система за паркиране.

В читателските писма обаче се описваха различни истории за проблеми с Multivan T5, включващи чести и в някои случаи безплодни сервизни престои. Гамата от оплаквания включва дефектни командни апарати, подмяна на цялостни инструментни блокове, трудности с електрическите врати, приплъзващи съединители, дефектни ключалки на задната врата и проблеми с допълнителния отоплител и скоростната кутия.

Подобна бе и историята на продължителния тест на Multivan T4 TDI със 150 к. с. И тук изпробваният автомобил премина изпитанието почти без проблеми, докато читателските писма бяха по-критични. Още по-податлив на дефекти се оказа моделът Т4 Caravelle с 2,5-литров бензинов двигател, който постави на изпитание търпението на екипа на auto motor und sport.

Изненадващо за актуалните модели Т4 и Т5 е твърдението на критично настроените собственици, че въпреки всичко биха купили отново Multivan. Комбинацията от голямо вътрешно пространство за пътници, багаж и обемни приспособления за свободното време  (дори мотоциклети), комфортно и сигурно пътно поведение и възможността за нощуване в автомобила е привлекателна за мнозина.

Добре хармониращи с теглото и конструкцията на Multivan са петцилиндровите дизелови двигатели. В старата му версия със 150 к.с. особено внимание трябва да се обърне на състоянието на ангренажния ремък и на своевременната му смяна, но в новия мотор с технология помпа-дюза на Т5 този недостатък е отстранен с въвеждането на карданно задвижване на разпределителния вал.

Плюсове
  • » много добро вътрешно пространство
  • » огромен багажник
  • » големи възможности за преобразуване на интериора
  • » добра водимост
  • » добър комфорт на возене
  • » удобни седалки
  • » ергономично управление
  • » мощни TDI-двигатели
  • » Т5 с богато оборудване за сигурност
Минуси
  • » скъп за покупка и поддръжка
  • » въздействие на силовото предаване върху волана
  • » отчасти небрежна изработка
  • » висок разход на гориво (при бензиновите мотори)
  • » слаби спирачки
Типични повреди
  • » проблеми с ангренажния ремък
  • » дефектен измервател на въздушния поток
  • » износване на предните гуми
Препоръчвани двигатели

1,9-литров TDI със 105 к. с. Достатъчно мощен, изгоден базов четирицилиндров дизелов мотор. Разход около 8 л/100 км.

2,5-литров TDI със 102 к. с. Достатъчно мощен петцилиндров турбодизел с разход около 9 л/100 км.

2,5-литров TDI със 130 к. с. Петцилиндров турбодизел с технология помпа-дюза, добра тяга и равномерно разгръщане на мощността. Разход около 9 л/100 км.

История на модела

1990 Дебют на четвъртото поколение Т4.

1996 Фейслифт с нова предна част, серийно поставяна въздушна възглавница, нови двигатели 2,5 TDI (102 к. с.), 2,5 л бензинов (115 к. с.) и 2,8 V6 (140 к. с.)

1998 2,5 TDI с 88 и 150 к. с.

1999 Фейслифт с модификации в интериора, система от релси в задна част и преработени седалки.

2003 Дебют на поколението Т5. Нови дизелови двигатели с технология помпа-дюза: 1,9 л (105 к. с.) и 2,5 л (130/174 к. с.).

2005 Дебют на версията с двойно предаване 4Motion.

2006 Филтър за твърди частици при TDI.

2007 Удължена версия и версия с двойно предаване Panamerica.

Коментар на Dekra

VW Transporter бе пионерът в своя клас и днес е наследен от Multivan. Преди покупката на модела Т4 е добре да се провери състоянието на окачването и на спирачната система. Дефекти в разпределителя на спирачното усилие могат да засегнат спирачното усилие на автомобила в празно състояние.

Коментари

WALL STREET
ЧЕ Е СКЪП НЯМА ДВЕ МНЕНИЯ... ДАЖЕ Е ПРЕКАЛЕНО СКЪП !

Hristiyan
Интересува ме C5 2008 2.0 бензин. Колко е средния разход? Познати дефекти?

Веселин
Имам С5 производство 2009 год.2.2литра 173 коня.Много съм доволен.Приличен разход комфортна возия.

Румен
BMW има най-добрия шестак,така че помислете си пак.

for good car
az puk kazvam 4e kato Audi druga kola nqma >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) :p :p :p :p :p

Ценител
Кой каквото си има си го хвали и първите места естествено му дава-за това ги уважавам немците, обичат и държат на своето! А и са предвидливи - всяко 5-то раб. място там било свързано с автомобилната промишленост.

al bandi
Кола е

icokoz
:-D 4e alfa kola li e

comments powered by Disqus