Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo S80

Туит

Сдържаният, но стилен седан Volvo S80 и двамата негови комби деривати имат своите заклети почитатели и формират интересна ниша от пазара.

Тъй като Volvo беше част от концерна Ford в периода между 2000 и 2010 година, представеният през 2006 година седан S80 и дебютиралите година по-късно комбита V70 и XC 70 за пръв път използват технически компоненти от Mondeo, включително четирицилиндрови мотори. По отношение на качеството, стила и усещането от шофиране обаче, моделите си остават истински представители на Volvo.

Двигател: Докато редовият шестцилиндров мотор и върховият V8 (само за Volvo S80) са по-скоро екзотика, традиционните за марката петцилиндрови двигатели формират основния дял от автомобилите на пазара. Специално дизеловите представители на тази рядка порода се считат за издръжливи, надеждни и икономични. Предлагат се различни варианти на мощност, достигащи 215 к.с., като съвсем не е задължително да инвестирате в най-силните измежду тях. Даже и 1,6-литровият турбодизел със 109 к.с. се справя неочаквано добре със задвижването на тежката каросерия, а и харчи малко. Бензиновите петцилиндрови мотори на шведите постепенно бяха заменени от четирицилиндрови машини на Ford.

Каросерия: Напречно разположените двигатели и предното предаване позволяват оптимално оползотворяване на вътрешния обем и съответно изобилие от простор. Комби моделът побира между 575 и 1600 литра багаж, а товарният отсек на Volvo S80 има вместимост 480 литра, която обаче се увеличава значително със сгъване на задните седалки и облегалката до водача. Корозията не е сред проблемите на модела.

Изработка: В интериора на Volvo S80 цари хладна скандинавска атмосфера. Материалите и качеството на изработката не дават никакви поводи за недоволство.

Безопасност: Предни и странични въздушни възглавници, въздушни възглавници за главите, ESP и активни подглавници – всичко това е част от стандартната екипировка. Петте звезди в краш тестовете на Euro-NCAP и многобройните асистенти за сигурност затвърждават реномето на марката.

Ходова част: Големите модели на Volvo са по-скоро меко, но сигурно настроени. В ежедневието неприятно е основно недостатъчното сцепление (с изключение на AWD моделите) и огромният радиус на завиване. При по-старите екземпляри често се срещат разбити елементи по предното окачване, луфт в кормилната уредба и склонни към бързо износване спирачки.

Кой двигател ви препоръчваме

Характерният за марката петцилиндров дизелов мотор (D5) е мощен, култивиран и икономичен, но дори и 1.6 Drive се представя като неочаквано хармонично задвижване.

Спецификации на двигателите на Volvo S80
Кой тип каросерия да изберете

Повече товарен обем, повече гъвкавост, по-добър обзор: комбито V70 е явен фаворит, особено във версията с двойно предаване и увеличен клиренс XC 70.

От коя година да е моделът

Решението зависи основно от предпочитанията към конкретен двигател. Икономичният дизелов модел 1.6 Drive е на пазара от 2009 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Към характера на автомобила най-добре пасва скъпото ниво на оборудване Summum (включващо биксенонови светлини, кожени тапицерии и какво ли още не).

Каква е цената

Заради ограниченото предлагане седанът Volvo S80 е значително по-евтин от комбитата - срещу 12 000 евро може да се намери добър екземпляр.

Цени на Volvo S80 в Германия
Колко е надежден

Експертите от Dekra твърдят следното: С комбито V70 и седана S80, Volvo се изправя срещу силната германска конкуренция. Шведските модели се представят много добре по отношение на надеждността, включително при модели с голям пробег. Всички параметри са в зеления сектор и изненадите са рядкост. Понякога се срещат дреболии като недобре настроени светлини за мъгла, драскотини по челното стъкло и износени спирачки.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus