Сдържаният, но стилен седан Volvo S80 и двамата негови комби деривати имат своите заклети почитатели и формират интересна ниша от пазара.
Тъй като Volvo беше част от концерна Ford в периода между 2000 и 2010 година, представеният през 2006 година седан S80 и дебютиралите година по-късно комбита V70 и XC 70 за пръв път използват технически компоненти от Mondeo, включително четирицилиндрови мотори. По отношение на качеството, стила и усещането от шофиране обаче, моделите си остават истински представители на Volvo.
Двигател: Докато редовият шестцилиндров мотор и върховият V8 (само за Volvo S80) са по-скоро екзотика, традиционните за марката петцилиндрови двигатели формират основния дял от автомобилите на пазара. Специално дизеловите представители на тази рядка порода се считат за издръжливи, надеждни и икономични. Предлагат се различни варианти на мощност, достигащи 215 к.с., като съвсем не е задължително да инвестирате в най-силните измежду тях. Даже и 1,6-литровият турбодизел със 109 к.с. се справя неочаквано добре със задвижването на тежката каросерия, а и харчи малко. Бензиновите петцилиндрови мотори на шведите постепенно бяха заменени от четирицилиндрови машини на Ford.
Каросерия: Напречно разположените двигатели и предното предаване позволяват оптимално оползотворяване на вътрешния обем и съответно изобилие от простор. Комби моделът побира между 575 и 1600 литра багаж, а товарният отсек на Volvo S80 има вместимост 480 литра, която обаче се увеличава значително със сгъване на задните седалки и облегалката до водача. Корозията не е сред проблемите на модела.
Изработка: В интериора на Volvo S80 цари хладна скандинавска атмосфера. Материалите и качеството на изработката не дават никакви поводи за недоволство.
Безопасност: Предни и странични въздушни възглавници, въздушни възглавници за главите, ESP и активни подглавници – всичко това е част от стандартната екипировка. Петте звезди в краш тестовете на Euro-NCAP и многобройните асистенти за сигурност затвърждават реномето на марката.
Ходова част: Големите модели на Volvo са по-скоро меко, но сигурно настроени. В ежедневието неприятно е основно недостатъчното сцепление (с изключение на AWD моделите) и огромният радиус на завиване. При по-старите екземпляри често се срещат разбити елементи по предното окачване, луфт в кормилната уредба и склонни към бързо износване спирачки.
Кой двигател ви препоръчваме
Характерният за марката петцилиндров дизелов мотор (D5) е мощен, култивиран и икономичен, но дори и 1.6 Drive се представя като неочаквано хармонично задвижване.
Кой тип каросерия да изберете
Повече товарен обем, повече гъвкавост, по-добър обзор: комбито V70 е явен фаворит, особено във версията с двойно предаване и увеличен клиренс XC 70.
От коя година да е моделът
Решението зависи основно от предпочитанията към конкретен двигател. Икономичният дизелов модел 1.6 Drive е на пазара от 2009 година.
Кое ниво на оборудване е подходящо
Към характера на автомобила най-добре пасва скъпото ниво на оборудване Summum (включващо биксенонови светлини, кожени тапицерии и какво ли още не).
Каква е цената
Заради ограниченото предлагане седанът Volvo S80 е значително по-евтин от комбитата - срещу 12 000 евро може да се намери добър екземпляр.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: С комбито V70 и седана S80, Volvo се изправя срещу силната германска конкуренция. Шведските модели се представят много добре по отношение на надеждността, включително при модели с голям пробег. Всички параметри са в зеления сектор и изненадите са рядкост. Понякога се срещат дреболии като недобре настроени светлини за мъгла, драскотини по челното стъкло и износени спирачки.
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(по-добре от средното ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
(значително по-добре от средното ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили