Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo XC60

Туит

Търсите алтернатива на BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLK? Популярният SUV модел на Volvo събира много точки със своето оборудване за безопасност.

Когато през 2008 г. беше представен XC60, с него Volvo се отдалечи толкова много от ръбестото си минало, колкото никога по-рано – поне що се отнася до дизайна.

Двигател: Около 90 процента от днешния асортимент са дизелови модели – при това с основание. Петцилиндровите мотори с мощна тяга и очарователно дрезгав глас импонират в модела на Volvo, въпреки че не са особено икономични. Но редките бензинови версии си угаждат с доста повече гориво (T6 харчи малко под 14,0 л/100 км). А произхождащите от Ford четирицилиндрови турбоагрегати практически липсват на пазара. Ако при избора на двигател основен аргумент е икономичността, би трябвало да говорим единствено за петцилиндровия дизел със 136 к.с., но той пък се предлага едва от пролетта на 2012 г. Въпреки че версията с предно предаване тежи над 1,8 тона, тя може да бъде шофиране изненадващо енергично с разход около 8,0 л/100 км.

Каросерия: Заради стремителните очертания на задната си част Volvo XC60 не може да бъде причислен към „товарните коне”, способни да транспортират перални и хладилници. В замяна на това добро впечатление прави гъвкавостта на интериора, където задната седалка може да се сгъва в съотношение 40:20:40.

Изработка: С годините в автомобилите на Volvo започва да се чува малко по-доловимо скърцане откъм облицовките, отколкото в техните германски конкуренти – това важи и за произвеждания в Белгия XC60. Въпреки това качеството на материалите и на изработката е на добро ниво.

Безопасност: Фактът, че Volvo XC60 е снабден с изобилие от въздушни възглавници и с ESP, е предварително известен с оглед на късната му рождена дата. Ако смятате, че двойното предаване има отношение към безопасността на пътя, трябва да внимавате: на пазара има много екземпляри само с преден задвижващ мост. Всички варианти обаче разполагат със системата City Safety, която е активна до скорост от 30 км/ч. Тя разпознава препятствията и – ако водачът не се намеси сам – осъществява самостоятелно пълно спиране на автомобила.

Ходова част: В противоречие с динамичния дизайн Volvo XC60 не се движи особено чевръсто, а по-скоро с някаква равнодушна сигурност. Комфортът на окачването по принцип е добър, главно със серийните 17-цолови гуми.

Кой двигател ви препоръчваме

Въпреки че XC60 е на пазара едва от 2008 г., Volvo обърква потенциалните купувачи на употребявани екземпляри от модела с безброй много варианти. Само популярният заради мощността си D5 е доставян оттогава в изпълнения със 185, 205 (от 11/2009) или 215 к.с. (от 5/2011) – и всички те заслужават препоръка. Добър е също и петцилиндровият дизел, развиващ 163 к.с. Той се нарича или 2.4D, или D3 (от 8/2010), или D4 (от 5/2012). Стана ли ви ясно? Четирите бензинови версии са 2.0T, 2.5T (и двете само с предно предаване), 3.2 AWD и T6 AWD (и двете с напречно монтирани редови мотори).

Спецификации на двигателите на Volvo XC60
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

Това зависи главно от желаната мощност (виж по-горе). Не е имало никакви решителни промени по отношение на външния вид и техниката. Ако предпочитате да се поддавате на чара на екзотичното, би трябвало да си осигурите произвежданата до септември 2012 г. версия Volvo XC60 3.2 AWD – автомобил с напречно разположен редови шестцилиндров атмосферен мотор, какъвто сигурно никога вече няма да се появи.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Както често се случва, и тук в базовата версия не липсва нищо съществено. Радиото, климатикът, джантите от лека сплав и разбира се, богатото оборудване за безопасност, включващо асистент за внезапно спиране, присъстват стандартно. На по-скоро добродушно-уютния характер на Volvo XC60 добре подхожда автоматичната трансмисия. Ако бюджетът ви го позволява, бихте могли да включите в желанията си и биксенонови светлини със следене на завоя. Но пък спокойно можете да минете без електронното регулиране на ходовата част.

Каква е цената

Нивото на цените е малко по-ниско, отколкото при германските конкуренти. За екземпляри Volvo XC60 под 100 000-километровия праг трябва да се предвидят около 18 000 евро. По-мощните петцилиндрови дизелови агрегати доминират сред предложенията на пазара. Бензинови модели се срещат рядко – и най-често са лакоми T6 варианти.

Цени на Volvo XC60 в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Малкият SUV модел на Volvo заема с летящ старт едно от първите места в класа на всъдеходите. Единствена особеност е леко повишеният брой на зле регулираните светлини за мъгла.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (значително по-добре от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Вижте още
Коментари
comments powered by Disqus