SAIC-GM-Wuling и Tesla пренесоха местната EV индустрия през турбулентно време
Китай се превърна в сравнително богат пазар за електрически превозни средства в последно време и компании като Tesla се възползваха от тази възможност. Китай публикува рекорден брой електромобили, продадени в страната през 2020 г., въпреки глобалния спад в автомобилната индустрия поради пандемията COVID-19. Според данни, представени от TradingPlatforms.com, през 2020 г. в Китай са продадени 1,3 млн. EV - ръст от 8% на годишна база, но се очаква да нарасне с над 51% през 2021 г. до почти 2 млн.
Китай е един от перспективните пазари въпреки отрицателните ефекти на пандемията
Електрическите автомобили навлязоха в автомобилната индустрия в последно време, като Tesla зададе тон за достъпни и същевременно стилни електромобили. През 2019 г. глобалният EV пазар се оценява на малко над 162 млрд. долара и се очаква да постигне огромен растеж през следващото десетилетие. Очаква се глобалният пазар на електромобили да има сложен годишен темп на растеж от 22,12% в периода от 2019-2026 г. и да се повиши до стойност от почти 803 млрд. долара през 2026 г.
Китай е особено силен пазар за електромобили, където през 2020 г. са продадени рекорден брой електромобили. Неотдавнашните промени в политиката около електромагнитната индустрия в Китай и по-новата пандемия на коронавируса забавиха силния импулс, генериран веднъж. Въпреки това броят на електромобилите, продадени в Китай, все още отбеляза умерен ръст от 8% на годишна база от 2019-2020 г. до рекордните 1,3 млн. продадени бройки.
Очаква се търсенето да се върне и след резкия спад на цялата индустрия през 2020 г. и се очаква продажбите на електромобили да се увеличат с над 51% до почти 2 млн. продадени електромобила. Експертът от автомобилната индустрия Крис Джоунс отбелязва: "Перспективите са много добри за пазара на електромобили в Китай през 2021 г. В страната вече има отлична мрежа от стандартизирани обществени зарядни устройства за електромобили, добра държавна подкрепа и сега връщане към силно потребителско търсене."
SAIC-GM-Wuling и Tesla пренесоха китайската EV индустрия през турбулентно време
Две марки и техните превозни средства пренесоха китайската EV индустрия през труден период, причинен от пандемията; SAIC-GM-Wuling и Tesla. Tesla Model 3 е най-популярният EV в Китай за известно време, докато Wuling Hong Guang Mini EV не излезе на пазара в средата на 2020 г. Към юли 2020 г. Tesla Model 3 е най-продаваният нов електрически автомобил в Китай, а Wuling Hong Guang Mini EV вече му диша във врата.
Около 11 000 електромобила Tesla Model 3 са регистрирани към този период, докато 7250 единици Wuling Hong Guang Mini EV вече намериха свои собственици , въпреки че доставките започват едва през същия месец. До края на 2020 г. SAIC-GM-Wuling се превърна в най-популярната марка EV в Китай с приблизително 177 000 броя продажби на автомобили в сравнение със 137 460 бройки на Tesla.
Двете марки предлагат два много различни електромобила и въпреки това откриха споделен успех, който пренесе китайския електромобилен пазар през трудно време. Джоунс отбелязва още: "Ако не беше огромният успех на тези два много различни електромобила, китайският пазар на електромобили щеше да спадне през 2020 г. Между тях двата модела представляват един на всеки пет от всички електромобили, продавани в Китай."