Най-големите компании на европейския пазар от пет години участвали в картелно споразумение.
Най-голямата в историята глоба за картелно споразумение - 1.38 млрд. евро - бе наложена от Европейската комисия на водещите производители на автомобилни стъкла. Експерти на комисията доказаха, че фирмите незаконно са договаряли помежду си цените поне през последните пет години.Лъвският пай от глобата пада върху френския гигант Saint-Gobain, който ще трябва да плати 896 млн. евро. Това е най-голямата парична санкция, налагана от европейския регулатор на единична компания за фиксиране на цени. Наказанието за французите е завишено, защото те имат и предишни провинения в тази насока.
Британският производител Pilkington ще плати 370 млн., японската Asahi Glass - 113.5 милиона, а белгийската Soliver - 4.4 милиона. Японците са получили 50-процентно "намаление", защото са се съгласили да сътрудничат при разследването.
"Тези компании са мамили автомобилната индустрия и потребителите в продължение на пет години на пазар, който през 2007 е надхвърлил 2 милиарда евро", обясни еврокомисарят по конкуренцията Нели Крус. "Мениджърите и акционерите им сега трябва да си научат урока по трудния начин - че ако мамиш, накрая ще си платиш".
В хода на тригодишното разследване е установено, че картелните споразумения са били договаряни на поредица тайни срещи по хотели и летища из цяла Европа. Участниците в него са контролирали почти 90 на сто от целия пазар на автостъкла на Стария континент.
Чичо
Не че искам да влизам в спорове, но надценките на Сен-Гобен не са ги видели работниците, а големите акционери :)
:)
Може, ако си я сглобиш цялата сам :-D То е ясно, че всичко е картел, обаче работниците и картел да са, пак са хора и заплати искат...
Чичо
Стъклата - картел, гумите - картел, двигателите - картел... и накрая излиза, че реално една кола би могла да струва 4-5 хиляди евро.