MGUH системата ще бъде премахната през 2021 г. за сметка на по-мощния KERS
ФИА ще направи съществени промени в техническия правилник за 2021 г. в областта на системите за задвижване, които целят намаляване на разходите и подобряване на зрелището. Настоящите 1,6-литрови V6 ще бъдат запазени, но за сметка на коренно променената периферия.
MGUH системата, която генерира електричество посредством енергията на изгорелите газове, ще бъде премахната с цел намаляване на разходите. За сметка на това MGUK, която оползотворява кинетичната енергия, ще се развива допълнително. Мощността й ще нарасне, а същевременно пилотите ще имат по-голям контрол върху функционирането й.
Понастоящем електрониката контролира работата на MGUK, докато от 2021 г. нататък пилотите ще могат да избират сами кога и колко енергия да бъде регенерирана, както и кога да се възползват от нея. Това ще осигури „тактическия елемент в състезанията”, гласи съобщението на ФИА.
Батерията и контролният блок за управление на хибридната система ще бъдат стандартизирани също с цел намаляване на разходите. Турбокомпресорът ще бъде както и досега само един, като неговите размери и тегло ще бъдат фиксирани. Същевременно ФИА ще работи в посока обособяването на отделните модули (шаси, двигател и трансмисия) като плъгин елементи, чиято подмяна да се осъществява максимално лесно.
Основният механизъм, посредством който ФИА се стреми да направи новите двигатели по-зрелищни, е чрез увеличаването на максималните обороти с 3000 об/мин. Същевременно обаче бъдещият правилник планира рестрикциите по отношение на дебита и разхода на гориво да останат.
Това е единствено отправаната рамка, върху която ще се гради новият правилник за двигателите. Оттук нататък Федерацията ще започне поредица от срещи със заинтересованите производители, за да бъдат изчистени и детайлите.