Скоро ще направи своя публичен дебют в демонстрация на състезание от NASCAR
Ford Performance и RTR Vehicles повдигнаха воала над Mustang Mach-E 1400 Prototype, задвижван от седем двигателя (!), развивайки изключителните 1400 к.с. и общо 3118 Нм.
Прототипът Mustang Mach-E 1400, който следва по стъпките на Mustang Cobra Jet 1400, проектиран за драг надпревари (споделят един и същ двигател), е резултат от 10 000 часа работа за Ford Performance и RTR Vehicles, компанията основана през 2009 г. от американския пилот Вон Гитин- младши
Целта на прототипа Mustang Mach-E 1400 е да демонстрира възможностите на електрическата технология по отношение на ефективността, като предлага „забавен автомобил за шофиране като другите модели Mustang преди него, но в напълно безумна конфигурация, благодарение на усилията на Ford и RTR ”, казва Рон Хайзер, инженерът, отговарящ за програмата Mustange Mach-E.
Прототипът на Mustang Mach-E 1400, който се представя с каросерия с доработени линии чрез инсталирането на цялостен аеродинамичен пакет, се задвижва от батерия с мощност 56,8 кВтч и съставена от седем двигателя Yasa P400 (пет от Mustang Mach-E GT), всеки развива 214 к.с. и 370 Нм. Три са инсталирани на предния диференциал и четири на задния, като един задвижващ вал ги свързва с диференциалите.
Шасито и задвижването са проектирани така, че да позволят на екипа за настройване да тества различни конфигурации и техните ефекти върху разхода на гориво и ефективността на автомобила, който по този начин има режим на задвижване на предните колела и задвижване на всички колела. Конфигурациите Drift и Circuit очевидно са много различни, за да позволят промяна на посоката и по-специално на екстремни движения в режим Drift.
Системата за възстановяване на спирачната енергия освен това се комбинира с ABS и контрол на стабилността, като Brembo осигурява спирачки, подобни на тези на борда на състезателния Mustang GT4.
Прототипът Mustang Mach-E 1400 скоро ще направи своя публичен дебют в демонстрация на състезание от NASCAR, с Вон Гиттин-младши за волана.