Държавата е осигурила участието на рали „Сливен“ в IRC сериите, както и спонсорската подкрепа на бившия председател на БФАС Александър Александров. Надпреварата стартира на 28 септември със суперспециалния етап в подбалканския град.
Рали „Сливен” и дебютът му в IRC бяха един от основните приоритети на избрания в края на миналата година председател на БФАС Александър Александров. След като опозицията го свали от власт и неговото място бе заето от Ради Козлеков обаче, ситуацията се промени драстично и проблемите около финансирането на надпреварата в сливенския Балкан започнаха.
„Всичко беше нормално, организацията вървеше по план, когато се оказа, че имаме сериозни проблеми с финансирането“, коментира Атанас Чанев, директор на състезанието. „Благодарение на депутатите от Сливен обаче, както и на господин Александров, който стана главен спонсор на състезанието, събрахме необходимите средства.“
Чанев не пожела да уточни какво точно е финансирането от страна на държавата, но заяви категорично, че средствата за провеждането на надпреварата са осигурени – 270 000 евро за Eurosport и 200 – 230 000 лева за самата организация, и проблемите в тази насока са решени. Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов, който е и патрон на рали "Сливен", също е оказал сериозно съдействие.
Когато стана ясно за трудностите около участието на рали „Сливен“ в IRC, плъзнаха и слуховете, че старата власт в БФАС, както и настоящият председател Ради Козлеков се опитват да саботират състезанието. Бившият председател Александър Александров обаче заяви, че специално Козлеков е направил всичко по силите си за това рали „Сливен“ да е кръг от IRC и че хората, пречили на организацията са „други“ и са част от „старата власт“, която бе оглавявана от Георги Янакиев.
На този етап има само една заявка за рали „Сливен“, като краят на срока изтича идния четвъртък. Чанев обаче няма никакви притеснения около броя на участниците и конкуренцията, която ще имат родните състезатели в края на месеца.
„Хотелите в Сливен са изцяло резервирани. Просто всички изчакваха, за да стане ясно участието ни в IRC, за да обявят плановете си. Очакваме около 20 – 30 български екипажи, както и поне толкова чужди“, обяснява Чанев.
Надпреварата ще стартира в петък вечер със суперспециалния етап в Сливен, който ще се кара на фарове. Феновете, които искат да наблюдават само него, ще трябва да заплатят по 5 лева за вход, докато пълният пропуск за осемте зрителски зони ще струва 15 лева (включва и суперспециалния).
Картите за платените зони, както и гайдът за зрителите ще бъдат публикувани на официалната страница на ралито в близко бъдеще. На нея в момента може да бъде открит и часовия график на надпреварата. Спрямо миналата година маршрутът е скъсен с приблизително 40 км, но за сметка на това са добавени „Стара река“ и „Българка“ на спускане.
Сливен
Най-накрая да се сетят, че ралито в сливеския балкан е най-доброто в България.