Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

15 милиарда спасяват Детройтските компании

09.12.2008 13:00

Споразумението за спасяване на американската автомобилна индустрия бе взето вчера през нощта след продължилите дълго преговори между лидерите на Демократическата партия в Конгреса, администрацията на новоизбрания президент Барак Обама и настоящия президент от Републиканската партия Джордж Буш.

На масата ще се сложат 15 милиарда долара заем, които да съживят най-вече General Motors и Chrysler, намиращи се в доста по-критично състояние от Ford.

Заемите се дават за период от 7 години и ще са с лихва от 5% през първите 5 години и 9% през следващите две. Тези заеми ще помогнат на автомобилните компании да оцелеят поне до месец март. В замяна правителството ще се сдобие с дялово участие в компаниите под формата на акции,служещи като гаранция и равняващи се на 20% от стойността на оказаната помощ.

От Белия дом демонстрираха оптимизъм за бъдещето. ”Споразумението е повече от вероятно”, каза говорителката Дана Пиерино, добавяйки, "че базисните принципи са договорени".

„Окончателното споразумение ще е готово съвсем скоро”, потвърди и депутатът и председател на финансовата комисия към Камарата Барни Франк, един от лидерите на Демократическата партия, показали най-голяма ангажираност по време на преговорите.

От "Уолстрийт" също с нетърпение следят развитието на ситуацията. Надеждата за благоприятно развитие довежда до покачване на акциите на компаниите – при GM с 18%, а при Ford с 23%. Въпреки оптимистичните прогнози споразумението все още не е изцяло финализирано и усещането за обща несигурност витае във въздуха. Късно вечерта, когато Конгресът изпраща финалния текст в Белия дом, възникват резерви относно някои детайли и намирането на компромисно решение за тях може да отнеме време. А остава и гласуването в Сената, където планът за спасяване на банките срещна сериозен отпор преди време. 

Спасителният план засега не предвижда промени в управлението на компаниите. Полемиките относно бъдещето на шефовете в Детройт, изобщо не стихват. От тримата изпълнителни директори най-застрашен е Рик Уогънър – главният изпълнителен директор на GM.  Настроенията, насочени към слизането му от сцената, доста силни в миналото, се засилват още повече в настоящия кризисен момент. Ползващият се с голямо влияние сенатор от Демократите – Кристофър Дод, председател на банковата комисия, е сред тези, които настояват за това Вагонер да подаде оставка в името нa спасяването на компанията.

Новоизбраният президент Барака Обама също подкрепи тезата за промени в управлението на закъсалите автомобилни компании в различни интервюта в края на миналата седмица.

Коментари
comments powered by Disqus