Промяната в правилника за пода от миналата година е най-големият проблем на британците
ФИА и отборите се съгласиха миналия сезон да вдигнат окачването с 15 мм с цел да предотвратят подскачането за 2023 година. В McLaren са тествали новата спецификация във въздушния тунел и са установили, че при тогавашния аеропакет резултатите няма да са добри.
През септември е взето решение отборът да промени изцяло подхода при MCL60, за да има повече възможности за развитие. Късната реакция е причината McLaren да се забави при подготовката на новия аеропакет, който ще е наличен едва за четвъртия кръг в Баку на 30 април.
"Това реално се случи, когато вдигнахме пода с 15 мм“, коментира техническият директор на McLaren Джеймс Кий.
„Всички се съгласихме да се предпазим от подскачането по този начин. Решението беше разумно, защото по това време на годината все още имахме големи проблеми. Постепенно ситуацията се подобри за всички.“
„Звучи съвсем малко, но тези подове са огромни и супер чувствителни. Вижте колко притискане генерират, страшно много е. Когато тествахме промяната на нашия автомобил, загубите се оказаха много по-големи от очакваното. Изглежда, че на различните отбори се е отразило по различен начин.“
„До известната степен е свързано с геометрията на ръба на пода, която използвахме по това време."
Две са били посоките, които отборите са следвали миналата година. И екипът на McLaren се е озовал в грешния лагер с MCL36.
“Ако погледнете към миналата година, ще видите, че отборите се разделиха на два лагера при развитието (на своите автомобили). Ние бяхме в единия, но повечето екипи бяха в другия. И когато вдигнахме пода, шокът за нас беше голям.“
“Опитахме се да наваксваме посредством това, което знаехме тогава. През септември може би разбрахме, че не се получава и трябва да сменим изцяло геометриите. Това е голяма промяна. Проектите са големи и много комплексни.“
„Мисля, че заради тайминга на тази промяна и заради начина, по която тя се отрази на нас, не успяхме да наваксаме лесно. Наложи се да сменим много късно посоката на развитие.“
От McLaren са предпочели да не бързат с новия аеропакет и да се опитват да го подготвят за старта в Бахрейн, тъй като рискът от грешка е бил прекалено голям.
„Щеше да се представи по-добре, но с тези подове е необходимо да поддържаш стабилност, корелацията да е добра, както и всичко останало, за да има гаранция, че ще работи. Беше твърде рисково да пробваме за първото състезание.“
McLaren си тръгна от Бахрейн без спечелена точка, след като Оскар Пиастри отпадна поради повреда в електрическата система, а Ландо Норис завърши последен. Британецът трябваше да спира на всеки десет обиколки в бокса за презареждане на пневматичната система на MCL60.