Представители на “Мишлен” прегледаха гумите на над 360 автомобила във Варна, Пловдив и София.
В петък “Мишлен” проведе финалния етап от своята кампания за сигурност на пътя “Зареди с въздух”.
В продължение на три дни шофьори от Варна, Пловдив и София получиха възможност да проверят гумите на своите автомобили напълно безплатно и да научат от специалистите на “Мишлен” как най-добре да се грижат за тях при летни условия.
Общият брой на прегледаните автомобили надхвърли 360. Резултатите показаха, че мнозинството от водачите у нас полагат необходимите грижи за състоянието на своите гуми. Само 2% от шофьорите в София си бяха позволили да седнат зад волана с опасно меки гуми, в сравнение с 6% във Варна и 9% от проверените в Пловдив.
"Нашите специалисти, които извършват подобни тестове в цяла Европа, бяха приятно изненадани от съобразителността и старанието на българските водачи на леки автомобили. Подобни кампании са полезни най-вече заради това, че припомнят на всички за необходимостта от по-висока лична отговорност и чести проверки”, каза Димитър Спасов, мениджър продажби леки и лекотоварни гуми на “Мишлен” за България и Албания.
Основната цел на започналата през 1985 година във Франция кампания е да напомни за опасността от шофиране с недостатъчно напомпани гуми. От “Мишлен” припомнят, че извършените досега проучвания недвусмислено доказват, че меките гуми са причина за едно от всеки двадесет пътни произшествия в Европа заради увеличения спирачен път на мокра настилка и допълнителния риск от спукване. Лошо напомпаните гуми увеличават консумацията на гориво и съкращават живота на самата гумата.