Към края на миналата година в компанията работят 290 хил. служители или с 9100 повече отколкото през 2013 г.
Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет: „Иновационната стратегия се отплаща, конкурентоспособността и пазарните ни позиции стават все по-силни“
Ръст на продажбите с 6,2% до 48,9 млрд. евро
Повишаване на печалбата с 1% до 6,1%
Бизнес секторът „Автомобилни технологии“ нараства 2 пъти по-бързо от пазара
Цялостно придобиване на ZFLS и BSH за стратегическо разширяване на бизнеса
Според предварителните резултати за 2014 г. Група Бош е увеличила продажбите си с 6,2% до 48,9 млрд. евро. След регулиране на ефекта от курсовите разлики, възлизащи на почти половин млрд. евро, ръстът на оборота е 7,2%. През 2014 г. концернът подобри и печалбата си – EBIT достигна почти 3 млрд. евро или 6,1% от оборота. Тази стойност е с 1% по-висока в сравнение с 2013 г., след корекция на ефекта от еднократните и извънредните разходи. „Въпреки затруднената икономическа конюнктура успяхме да постигнем бизнес целите си за 2014 г.“, подчерта д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH. „Иновативната ни стратегия се изплаща. Успехът на нашия бизнес през миналата година го доказа. През 2014 г. подобрихме пазарните си позиции и конкурентоспособността си в много области.“ С придобиването на BSH Hausgeräte GmbH и планираното пълно придобиване на ZF Lenksysteme GmbH Бош ще засили позициите си в перспективните бизнес сектори на свързаните сгради (концепцията „Умен дом”) и автоматизираното шофиране. Според предварителните резултати в Тихоокеанска Азия Бош постига ръст на продажбите в размер на 17%. С изравняване на курсовите разлики, ръстът е цели 20%. Оборотът в Северна Америка надхвърля с 8,6% миналогодишния, а без отрицателните курсови ефекти ръстът е почти двуцифрен. В Южна Америка продажбите леко са спаднали в сравнение с 2013 г., с изглаждане на курсовите разлики. Номинално спадът надхвърля 10%. Въпреки тежката икономическа конюнктура в Европа, оборотът на Бош в региона се е увеличил с 2%.
Към края на 2014 г. в Бош Групата работят 290 хил. служители или с 9100 повече отколкото през 2013 г.
Развитие на бизнеса през 2014 г. по сектори
През 2014 г. бизнес сектор „Автомобилни технологии“, с богатото си портфолио от компоненти, системи и услуги, отбелязва два пъти по-висок растеж от този на пазара. Оборотът на сектор „Енергийна и сградна техника” запазва миналогодишното си ниво. При „Потребителски стоки” Бош се радва на голям успех с професионалните си електроинструменти и измервателната техника. В „Индустриална техника” се отчита негативна динамика на оборота, но след изглаждане на ефекта от консолидацията през 2013 г., последните данни сочат лек плюс.
Оползотворяване на възможностите за бизнес и откриване на технологични решения
През следващите години Бош Групата възнамерява да се възползва от възможностите за бизнес, които се предоставят в областта на свързаността, автоматизацията, електрификацията, енергийната ефективност, както и на нововъзникващите пазари. „Стремим се да играем активна роля в оформянето на широкообхватните и дълбоки промени в нашето пазарно и технологично обкръжение и искаме да се подготвим за свързания свят“, обобщи Денер. Това засяга най-много бизнес сектор „Автомобилни технологии“. „Ние се виждаме в ролята на доставчик на технологиите за бъдещата мобилност. Тя е автоматизирана, свързана в мрежа и електрифицирана. За нея ще са необходими компоненти, системи, софтуер и услуги“, продължи Денер. „В комбинация с компетентността ни в системната интеграция, ние можем по-добре от която и да е друга компания да разработим иновативни решения за мобилност за нашите клиенти.“
Бош разчита много и на местния опит в развоя на нововъзникващите пазари. „И през 2015 г. иновациите ще бъдат основната движеща сила за ръста на продажбите ни. Особено важни са локалните разработки за съответния регион“, заяви Денер.
Предварителните резултати за 2014 г. – Увеличаване броя на персонала
Към края на 2014 г. заетите в Бош Групата наброяват 290 хил. служители в целия свят (предходната година са били 281 хил.). Броят на служителите се е увеличил главно в Централна и Източна Европа и в Азия.
Предварителните резултати за 2014 г. – Оборот по бизнес направления
По предварителни данни през 2014 г. Бош Групата е увеличила продажбите си с 6,2% до 48,9 млрд. евро. Бизнес направлението „Автомобилни технологии” се разви изключително положително. С цялостното си портфолио от компоненти, системи и услуги, Бош реализира два пъти по-бърз растеж от автомобилния пазар. Продажбите в „Енергийна и сградна техника” са сравними с предходната година. Силно се разрасна търсенето на комуникационни системи и уеб базирани системи за видеонаблюдение. Бош отбеляза големи успехи в „Потребителски стоки” с професионалните и измервателните си уреди. Въпреки увеличеното търсене на опаковъчни машини, в направлението „Индустриална техника” беше отбелязан спад в продажбите в сравнение с предходната година. След отчитане на ефекта от курсовите разлики, продажбите леко са се увеличили на годишна база.
Предварителните резултати за 2014 г. – Бизнес развитие по региони
По предварителни данни през 2014 г. Бош Групата е увеличила продажбите си с 6,2% до 48,9 млрд. евро. В региона на Тихоокеанска Азия компанията, предлагаща технологии и услуги, отчете ръст на продажбите си от около 17%. Без ефекта от курсовите разлики, растежът там беше около 20%. В Северна Америка продажбите са били с 8,6% повече от тези през 2013 г. Коригиран с курсовите разлики, ръстът в продажбите е почти двуцифрен. Малко под миналогодишното ниво беше оборотът в Южна Америка след изглаждане на ефекта от курсовите разлики. Номинално продажбите са намалели с повече от 10% в сравнение с 2013 г. Въпреки трудната икономическа обстановка, оборотът в Европа е нараснал с около 2%.
Предварителните резултати за 2014 г. – Растеж чрез иновации
Стратегическата цел на Група Бош са решения за живота в мрежово ориентиран свят. При разработването на тези решения, компанията разчита на своята международна научноизследователска мрежа от над 45 хил. служители по целия свят. През 2014 г. Бош Групата е похарчила общо 4,7 млрд. евро за изследвания и развойна дейност. Това съответства на около 10% от оборота й. През изминалата година служителите на Бош, занимаващи се с изследователска дейност, са регистрирали 4 593 патента – приблизително 18 всеки работен ден.
Автоматизирано шофиране с Бош
Бош се развива като водещ доставчик на решения за мобилност. Никоя друга компания не може да предложи толкова, колкото Бош и в трите области – на автоматизацията, на електрифицирането и на мрежовата свързаност. Още от 2011 г. Бош работи за автоматизирано управление и от началото на 2013 г. тестовите автомобили на Бош (на снимката) се движат по обществените пътища.
Нови бизнес сфери в ерата на електромобилността
Бъдещето на мобилността е автоматизирано, мрежово ориентирано и електрифицирано. За да отговори на тези предизвикателства, Бош разработва нови бизнес сфери, развивайки се като доставчик на решения за електромобилност. Например Бош свързва станции за зареждане на различни доставчици (на снимката), така че клиентите да могат да зареждат електрическите си коли само с карта, почти навсякъде в Германия.
Растеж в Азиатския регион – Бош инвестира в Индия
По предварителни данни през 2014 г. Бош Групата е реализирала ръст на продажбите си в Тихоокеанска Азия от около 17 %. Само в Индия за Бош работят повече от 27 хил. служители в десет производствени локации и седем пункта за научноизследователска дейност. Със седалища в Бангалор и Коимбаторе, в Индия се намира и най-големият център за развойна дейност на Бош извън Германия, в който работят повече от 10 500 служители. Нещо повече – Бош откри нов център за научни изследвания и технологии в Бангалор в началото на февруари 2014 г., който се фокусира върху развитието на мрежовите технологии за „Интернет на нещата”. Снимката показва центъра за софтуерно инженерство на Бош в Бангалор.
Увеличаване на растежа при концепцията „Умен дом” – BSH Hausgeräte GmbH
С пълното придобиване на BSH Hausgeräte GmbH Бош Групата засилва позициите си при технологиите за свързаност, например чрез концепцията „Умен дом”. Водещият производител на домакински уреди в Европа, BSH, за пръв път през декември 2014 г. пусна на пазара мрежово свързани уреди. Уредите комуникират един с друг чрез WiFi-връзка и могат да бъдат управлявани с приложение от мобилни устройства.
Стратегическо допълнение в областта на мобилността – ZF Lenksysteme GmbH
С придобиването на ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS) Бош засилва позициите си в активното създаване на бъдещата мобилност. ZFLS е технологичен лидер в областта на електрическото управление, което представлява основната технология за развитие на автоматизирано шофиране, на по-ефективни превозни средства и електрически автомобили. Снимката показва завода на ZFLS в Швебиш-Гмюнд, Германия. Copyright: ZF Lenksysteme GmbH