Организаторът на „Льо Ман“ - Automobile Club de l'Ouest, отхвърли протеста на Peugeot срещу Audi. Френският тим оспорва легалността на някои аеродинамични елементи от предната част на R15 TDI, които не съответстват на техническия правилник.
„Изглежда, че поне в две зони Audi R15 или поне в конфигурацията, която бе представена на техническия преглед за „24-те часа на Льо Ман“ на 8 юни, не отговаря на член 3.6.2 от техническия правилник – елементът, който свързва двете предни крила и издатъците, фиксирани от вътрешната страна на предните крила“, пледираха вчера от Peugeot.
„Тези елементи оформят част от корпуса на автомобила, чиято единствена цел е да генерира аеродинамично прилепяне. Тези елементи от корпуса трябва да се тълкуват като аеродинамични. В този смисъл не попадат в член 3.6.2, следователно използването им не е разрешено.“
От ACO обаче не приеха доводите на Peugeot и отхвърлиха протеста, но съобщиха, че ще организират среща в края на юни, на която техническите директори и конструкторите в отделните отбори да обсъдят заедно правилника за сезон 2010 и 2011.
Вчера от Peugeot заявиха, че ще обжалват пред ФИА, ако стюардите на „Льо Ман“ отхвърлят протеста срещу Audi R15 TDI.
Междувременно ACO разкри базисните технически правила в „Льо Ман“ за следващите две години. Атмосферните бензинови двигатели в клас LMP1 ще бъдат ограничени от 6 на 3,4 литра. Дизелите също ще разполагат с обем от 3,4 литра (вместо 5,5), а бензините с принудително пълнене ще трябва да се задоволят с 2 литра (при 4 литра в момента).
Прототипите от LMP2 ще използват двигателите на GT2 или единици, директно заимствани от серийното производство. Телеметрията ще бъде забранена. В GT1 ACO ще се придържа към правилата за FIA GT1 шампионата, което означава, че състезанието този уикенд ще бъде последно за автомобили като Chevrolet Corvette C.6R и Aston Martin DBR9. Промени ще има и в GT2, но Ferrari 430 и Porsche 911 RSR ще продължат да се състезават успоредно с новите представители в класа при определени ограничения.