Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер спечелиха за трети път „24-те часа на Льо Ман”. Audi вече има 13 победи и е само на 3 от рекорда на Porsche.
Toyota бе фаворит, води през по-голяма част от състезанието, но в крайна сметка завърши на трета позиция. Porsche бе два пъти начело и все пак нито един от прототипите на екипа от Вайсах не стигна до финала.
Toyota започна ударно надпреварата и окупира първите две позиции малко след старта благодарение на потеглилия от полпозишън Алекс Вурц (Toyota TS040 №7) и на Нико Лапиер (Toyota TS040 №8), който изпревари Тимо Бернхард (Porsche 919 №20) още във втората обиколка. „Меденият месец” на японците обаче приключи още във втория час, когато на „Сарт” започна да вали и Лапиер се завъртя, удряйки впоследствие Марко Бонаноми (Audi R18 e-tron quattro №3). Французинът стигна до бокса, но Бонаноми и съотборниците му Филип Албукерк и Оливър Джарвис напуснаха състезанието, тъй като пораженията по автомобила на Audi бяха прекалено големи.
Вторият критичен момент за Toyota отново бе резултат на дъжда на „Сарт”. Заради ниската видимост и наводнената писта трите сейфти кара се появиха на трасето и забавиха лидера Вурц, което даде възможност на Тимо Бернхард и Porsche 919 №20 да излезе в челото. Това бе звездният момент на германците, тъй като в рамките на следващия час и половина Бернхард водеше колоната преди Стефан Саразен да върне Toyota TS040 №7 на върха.
От този момент нататък Вурц, Саразен и Накаджима трупаха с методична точност преднина в челото. Всичко вървеше по план за Toyota, авансът спрямо водещия екипаж на Audi варираше между минута и половина и две, но краят на четиринайсетия час се оказа фатален за японците. Казуки Накаджима бе принуден да спре преди завоите “Порше” заради повреда в електрическата система на TS040, а малко по-късно и да се откаже от по-нататъшно участие.
След проблемите на Toyota двата останали в надпреварата екипажа на Audi излязоха начело. Лидерите Лотерер, Трелюе и Феслер имаха три обиколки аванс спрямо съотборниците си Кристенсен, ди Граси, Жене, които спореха с Porsche 919 №20 за второто място. Оказа се обаче, че и тези три обиколки далеч не са достатъчни. Повреда в турбокомпресора остави Audi e-tron quattro №2 в бокса за повече от 20 минути и той се върна в колоната на трета позиция.
Марк Жене, който замести контузения в сряда Лоик Дювал, излезе начело и благодарение на четвъртата поява на автомобила за сигурност се откъсна на две минути пред втория Марк Уебър седем часа преди финала. Въпреки че Audi e-tron quattro №1 катастрофира тежко на тренировките в сряда, въпреки че автомобилът бе сглобен от нулата за квалификациите в четвъртък и въпреки че влиза в бокса за смяна на инжектор в средата на надпреварата, той водеше в 82-ото издание на „24-те часа на Льо Ман”. Или поне до 21-ия час на състезанието! Деветкратният победител Том Кристенсен първо спря на шикана “Playstation”, за да рестартира своя автомобил, а после бе принуден да влезе в бокса също заради повреда в турбото.
Обратът бе факт! Porsche 919 №20 отново поведе в надпреварата, въпреки че темпото му беше значително по-слабо от това на автомобилите от Инголщат. Андре Лотерер правеше квалификационни обиколки зад него и авансът на Тимо Бернахрд се топеше не с всяка изминала обиколка, а с всеки изминал сектор. Два часа и половина преди финала логичното се случи и Audi e-tron quattro №2 отново бе в челото, макар и с помощта на една спукана гума за Бернхард.
Ситуацията стана още по-тежка за Porsche 919 №20 малко по-късно, когато Марк Уебър загуби мощност и се прибра с ниска скорост в боксовете, което подпечата успеха на Андре Лотерер, Беноа Трелюе и Марсел Феслер. Том Кристенсен, Марк Жене и Лукас ди Граси направиха победата на Audi двойна, а Toyota TS040 №8 на Нико Лапиер, Антъни Дейвидсън и Себастиан Буеми изненадващо излезе на трета позиция въпреки катастрофата на Лапиер във втория час. Двата автомобила на Porsche отпаднаха преди финала, което бе прекрасен подарък за частния екип на Rebellion (Ник Хайдфлед, Матиас Бехе и Нико Прост), завършил четвърти.
Битката в LMP2 продължи до последната секунда и отреди първата позиция на Jota (Zytek Nissan) в класа. Саймън Долън, Хати Тинкнел и Оливър Търви успоредно с това завършиха на пето място в генералното класиране и изравниха рекорда на Strakka от 2010 г. за най-предно завършил екипаж от LMP2. Ferrari спечели първото място в GTE Pro с Джанкарло Фисикела, Джанмариа Бруни и Тони Виландер, а Aston Martin почете паметта на Алан Симонсен с успеха в GTE Am на Дейвид Хайнемаер Хенсон, Кристиан Поулсен и Ники Тийм.
Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.