Audi R10 TDI спечели за трети пореден път „24-те часа на Льо Ман”. Екипажът с номер 2 Том Кристенсен/Диндо Капело/Алан Макниш завърши с една обиколка аванс спрямо автомобила на Peugeot, управляван от Марк Жене, Никола Минасиан и Жак Вилньов. Това е осмата победа на немския производител за последните девет години.
Преди старта на 76-то издание на „Льо Ман” безспорният фаворит за титлата беше Peugeot. Автомобилът на френския производител изпревари с цели шест секунди този на Audi в квалификациите. След 24-те часа на пистата „Сарт” обаче екипажът със стартов номер 2 (Том Кристенсен/Диндо Капело/Алан Макниш) донесе третата поредна победа на прототипа R10 TDI, изпреварвайки само с обиколка Peugeot №7 (Минасиан/Жене/Вилньов). Разочарованието за френския тим бе огромно, защото 908 Hdi FAP бе категорично по-бързият прототип, но ниската надеждност за втора поредна година изигра лоша шега на французите. Единствената утеха за Peugeot е двойният подиум, който постигна благодарение на автомобила със стартов номер 9 на Монтани, Клийн и Зонта, завършили на трета позиция.
На една обиколка разстояние
Развръзката на надпреварата се случи в ранните часове на деня. След като състезанието бе преполовено, начело се движеше автомобилът на Peugeot със стартов номер 7 (Минасиан/Жене/Вилньов), като авансът му спрямо най-бързия екипаж на Audi беше близо обиколка. Прототипите на френската марка обаче загубиха ценно време в тринайсетия час от надпреварата, когато посетиха бокса, за да бъдат охладени техните базисни системи. Това позволи на Диндо Капело да излезе начело, но като цяло в този момент от състезанието болидите на Peugeot бяха по-бързи и екипажът Минасиан/Жене/Вилньов отново си върна първата позиция.
Дъждът, който започна да вали на пистата, обаче обърна развоя на състезанието. Audi R10 TDI бе настроен по-добре за мокро трасе и Том Кристенсен оглави класирането, като петнайсет часа след началото авансът му бе една обиколка. Всичко се развиваше по план за автомобила с номер 2, но два часа преди финала Кристенсен се удари в един от изостаналите болиди на шикана „Дънлоп”. Въпреки че контактът не бе лек, датчанинът остана начело и запази лидерската позиция.
До края на състезанието екипът на Peugeot №7 направи всичко възможно, за да неутрализира обиколката преднина на Кристенсен, Капело и Макниш. Минасиан дори рискува с нарязани сликове, въпреки че в някои участъци пистата бе напълно мокра, но бе принуден да се примири с второто място.
Тотална доминация на дизеловите прототипи
Победата на Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш е трета за прототипа R10 TDI, който вероятно участва за последно в „Льо Ман”, и общо осма за Audi. Поредният рекорд в тазгодишното издание на френската класика постигна Том Кристенсен, който е печелил цели осем пъти състезанието – с Porsche през 1997 г., с Bentley през 2003 г. и с Audi през 2000, 2001, 2002, 2004, 2005 и 2008 г.
Първите шест автомобила на финиша очаквано бяха заводските на Audi и Peugeot. Трети, на две обиколки зад лидера, завърши екипажът със стартов номер 9, управляван от Монтани, Клийн и Зонта. Със седем тура по-назад останаха четвъртите Лур, Према и Рокенфелер (Audi R10 TDI №3). Спечелилият полпозишън Стефан Саразен и неговите партньори Педро Лами и Алекс Вурц получиха повреда в скоростната кутия два часа след старта и загубиха близо 20 минути в бокса, но въпреки това наваксаха голяма част от изоставането и се пребориха за петото място с третия автомобил на Audi (Биела, Пиро, Вернер – Audi R10 TDI №1).
Втора лига
Най-бързият от бензиновите прототипи в клас LMP1 беше Pescarolo Judd, управляван от Прима, Тинсо и Трелюер, който завършиха седми, на 19 обиколки зад лидерите.
В клас LMP2 надпреварата спечели отборът на Ван Меркщайн, който заедно с Йос Верстапен и Йероен Блеекемолен изведе Porsche RS Spyder до престижното десето място в генералното класиране. Aston Martin DBR9 на екипажа със стартов номер 009 (Брабам , Гарсия, Търнър) по напълно безкомпромисен начин отнесе конкуренцията на фаворита след квалификациите Corvette и завърши начело в GT1, а в GT2 спечели Ferrari F430 GT на Risi Competizione (Мело, Сало, Бруни).