Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: Отново Audi!

15.06.2008 15:06

Audi R10 TDI спечели за трети пореден път „24-те часа на Льо Ман”. Екипажът с номер 2 Том Кристенсен/Диндо Капело/Алан Макниш завърши с една обиколка аванс спрямо автомобила на Peugeot, управляван от Марк Жене, Никола Минасиан и Жак Вилньов. Това е осмата победа на немския производител за последните девет години.

Преди старта на 76-то издание на „Льо Ман” безспорният фаворит за титлата беше Peugeot. Автомобилът на френския производител изпревари с цели шест секунди този на Audi в квалификациите. След 24-те часа на пистата „Сарт” обаче екипажът със стартов номер 2 (Том Кристенсен/Диндо Капело/Алан Макниш) донесе третата поредна победа на прототипа R10 TDI, изпреварвайки само с обиколка Peugeot №7 (Минасиан/Жене/Вилньов). Разочарованието за френския тим бе огромно, защото 908 Hdi FAP бе категорично по-бързият прототип, но ниската надеждност за втора поредна година изигра лоша шега на французите. Единствената утеха за Peugeot е двойният подиум, който постигна благодарение на автомобила със стартов номер 9 на Монтани, Клийн и Зонта, завършили на трета позиция.

На една обиколка разстояние 

Развръзката на надпреварата се случи в ранните часове на деня. След като състезанието бе преполовено, начело се движеше автомобилът на Peugeot със стартов номер 7 (Минасиан/Жене/Вилньов), като авансът му спрямо най-бързия екипаж на Audi беше близо обиколка. Прототипите на френската марка обаче загубиха ценно време в тринайсетия час от надпреварата, когато посетиха бокса, за да бъдат охладени техните базисни системи. Това позволи на Диндо Капело да излезе начело, но като цяло в този момент от състезанието болидите на Peugeot бяха по-бързи и екипажът Минасиан/Жене/Вилньов отново си върна първата позиция.

Дъждът, който започна да вали на пистата, обаче обърна развоя на състезанието. Audi R10 TDI бе настроен по-добре за мокро трасе и Том Кристенсен оглави класирането, като петнайсет часа след началото авансът му бе една обиколка. Всичко се развиваше по план за автомобила с номер 2, но два часа преди финала Кристенсен се удари в един от изостаналите болиди на шикана „Дънлоп”. Въпреки че контактът не бе лек, датчанинът остана начело и запази лидерската позиция.

До края на състезанието екипът на Peugeot №7 направи всичко възможно, за да неутрализира обиколката преднина на Кристенсен, Капело и Макниш. Минасиан дори рискува с нарязани сликове, въпреки че в някои участъци пистата бе напълно мокра, но бе принуден да се примири с второто място.

Тотална доминация на дизеловите прототипи

Победата на Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш е трета за прототипа R10 TDI, който вероятно участва за последно в „Льо Ман”, и общо осма за Audi. Поредният рекорд в тазгодишното издание на френската класика постигна Том Кристенсен, който е печелил цели осем пъти състезанието – с Porsche през 1997 г., с Bentley през 2003 г. и с Audi през 2000, 2001, 2002, 2004, 2005 и 2008 г.

Първите шест автомобила на финиша очаквано бяха заводските на Audi и Peugeot. Трети, на две обиколки зад лидера, завърши екипажът със стартов номер 9, управляван от Монтани, Клийн и Зонта. Със седем тура по-назад останаха четвъртите Лур, Према и Рокенфелер (Audi R10 TDI №3). Спечелилият полпозишън Стефан Саразен и неговите партньори Педро Лами и Алекс Вурц получиха повреда в скоростната кутия два часа след старта и загубиха близо 20 минути в бокса, но въпреки това наваксаха голяма част от изоставането и се пребориха за петото място с третия автомобил на Audi (Биела, Пиро, Вернер – Audi R10 TDI №1).

Втора лига 

Най-бързият от бензиновите прототипи в клас LMP1 беше Pescarolo Judd, управляван от Прима, Тинсо и Трелюер, който завършиха седми, на 19 обиколки зад лидерите.

В клас LMP2 надпреварата спечели отборът на Ван Меркщайн, който заедно с Йос Верстапен и Йероен Блеекемолен изведе Porsche RS Spyder до престижното десето място в генералното класиране. Aston Martin DBR9 на екипажа със стартов номер 009 (Брабам , Гарсия, Търнър) по напълно безкомпромисен начин отнесе конкуренцията на фаворита след квалификациите Corvette и завърши начело в GT1, а в GT2 спечели Ferrari F430 GT на Risi Competizione (Мело, Сало, Бруни).

Коментари
comments powered by Disqus