Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: Първата обиколка на електричество е факт

14.06.2014 11:13
24 часа на Льо Ман: Първата обиколка на електричество е факт

Nissan стана първият производител, който разви скорост от над 300 км/ч на пистата в Льо Ман единствено посредством електрическо задвижване и който покри дистанцията от 13,6 км, без да отделя никакви вредни емисии.

Японската компания, която ще се включи в "Кралския клас" на "Льо Ман" догодина с прототипа GT-R, участва в настоящото издание на 24-часовата надпревара с експерименталния ZEOD. Това е състезателен хибрид, който може да се движи изцяло на електричество благодарение на двата си електромотора.

Две бяха целите, които Nissan си постави посредством участието в "Гараж 56", пригоден специално за експериментални автомобили на "Льо Ман". Първата бе да постигне максимална скорост от над 300 км/ч, без да използва своя ДВГ. По време на квалификацията в четвъртък това се удаде на Сатоши Мотояма.

Другата задача на японците бе да направят една обиколка на "Сарт", без да отделят вредни емисии. Загрявката в събота сутрин даде възможност на Волфганг Райп да покрие дистанцията от 13,6 километра единствено посредством електрическото задвижване.

ZEOD е класически хибрид, който е изграден около новия 1,5-литров мотор с принудително пълнене на Nissan. DIG-T R двигателят е прекрасно олицетворение на даунсайзинга, тъй като максималната му мощност достига 400 к.с. при работен обем от 1,5 литра, тегло от 40 килограма и размери като на голяма пазарска чанта (500 х 400 х 200 мм). На всеки килограм собствено тегло се падат 10 к.с., а подобно съотношение нямат дори и новите двигатели във Формула 1.

Следващият ключов елемент в силовия тракт на ZEOD са двата безчеткови електромотора, които допълват силовия тракт. Всеки един от тях има максимална мощност от 120 кВт (163 к.с.). Двата електромотора и двигателят с вътрешно горене използват една трансмисия.

Състезателният автомобил на японците заимства технологията на електрическия LEAF що се отнася до батерията. Тя тежи 130 кг и е съставена от 672 литиево-йонни клетки, чийто общ капацитет достига 120 кВт/ч, а напрежение - 400 волта. Позиционирана е зад пилота, максимално ниско, като около нея е поместен и резервоарът за горивото.

ZEOD е единствено експериментален проект, но развойната дейност, свързана с неговата подготвка, ще бъде базата, върху която Nissan ще гради прототипа си в LMP1 за догодина.

Коментари
comments powered by Disqus