Екипът на Peugeot има сериозен повод за оптимизъм преди старта на „24-те часа на Льо Ман”. Себастиен Бурде с 908 HDi FAP постигна най-добро време на тестовете на 13.629-километровата писта, където след по-малко от две седмици ще се проведе легендарната надпревара.
Трикратният шампион в сериите Champ Car, който е в един екип с Педро Лами и Стефан Саразен, закова хронометрите на 3:26.707, което е рекордно постижение за коригираното трасе. Първият автомобил на Peugeot имаше смазващо превъзходство спрямо основния конкурент Audi R10. Най-бързата обиколка за Франк Биела (в екипаж с Пиро и Вернер) бе със секунда и половина по-слаба от тази на Бурде, а на Алан Макниш ( в екипаж със Рокенфелер и Капело) с 1.699 секунди. Пилотите на Audi имаха шанс да подобрят постижението на своя конкурент в оставащото до края на тренировките време, но заради инцидент на пистата сесията бе прекратена по-рано от предвиденото.
Двата автомобила, задвижвани с дизелово гориво, имаха смазващо превъзходство над останалите машини, окупирайки пет от шестте челни позиции. Единственият конкурент на бензин бе Pescarolo Judd. В края на тестовете Жан-Кристоф Буйон маркира впечатляващия резултат 3:28.574, който му гарантира четвърто време. Разликата между автомобилите на Audi и Peugeot спрямо останалите претенденти за престижното отличие обаче е абсолютно категорична – седмият Жан Ламер с Dome Judd S101 изостана на повече от седем секунди спрямо лидера Бурде.
Audi и Peugeot използваха тестовете на „Льо Ман”, за да запознаят своите нови пилоти с характеристиките на пистата. Бившият състезател и световен шампион във Формула 1 Жак Вилньов за първи път застана зад волана на 908 HDi FAP в състезателни условия. 36-годишният канадец регистрира личен резултат 3:31.566. „След като добиеш представа за пистата и се запознаеш с основните специфики на трасето, карането става наистина интересно. Има много приятни завои, дълги прави, които позволяват развиване на висока скорост. Най-изненадващата и непозната за мен особеност беше трафикът. Има автомобили, които са значително по-бавни от 908 HDi FAP. Някои от пилотите използват твърде интересни състезателни линии. Явно това е един от способите, на които ще разчитаме, за да надхитрим противника по време на надпреварата.”
24 часа на Льо Ман - тестове
№ | пилоти | отбор | автомобил | време |
1 | Лами | Peugeot Total | Peugeot 908 | 3:26.707 |
2 | Биела Пиро Вернер | Audi Sport North America | Audi R10 | + 1.570 |
3 | Капело Рокенфелер Макниш | Audi Sport North America | Audi R10 | + 1.699 |
4 | Колар Буйон Дюма | Pescarolo Sport | Pescarolo Judd | + 1.867 |
5 | Жене Минасиан Вилньов | Peugeot Total | Peugeot 908 | + 3.607 |
6 | Люр Екстром Према | Audi Sport Team Joest | Audi R10 | + 3.906 |
7 | Ламер Харт Блеекемолен | Racing For Holland | Dome | + 7.328 |
8 | Йохансон Шимода | Arena Motorsports | Zytek 07S | + 7.633 |
9 | Кембъл-Уолтър Отриз Накано | Creation Autosportif Ltd | Creation Judd Ca07 | + 7.691 |
10 | Прима Тинсо Трелюе | Pescarolo Sport | Pescarolo Judd | + 8.234 |