Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: Peugeot детронира Audi

14.06.2009 15:17 15
15
2571849459

Марк Жене, Дейвид Брабам и Алекс Вурц спечелиха тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”, а техните съотборници в екипа на Peugeot Себастиен Бурде, Стефан Саразен и Франк Монтани направиха победата на френския производител двойна. Серията от пет поредни успеха на Audi приключи, след като миналогодишните първенци Риналдо Капело, Том Кристенсен и Алан Макниш финишираха на трета позиция.

През 2007 година Peugeot се върна в „Льо Ман” със заводски подготвен автомобил с амбицията да добави трета титла, към спечелените две през 1992 и 1993. Още тогава 908 HDi FAP демонстрира впечатляваща скорост, но технически проблеми попречиха на отбора да спре победния ход на Audi. Миналата година Peugeot отново разполагаше с по-бързия автомобил, но серия от грешки провалиха състезанието на французите. При третия си опит обаче екипът на Peugeot бе напълно безапелационен.

Проблеми на старта

77-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” започна по ужасяващ начин за френския тим. Още преди да изтече първия час Педро Лами, който бе в екипаж с Кристиан Клийн и Никола Минасиан, засече частния Peugeot 908 HDi с номер 17 на Pescarolo Sport при излизането си от бокса. Въпреки удара португалецът се върна моментално на пистата, но задната му лява гума бе спукана и остатъците от нея нанесоха сериозни повреди на автомобила, включително и счупена маслена помпа.

Механиците на френския тим изгубиха цели седем обиколки, за да възстановят Peugeot 908 HDi FAP със стартов номер 7, което на практика остави Лами, Клийн и Минасиан извън битката за първото място. Другият пострадал екипаж - на Анри Пескароло, изостана само с един тур заради критичната ситуация на питлейна и имаше отличен шанс да атакува подиума. По време на четиринайсетия час обаче Беноа Трелюер катастрофира тежко на „Есес” и частният Peugeot 908 HDi FAP на Pescarolo Sport отпадна.

Без конкуренция

Междувременно заводските машини на френския производител поддържаха прекрасно темпо. Монтани, Саразен и Бурде, които отговаряха за автомобила с номер 8, бяха без конкуренция и водеха уверено колоната, но по време на шестия час Бурде пое към бокса заради повреда. Само десет минути бяха нужни на механиците, за да отстранят проблемите в задната лява полуос, но междувременно екипажът на Peugeot със стартов номер 9 - Жене, Брабам и Вурц, излезе начело.

Това бяха всички проблеми за автомобилите на Peugeot. До края на състезанието 908 HDi FAP се държеше прекрасно и освен че демонстрира типичната за френския прототип скорост, бе и изключително издръжлив. Нещо, с което отборът далеч не можеше да се похвали през миналите две години. Благодарение на комбинацията от скорост и надеждност Жене, Брабам и Вурц спечелиха първата победа за Peugeot на “Сарт” от 1993 г. насам, а Бурде, Саразен и Монтани завършиха втори, на обиколка зад тях. Техните съотборници в автомобила с номер 7 наваксаха част от изоставането си от грешката в бокса и минаха покрай карирания флаг с шести резултат.

Наследникът се предаде

А какво се случи с Audi? Немският производител атакува тазгодишното издание на „Льо Ман” с нов прототип – R15 TDI. За разлика от предшественика си R10 TDI обаче той демонстрира изненадващо своенравие. Технически проблеми преследваха трите екипажа, като единствено миналогодишните победители Алан Макниш, Том Кристенсен и Риналдо Капело имаха шанс да се борят за по-предно класиране. Двата автомобила на Peugeot в челото обаче бяха недостижими и пилотите на Audi R15 TDI №1 трябваше да се задоволят с третото място. Със 77-ото издание на „Льо Ман” приключи и победния ход на Audi, който от 2004 г. досега бе неизменно на върха.

Другите два заводски автомобила на Audi дори не попаднаха в челната десетка. Лукас Лур, който заедно с Майк Рокенфелер и Марко Вернер отговаряше за Audi R15 TDI №2, катастрофира на завоите „Порше” по време на седмия час след предполагаема техническа повреда, а Бернар, Дюма и Према (Audi R15 TDI №3) останаха седемнайсети. За сметка на това пилотите на Колин Колес, които използваха миналогодишните R10 TDI, завършиха на престижната седма и девета позиция, за да покажат на фирмения отбор, че новият R15 TDI се нуждае от много работа.

В задни позиции

Бензиновият автомобил на Lola Aston Martin остана зад трите дизелови прототипа, които окупираха подиума. Ян Шаруз, Томаш Енге и Стефан Мюке завършиха на четвърта позиция, на девет обиколки зад победителите. Оливие Пани, Никола Лапиер и Сохеил Аяри, които представяха Oreca AIM, допълниха челната петица.

В LMP2 категорията Porsche спечели поредната си победа благодарение на Team Essex и RS Spyder (Елгаар, Колар, Поулсен), а в GT1 и GT2 триумфираха съответно Corvette Racing с Corvette C6.R (О’Конъл, Магнусен, Гарсиа) и Risi Competizione с Ferrari F430 (Мело, Кафер, Сало).

Тази година на стартовата решетка в Льо Ман имаше и български представител. Пламен Кралев и неговият екип Endurance Asia Team минаха под карирания флаг, но не бяха класирани, тъй като не покриха 70% от дистанцията. Серия проблеми с Porsche 997 GT3 RSR попречиха на българина и двамата му съотборници Дарил О'Янг и Филип Есно да се борят с конкуренцията на Ferrari в GT2 категорията.

Коментари

анонимен
Хахаха, наистина са като българския национален отбор, даже и емблемата с лъва е почти еднаква :)

анонимен
Ауди доказаха че най-добрите и победата на Пежо от миналата година е случайна.Качество им липсва на французите уважаеми LION само с фантазия не става 9 победи за 11 години как ти струва, не е зле нарича се доминация, мачкане, размазване, както ти харесва!

анонимен
Тези от пежо са нещо като българския национален отбор по футбол. Под всякаква критика, но през лятото на 94... чудо и някой хора само за 94-та си мислят. Същата работа и с пежо, една година биха многогодишният шампион и сега 10 години ще разнасят, че през еди колко си години победили ауди.

анонимен
Ауди имат 9 победи за 11 години. Единствено порше имат по- добри резултати. Франсетата трябва да се научат да правят по надежни автомобили (не само състезателните). Иначе нека има някаква дребна пречка пред ауди, то вече не е интересно да бият толкова години.

анонимен
Siver Lion, господата от Audi не са шваби... Баварци са. Швабите правят Mercedes. :)

анонимен
dear LION, za da skusasch nechii zadnik trebva da si KORAVVV... otpred.A fransetata ne sa ...

Siver Lion
Peugeot...Motion & Emotion и дано в другия Льо Ман скъсат задниците на ,,премиум,, и ,,най добрите,, и ,,пълни с инженерни решения,, Шваби...А ако редакторите на сайта се питат защо пиша по този начин да излезнат на пътя и да видят дали ще им направи впечатление наглото и безотговорно шофиране на повечето млади шофюори каращи ,,премиум,, автомобили с немски произход.Аз лично харесвам ауди,но не и тъпото мнение на хората зад волана на тази кола,че ауди и по принцип немските коли са най добри и всеки безотговорно може да изпреварва и да бъде фактор за предизвикване на ПТП.

tony
moje da biqt,ama pri awtomobilite audi sa dosta po-napred,te ne mogat i da se srawnqwat,se pak audi e premium marka a pejo za po-normalni hora

anto
Съгласен цъм с Jouri.

Jouri
Германците май позаспаха на стари лаври,докато двигателистите на Peugeot работеха здраво и минаха покраи тях бес да ги усетят.И резултатът е,че от няколко години автомобилният им дизел е по добър по всички показатели.

tisho
Прав си Киро,приемем поправката :)

Кирил
Тишо, Peugeot 908 HDi винаги е бил по-бързият автомобил, но не и по-издръжливия. Тази година обаче французите почти нямаха проблеми. Да видим дали ще останат в Льо Ман и догодина.

tisho
те и миналата година си бяха по-бързи,само пилотски грешки ги лишиха от победата г-н ади

audi
Нека направят 5 поредни победи, тогава ще говорим.

tisho
Пежо доказаха,че когато става дума за дизел и за автомобили са the Best,евалата!

comments powered by Disqus