Заводският тим на Peugeot потвърди официално пилотската си линия за легендарната надпревара, която тази година ще се състои между 13 и 14 юни.
Никола Минасиан, Педро Лами и Кристиан Клийн, които миналата година караха за три различни екипажа, този път ще си партнират в автомобила със стартов номер 7. Сребърните „медалисти” от 2007 г. Стефан Саразен и Себастиен Бурде отново ще отговарят за прототипа със стартов номер 8, като третия пилот в техният екипаж е Франк Монтани. Ветеранът Марк Жене ще ръководи последното трио, в което попадат още „новаците” в тима на Peugeot Дейвид Брабам и Алекс Вурц.За трети пореден път Peugeot ще се опита да спечели най-титулуваното маратонско състезание с прототипа 908 HDi FAP, след като в последните две години завършваше неизменно втори зад Audi R10 TDi.
За тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман” организаторите от ACO наложиха серия промени в техническия правилник, чиято цел е да неутрализират разликата между дизеловите прототипи, които доминират тотално през последните години, и бензиновите машини от LMP1 категорията. Техническият директор на Peugeot Бруно Фамен обяснява какви корекции налагат те по 908 HDi FAP.
“Промените, които ACO наложи, са причината да разполагаме с по-малко мощност, тъй като рестрикторите за входящия въздух са намалени – от 39,9 мм на 38,3 мм. Обърнахме специално внимание и на аеродинамиката. Новият правилник налага използването на по-малко задно крило, широчината му е не 2 метра като преди, а само 1,6. Наложи се да ревизираме цялостния аеродинамичен пакет, за да оптимизираме баланса на автомобила, който пострада от намаляването на даунфорса. Ето защо на „Льо Ман” ще използваме за първи път нова предница.”
„После, през април, от ACO ни наложиха да караме с 30 кг баласт, което имаше драстичен ефект върху издръжливостта на част от механичните компоненти, особено спирачките и окачването. И за финал, тръбата към филтъра за горивото вече е по-тясна, което означава, че на всяко презареждане ще губим около три секунди.”
„Междувременно, изискванията за затворени прототипи налагат използването на климатична система, която гарантира, че температурата в кокпита няма да превишава 32 градуса. Това наложи интегрирането на допълнителен вал на скоростната кутия, който да задвижва компресора.”