Този уикенд Пламен Кралев ще стане първият българин, участвал в „24-те часа на Льо Ман“. Родният ас ще кара Porsche 911 RSR от LM GT2.
“24-те часа на Льо Ман” ще ознаменува и старта на официалното партньорство между Кралев и “Приста Ойл”, лидер в производството и продажбите на моторни и индустриални масла в Югоизточна Европа. Така за пръв път в историята на легендарното състезание ще се появят лога върху състезателен автомобил и пилот на българска компания. Пламен е и първият пилот, който ще брандира автомобила си с новото лого на „Приста Ойл”.„Приста Ойл“ ще подкрепя Кралев и в оставащите състезания от сериите „Льо Ман“ – първото нощно състезание в сериите “1000 км на Алгарве”, което ще се проведе в края на юли и началото на август, “Нюрбургринг” от 21 до 23 август и “Силвърстоун” в средата на септември.
Българинът ще се състезава в LM GT2 категорията с Porsche 911 RSR за тима на Endurance. Негови съотборници ще бъдат Дарил О’Янг, най-добрият азиатски GT пилот, и Филип Есно, който е от автомобилна фамилия с баща, участник в „24-те часа”, и чичо, пилот от Формула 1 за отборите на Ligier, Brabham и Renault.
За Кралев поканата за участие е изключителен успех, имайки предвид, че първото му състезание в живота е едва през 2007 г. За сравнение съотборникът му Филип Есно стартира кариерата си във Formule Ford Zetec през 2001 г., има участия в „24-те часа” и два поредни сезона в сериите „Льо Ман“. Дарил О’Янг пък започва с картинг още от 1988 г., шампион е в Porsche Carrera Cup Asia.
Porsche 911 RSR e състезателна версия на атмосферния 911 GT3 RS. Двигателят е 3,6-литров шестцилиндров боксер, с 445 к. с. при 8250 об./мин и максимален въртящ момент от 405 Нм при 7200 об./мин. Предавателната кутия е шестстепенна секвенциална. Окачването е McPherson отпред и многоточково отзад, в конфигурация, специално разработена от Porsche. Масата на автомобила е 1100 кг в хомологация за състезанията на ФИА и 1115 кг в хомологация от ACO за състезанията “24 часа на Льо Ман” и сериите „Льо Ман“.
порше маниак
24 часа на Льо Ман е състезанието, на което порше размазват всичко по пътя си. Имено там правят рекорда си "най-титулуваната спортна марка". Няколко пъти сменяли правилата, за да попречат на порше да взима титлите всеки път, но те отново завършвали 1,2,и 3. Един път една от колите не завършила на челна позиция, така се родила рекламният слолгън "никой не е съвършен".
кавал
Ей скандлжия_J, научи се да пишеш!
BAT_J
Що до сега фалшива кола ли е кавал?
trex
Най-накрая истинска кола за Кралев.