Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

24 часа на Льо Ман: Рекорд и полпозишън за Porsche

12.06.2015 01:04

Нийл Яни, Марк Либ и Ромен Дюма ще стартират от полпозишън 83-ото издание на „24-те часа на Льо Ман”. Porsche постави нов рекорд на пистата „Сарт” и окупира първите три места.

919 Hybrid направи сериозна заявка за победата в „24-те часа на Льо Ман”, след като се пребори за първите три места на стартовата решетка. Нийл Яни изведе Porsche 18 в челото буквално с първата си бърза обиколка в сряда вечер и остана на върха до последната трета квалификация в четвъртък.

Това е първи полпозишън за Porsche след 1997 г. в „24 часа на Льо Ман” и първи за Porsche 919 Hybrid. Успехът на немската марка е изключително впечатляващ, тъй като обиколката на Нийл Яни е близо с две секунди по-добра от рекордното постижение на Стефан Саразен от 2008 г. с Peugeot.

Яни спря хронометрите на 3:16.887, а малко преди това съотборникът му Тимо Бернхард бе затворил обиколка за 3:17.767. Тя гарантира второто място на германеца и Porsche 17, което споделя с Марк Уебър и Брендън Хартли.

Третият автомобил от Вайсах допълни впечатляващото представяне на немската марката. В сряда вечер Ник Танди, Ърл Бамбър и Нико Хюлкенберг спряха хронометрите на 3:19.297, а във втората квалификация в четвъртък стигнаха до 3:18.862.

За първи път в историята си Audi падна под 3:20 минути в квалификацията, но въпреки това Оливър Джарвис, Лукас ди Граси и Лоик Дювал завършиха на четвърта позиция. Трикратните победители с Audi 7 Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер останаха пети, а Audi 9 на Филип Албукерк, Марко Бонаноми и Рене Раст оформиха челната шестица.

Шампионите в WEC за изминалия сезон в Toyota 1 Антъни Дейвидсън и Себастиан Буеми, които са в екипаж с Казуки Накаджима, завършиха на разочароващата осма позиция, след като Алекс Вурц, Стефан Саразен и Майк Конуей с Toyota 2 ги изпревариха още в първата сесия. Слабият резултат в квалификацията за японския производител е разочароващ, но още по-разочароващ е фактът, че новата версия на TS040 остана на близо две секунди от времената на миналогодишния автомобил.

Дебютът на Nisan GT-R LM NISMO в „Льо Ман” премина малко или много според очакванията. Най-доброто постижение за японците бе дело на Хари Тинкнел, Михаел Крум и Алекс Бънкоумб, които в последната сесия вдигнаха летвата на 3:36.995. Този резултат отреди на Nissan 22 незавидното дванайсето място, но поне изпрати японците пред най-бързия прототип в LMP2 класа на KCMG.

В GT Pro категорията Aston Martin спечели първото място с дебютантите Фернандо Рийс, Алекс Макдауъл и Ричи Стануей. Corvette също показа отлично темпо в квалификацията в сряда, но американската марка преживя пълен крах в четвъртък, след като Ян Магнусен с Corvette 63 катастрофира тежко във втората сесия, а Corvette 64 имаше технически проблеми по време на финалната квалификация.

При аматьорите най-добро време записа екипажа на Aston Martin 98, за който се състезават бившият заводски пилот на Peugeot Педро Лами, синът на Ники Лауда – Матиас Лауда, и канадският бизнесмен Пол Дала Лана. Пълните резултати от квалификацията може да видите тук.

Стартът на 83-ото издание на „24-те часа на Льо Ман” ще бъде даден в събота от 16:00 българско време. Надпреварата ще се излъчва на живо в ефира на Eurosport.

Коментари
comments powered by Disqus