Porsche спечели седемнайсетата си победа в „24-те часа на Льо Ман” и детронира Audi от върха. Дебютантите Нико Хюлкенберг, Ърл Бамбър и Ник Танди завършиха с обиколка пред съотборниците си Марк Уебър, Тимо Бернхард и Брендън Хартли.
За Audi остана третото място, след като темпото на R18 e-tron quattro спадна осезаемо през нощта. Въпреки това Марсел Феслер, Беноа Трелюе и Андре Лотерер (Audi 7), които се качиха отново на подиума след миналогодишната победа, подобриха рекорда за най-бърза обиколка на пистата „Сарт”.
Състезанието започна убийствено за пилотите на Audi, които не само че бяха най-бързи, но и пазеха най-добре гумите си. Когато температурите започнаха да падат обаче, Porsche взе надмощие и излезе в челото на класирането. Първоначално Porsche 17 на Уебър, Хартли и Бернхард държеше първото си място в ръцете, но по време на деветия час австралиецът пое към боксовете, за да изтърпи наказанието от една минута, което получи заради изпреварване на Хартли при жълти флагове.
Porsche 19 пое щафетата и си оспорваше първото място с Audi 7 и Audi 9. Другият прототип на инголщатци напусна твърде рано борбата за победата, след като Лоик Дювал се удари в Джанкарло Фисикела (Ferrari 51) още в края на третия час.
Трите автомобила си разменяха лидерската позиция на няколко пъти, но с напредването на нощта Porsche 19 натрупа аванс, който се оказа достатъчен заради проблемите на Audi 7 и Audi 9. Миналогодишните победители Феслер, Трелюе и Лотерер останаха без заден капак в края на шестнайсетия час, а по-късно бяха наказани за изпреварване при жълти флагове. За Audi 9 на Филип Албукерк, Марко Бонаноми и Рене Раст проблемът бе в неработещата хибидна система.
Победата на Porsche е първа след 1997 г. насам и общо седемнайсета за немския производител. Успехът на екипа от Вайсах можеше да бъде дори и троен, но Ромен Дюма, Нийк Яни и Марк Либ имаха проблеми със спирачките и завършиха пети зад Audi 8.
За Toyota 83-ото издание на „Льо Ман” бе пълен провал. В нито един момент японците не бяха на нивото на Audi и Porsche и напълно логично завършиха на шесто и осмо място. Nissan също преживя огромно разочароание заради постоянните технически проблеми с иновативния GT-R LM NISMO, като единствената утеха за екипа на Дарън Кокс е, че Nissan 22 стигна до финала, макар и на последната позиция.
В LMP2 категорията KCMG на Нико Лапиер, Мат Хаусън и Ричард Брадли водеше от старта до финала на състезанието, а Corvette в професионалния GT клас спечели драматична победа след технически проблем за AF Corse 51 в предпоследния час. В GTE Am бе не по-малко вълнуващо, тъй като SMP Racing Ferrari стигна до победата въпреки катастрофата на Виктор Шайтар. Aston Martin 98 бе фаворит за успеха в класа, но Пол Дала Лана се разби в завоите Ford по-малко от час преди края на състезанието. Пълните резултати може да видите тук.
“24 часа на Льо Ман” завърши, но сезонът в WEC тепърва започва. Следващият кръг от шампионата ще ни пренесе на „Нюрбургринг” на 30 август.