Ръстът се дължи главно на увеличеното търсене на SUV модели
BMW Group отчете 3-процентен ръст на печалбата за първото тримесечие на 2014 година, благодарение най-вече на увеличаването на търсенето на SUV модели. Последното компенсира разходите на компанията за разширяване на пазарното и присъствие.
Печалбите преди облагане с данъци нарасна до 2,09 милиарда евро, от 2,04 милиарда за миналата година. Оборотът се увеличи с 4% до 18,2 милиарда евро.
"BMW Group стартира силно годината с нови рекорди на продажбите," обяви изпълнителният директор Норберт Райтхофер. Продажбите на автомобилите с марка BMW за първите три месеца нараства с 12%, осигурявайки на марката запазване на първата позиция в пазара на луксозни автомобил в глобален мащаб, като изпреварва конкурентите Audi и Mercedes-Benz, заемащи съответно втора и трета позиция. И двете компании обаче имат амбициозните намерения да изпреварят BMW до края на десетилетието.
Ръстът на BMW се дължи в голяма степен на търсенето на гамата от SUV модели. Продажбите на X1 за този период се увеличават с 15%, на X3 - с 11% , а на X5 - с 14%.
Според Райтхофер компанията очаква значителен ръст на печалбата за цялата година, принос за което се очаква да имат и моделите от Серия 4 Gran Coupe и Серия 2.
Очаква се печалбата да нарасне с минимум едноцифрено число от най-големите спрямо тази от 2013 година (7,91 милиарда евро). Затова се залага на представянето на 16 нови или усъвършенствани модели. В името на задържането на първото място BMW значително увеличи инвестициите в създаването на нови модели и технологии, за да запази преднината си пред Audi и Mercedes. Другата баварска компания, Audi, която досега не е била лидер в продажбите в луксозния клас за цяла година ще представи 17 нови или усъвършенствани модели през 2014, включително новия TT.
Mercedes възнамерява за представи 30 нови модела до края на десетилетието, от които 12 напълно автомобила.
BMW отвръща на тази инвазия с добавянето на SUV модела X4 и Серия 2 Active Tourer през 2014 година и ще започне доставките на суперспортния plug-in хибрид i8 през следващия месец. Автомобилният производител изразходва над 1 милиард долара за разширяване с 50 % на производствените мощности в САЩ, чиито поточни линии напускат SUV модели и вече се подготвя за строителството на втори завод в Северна Америка, за да посрещне увеличаването на търсенето зад океана.
Компанията от Мюнхен възнамерява да увеличи инвестициите в развойна дейност след като вече похарчи за целта 4,8 милиарда евро през 2013 година. Нормата на печалба на BMW е 9,5%, която е по-висока от 7-те процента на Mercedes и близо до 10-те на Audi.
Трите германски производителя на луксозни автомобили обаче срещат сериозни предизвикателства от страна на по-малките производители на подобни автомобили като Jaguar Land Rover които са собственост на Tata Motors и Maserati която е притежавана от Fiat Chrysler Automobiles. Последните добавят нови и нови модели за да привлекат клиенти към своите марки. Известен факт е че нормата на печалба в луксозния сегмент е по-висока от тази по-масовите класове.
BMW, притежаващ също марките Mini и Rolls-Royce, смята че продажбите на компанията ще надвишат 2 милиона автомобила за първи път през 2014 година, постигайки целта две години по-рано от планираното. Фирмата очаква да запази лидерското си място в глобалния премиум сегмент за десета поредна година.