Технологиите на Continental ще намалят емисиите на дизела - с китайска помощ
Технологичната компания Continental и китайският доставчик на автомобилни компоненти и батерии CITC (Sichuan Chengfei Integration Technology Co., Ltd.) създадоха съвместно предприятие за разработване и производство на 48 волтови системи за автомобилната индустрия. Джойнт венчъра в който Conti ще притежава 60 процента, а CITC 40 процента ще бъде глобално предприятие, което ще доставя цялостни 48 волтови системи на автомобилни компании в Европа, Северна Америка, Китай и други азиатски държави. Новообразуваното предприятие, което трябва да започне производството си в средата на 2018 година трябва да се превърне в един от лидерите в производството на 48 волтовите системи за меки хибридни системи.
Съвместното предприятие с китайската компания ще затвори производствения цикъл
Continental залага много на този вид решения като изгодни от гледна точка на себестойност, но същевременно ефективни за намаляване на разхода на гориво. Мрежа с напрежение от 48 волта използват и за други цели производители като Mercedes и Audi, захранвайки електрически механични компресори допълващи турбокомпресорите, както и системи за активна стабилизация. Подобни схемни решения вероятно ще намерят място и в даунсайзинг агрегатите много скоро.
Съвместното предприятие със CITC и по-точно с неговото подразделение CALB осигурява по-лесен достъп за Conti до китайския пазар и възможност да стане много по-голям играч, осигурявайки на клиентите си модерни литиево-йонни батерии и интегрални 48 волтови решения, произвеждайки сам всички негови компоненти. Съглашението има и стратегически смисъл, защото CITC на практика е притежание на AVIC (Aviation Industry Corporation of China), а подразделението CALB (China Aviation Lithium Battery Co., Ltd.) има огромен експертен опит в разработването и производството на литиево-йонни клетки.
Според Continental през 2025 година 14 процента от новите автомобили – както бензинови, така и дизелови – ще бъдат оборудвани с такива системи. Новото предприятие ще разработва и произвежда акумулаторни платформи за всички 48 волтови топологии (P0, P2 Px) с мощност до 25 кВт. Акумулаторните клетки ще се осигуряват от CALB, а Conti ще осигурява обединяването в батерии, управлението и софтуера за това. Съвместното предприятие ще изгражда интегрални системи за различни производители, но по желание на последните ще доставя и отделни компоненти.
Решение за дизела
Най-голямото предимство на системите на Continental е че предлага функции, които преди бяха възможни само за скъпи високоволтови системи – като например равномерно движение с постоянна скорост на електричество (реене), бързо стартиране на двигателя и ефективна рекуперация. 48 волтовата система допълва 12 волтова бордова мрежа и включва три основни компонента: 48 волтова литиево-йонна батерия, чиито капацитет и мощност са важни за ефективната рекуперация, електрическо мотор с интегриран AC/DC конвертор, заменящ стартера и генератора и конвертор на напрежението DC/DC за обмен на енергия между двете бордови системи. 48 волтовата система на Continental позволява намаляване на средния разход на гориво, респективно емисии на CO2 в реални условия на шофиране с до 21 процента при бензиновите мотори и с до 9 при дизелите. За последните по-важно е значителното намаляване на емисиите на NOx. За първи път такива системи бяха интегрирани в модели на Renault и Audi, като производството им започна през 2017 година. Предстои въвеждането за дизели и бензинови мотори в Европа, Китай и Северна Америка. Литиево-йонните клетки в тези системи са ефективно и практично технологично решение за меки хибридни системи с напрежение от 48 волта.