Шест отбора и състезатели от 22 страни са подали своите заявки за рали “Мексико”, четвърти кръг от Световния рали шампионат.
Настоящият световен шампион Себастиен Льоб и неговият партньор Даниел Елена ще се борят да повторят победата, която извоюваха през миналата година в Мексико. Това е първи старт за сезона на макадам и дебют за Citroen C4 WRC на тази настилка, който ще доказва, че е достоен наследник на шампионската Xsara.
Двойката Льоб – Елена ще получи подкрепата на Дани Сордо и Марк Марти, които ще гонят темпо по високите и прашни етапи на единствения северноамерикански кръг от Световния рали шампионат при положение, че искат да повторят отличния резултат от Монте Карло.
Работата в екип ще бъде основният коз на Citroen в борбата срещу деветте автомобила Ford Focus WRC, предвождани от летящите финландци Маркус Грьонхолм и Тимо Раутиайнен, чиято цел е само и единствено победата. Мико Хирвонен и Ярмо Лехтинен ще се противопоставят на своите съотборници с помощта на втория Focus на BP-Ford WRT. През последните няколко месеца младият финландец демонстрира отличен напредък и няма съмнение, че ще се бори с най-добрите и на макадамовите отсечки в планинските участъци на Гуанахуато.
Армията на Ford включва войните на Аржентина, Великобритания, Финландия, Норвегия и Ирландия, които ще защитават честта на синия овал и ще търсят място в челните редици. Сред тях се забелязват имената на баща и син - Остин и Гарет Макхейл, които ще получат съответно подкрепата на навигаторите Брайън Мърфи и Пол Нейгъл, ще забравят роднинските връзки поне до финала на надпреварата. Аналогична е ситуацията и при братята Перес Компанк, които ще се борят за първата точка на дебютната през този сезон Munchi's Ford WRT.
Луис Перес Компанк и Хосе Мариа Волта натрупаха достатъчно опит през последните три години и ще трябва да подкрепят своите съотборници Хуан Пабло Райес и Хорхе Перес Компанк, които ще изпълняват ролята на ученици през сезон 2007.
Още един екип, който откровен признава, че е на етап трупане на опит, е дуото Матю Уилсън и Майкъл Ор. Състезателите на Stobart VK M-Sport Ford RT демонстрират обещаващи резултати и логично водят новата генерация британски таланти. Ще им партнират финландците Яри-Мати Латвала и Мика Антила, както и норвежката двойка Хенинг Солберг – Като Менкеруд, която все още няма достатъчно стаж с Focus RS WRC, но ще получи отлична възможност да трупа познания за поведението на колата върху макадам.
Петер Солберг и Фил Милс ще рачитат на новата Subaru Impreza 2007, която ще направи официален дебют именно на рали “Мексико”. Гумите на BFGoodrich също са нови, както и надеждите за по-добро представяне. По традиция Солберг и Милс се представят силно на това състезание, което е показател за класиране в челото – необходимият стимул за Subaru WRT, който е далеч от славните си времена. Австралийската двойка Крис Аткинсън – Глен Макнийл, която остави страхотни впечатления на старта на сезона в Монте Карло, също ще защитава честта на отбора.
След авангарда на WRC-автомобилите стартират серийните машини от PWRC. Тоши Араи и Тони Сиркомбе за трети път в Мексико ще се изправят срещу Фумио Нутахара и Даниел Барит и Насер Ал-Атиах и Крис Патерсон, което е предпоставка за една обещаваща битка за челните позиции. Естествено техните планове могат да бъдат объркани от Марк Хигинс и Мартин Скот, Кристиан Солберг и Ристо Петилайнен, Лешек Кузай и Ярек Баран, Павлидес Спирос и Денис Жироде, Андреас Аигнер и Клаус Вика, които ще дирят успеха във всеки един етап. Нарастващата популярност на шампионата за серийни автомобили се забелязва посредством появата на Травис Пастрана и Кристиан Едстром, които с помощта на своите съотборници Кен Блок и Алесандро Джелсомино, ще представят Subaru USA. Цял американо-мексикански взвод на група N, представен от легендите Lancer и Impreza, ще поддържа напрежението и през трите дни на престижната надпревара.
Местният тим Peugeot 206 Cup ще включи в битката седем от своите представители, за да им осигури нужния опит в най-силния рали шампионат.