Хазната отпусна едва половината от исканата помощ, по-малките компании застрашени от банкрут.
Специалната комисия за подпомагане на автомобилната индустрия към американското финансово министерство отдели 5 млрд. долара за субсидиране на доставчици на автомобилни части. Те ще се изразподват под формата най-вече на финансови гаранции. Сумата обаче е доста по-малка, отколкото очакваха от бранша, и вероятно ще предпази само по-големите компании, обричайки по-слабите на гибел."Програмата ще осигури на компаниите-доставчици толкова необходимия достъп до ликвидност, за да им помогне да се справят с текущите си разходи и плащания. По този начин ще гарантираме на автомобилостроителните компании доставката на частите, от които те се нуждаят", заяви финансовият министър Тимъти Гейтнър. Той призна, че не всички компании ще бъдат обхванати от спасителния пакет, но добави, че колапсът "на определени доставчици е естествена, макар и болезнена част от бизнес цикъла". Член на комисията, пожелал анонимност, подчерта пред The Wall Street Journal: "Ние нямаме за задача да осигуряваме командно дишане на всички компании".
Доставчиците искаха 10.5 милиарда долара като федерални гаранции, за да покрият вземания от General Motors, Ford Motor и Chrysler, които банките вече не приемат като гаранция, и така да си осигурят нови кредити. Всъщност GM и Chrysler ще избират кои от партньорите им ще получат помощ по тази схема.
Субсидията е разчетена само за американски компании и оставя зад борда онези европейски и азиатски производители, които притежават заводи в САЩ. Асоциацията на последните чрез председателя си Майк Стантън осъди правителствената намеса като "пъхане на пари в ръцете на конкурентите ни".