Японският гигант празнува 50 години от стъпването си в Съединените Американски Щати.
През 1957 година в САЩ стартират продажбите на седана Toyopet Crown, който първоначално бива осмян от автомобилната публика. През 1968 година пък се появява бъдещият бестселър Corolla, а през 1989 луксозното поделение Lexus.За сравнение, през изминалата 2006 година продажбите на японския концерн в Щатите достигнаха 2,5 милиона превозни средства, Ford успя да продаде 2,9 милиона, а General Motors - 4,1 милиона.
В момента Toyota Motor Corporation e на второ място по продажби в световен мащаб след GM. През първите девет месеца на 2007 година японците са продали 7,05 милиона превозни средства, което отговаря на ръст от седем процента в сравнение със същия период за миналата година.
General Motors повеждат с минимална преднина от 7,06 милиона, след като през първото шестмесечие на тази година Toyota задмина своя най-силен съперник по продадени автомобили. "Самураите" се надяваха да запазят преднината си до края на 2007, с което да детронират GM за цялата година и да оглавят статистиката за пръв път от 1930 насам.