55 екипа са получили право за участие на 3 юни в официалния тест преди старта на 75-ото издание на „24-те часа на Льо Ман“, което ще се проведе на 16 и 17 юни. За първи път от 1989 г. легендарното състезание ще приеме толкова много претенденти за престижната награда.
Най-впечатляващият факт за тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман“ е присъствието на сериозно разнообразие на шасита и двигатели, както и засиленият мултинационален характер на отборите, включени надпреварата (13 държави от общо 41 заявки). Вторият пункт, който също заслужава внимание, е стабилното присъствие на прототипите (28 от общо 55). Клас LM P1 включва шестнайсет екипа, което се явява контрапункт на предположението, че интересът към тази категория ще намалява.
Участието на Audi в LM P1 не е изненада за никой. Audi Diesel R10 спечели престижното отличие през 2006 г. и стана първият автомобил, който триумфира с помощта на дизелов агрегат. Армията от Инголщад ще получи номер 1, 2 и 3. Основният конкурент на R10 през тази година ще бъде Peugeot 908 HDi FAP, който ще дефилира на пистата „Сарт“ с номер 7 и 8.
Бензиновият батальон ще бъде ръководен от трите автомобила на Pescarolo, които ще се конкурират с творенията Courage LC70-AER на Ив Кураж. През 2007 година местният конструктор ще празнува четвърт век присъствие в „24-те часа на Льо Ман“. В най-престижната категория ще се включат и Creation Autosportif Ltd. с Creation-Judd, Arena International Motorsport със Zytek, Racing for Holland с новия Dome-Judd S 101, както и швейцарският Swiss Spirit, който разчита на Lola B07-10, оборудван с V-образния осемцилиндров агрегат, осигурил титлите на Audi R8 за 2000, 2001, 2002, 2004 и 2005 г.
В LM P2 се забелязва отсъствието на WR, който през 2006 г. отразнува своята 30-та годишнина в престижната надпревара. Френският тим се оттегли временно от „24-те часа на Льо Ман“, за да изгрее през 2008 г. с ново оригинално, но и екологично решение, което ще се бори за титлата. Barazi Epsilon се завръща с два Zytek 07S/2. Lola и Courage, които традиционно са фаворити за отличието, ще се изправят срещу конкуренцията на машините Radical на Rollcentre Racing, Dome на T2M Motorsport, Pilbeam на Пиер Брюно и Pescarolo-Judd на Kruse Motorsport.
Категорията LM GT1 ще противопостави Aston Martin DBR9 и Chevrolet Corvette C6. Японският тим JLOC ISAO Noritake ще се състезава с Lamborghini Murcielago, а Team Oreca ще бори конкуренцията с два Saleen.
В LM GT2 има 13 заявки, като за първи път през последните години Porsche няма да разполага с най-много претенденти, тъй като Ferrari ще се противопостави на Porsche 911 GT3 RSR (997) с пет F430. През 2006 г. LNT спечели престижното отличие и ще се бори за втори пореден успех с помощта на два Panoz Esperante.
Стартът на 75-ото издание на „24-те часа на Льо Ман“ няма да се състои както по традиция в 16 часа местно време, а ще бъде изместен с един час по-рано, тъй като съвпада с втория тур от парламентарните избори на Франция.