От 1966 г. са произведени повече от 20 милиона двигатели SUBARU BOXER
Скоро се отбеляза годишнината на една от отличителните технологии на Subaru. През месец май 1966 г. се е състояла световната премиера на Subaru 1000 - първият японски серийно произвеждан автомобил с усъвършенствано задвижване на предните колела, но най-вече с напълно нов двигател за Subaru – 1,0-литровия BOXER с водно охлаждане. Оттогава компактните и ефективни BOXER двигатели са стълб на марката Subaru, отправната точка за постигане на удоволствие от шофирането и безопасност – фундаментални ценности за японския производител, известен със своята технология за задвижване на всички колела.
Именно концептуалните предимства на симетрично проектираните BOXER двигатели позволяват разработването на също симетрично проектираната система за задвижване на всички колела – Symmetrical AWD. Комбинацията от двете технологии е синоним на безопасност при шофиране и спортен успех за Subaruот 1972 г. От пускането на пазара през май 1966 г. Subaru са произвели над 20,4 милиона BOXER двигателя – една история на успеха, която вече гледа към бъдещето. Хибридната система e-BOXER вече пренесе двигателя с срещуположно разположени цилиндри в епохата на електрификацията. Новата система обогатява гамата, която се допълва от традиционните двигатели, включително обновения 2,5-литров BOXER двигател, който задвижва шестото поколение Subaru Outback (90% от компонентите са преработени спрямо същия двигател от предишното поколение), което наскоро се появи на европейския пазар. В BOXER двигателя цилиндрите са разположени хоризонтално от двете страни на коляновия вал, а буталата се движат едно срещу друго, подобно на двама боксьори в боксов мач – образ, от който произлиза името на тази технология. Това са най-добрите условия за идеален балансна масите.Освен това двигателите SUBARU BOXER от самото начало се характеризират с изключително дълъг живот и надеждност и по този начин допринасят значително за удовлетвореността на клиентите. Без BOXER двигателя, като задвижваща система, симетричното задвижване на всички колела - Symmetrical AWD, което отличава марката Subaru вече почти половин век, не би било възможно. От двигателя, разположен по-ниско (в сравнение с един редови или V-образен двигател) благодарение на своята конфигурация, до трансмисията, от карданния вал до задния диференциал, цялото задвижване е разположено в една линия по протежение на централната ос на автомобила в полза на балансираното, неутрално и безопасно поведение при шофиране.
Една нова епоха в шофирането: ефективната хибридна система e-BOXER
Уникалната и усъвършенствана комбинация от BOXER двигателя и постоянното задвижване на всички колела, допълнена от безстепенната автоматична трансмисия Lineartronic, и до днес е в основата на автомобилите с 6 звезди в емблемата. Новата глобална платформа на Subaru осигурява основата за електрификацията на двигателя чрез иновативната технология за задвижване на mild хибридна система e-BOXER – една комбинация, която позволява чисто електрическо задвижване, като същевременно подобрява ускорението и отзивчивостта. В постоянния си стремеж към непрекъснато усъвършенстване на BOXER двигателя и на системата за задвижване Subaru са си поставили за цел до 2030 г. 40% от продажбите да бъдат на хибридни и електрически автомобили. Вълнуващи перспективи, с които значително се намаляват вредните емисии, като същевременно се запазва основната цел на характерното за Subaru удоволствие от шофирането и предимствата за безопасност на легендарното симетрично задвижване на всички колела.