Съдът отсъди , че градовете могат да забраняват движението на най-силно замърсяващите коли
Около 6000 преждевременни смъртни случая, свързани с азотните оксиди (NOx), отчитат всяка година в Германия, заяви Федералната агенция по околната среда, като предостави повече доказателства за опасността за здравето, породена от токсичните частици, които биват генерирани предимно от дизелови двигатели.
Това число вероятно ще бъде увеличено, тъй като производителите на автомобили и правителството, се опитват да забавят закриването на дизеловата технология, в която автомобилната индустрия в Германия инвестира милиарди.
Агенцията по околната среда (UBA) също така заяви, че NOx може да причини разболяване на един милион души всяка година и че нивата на токсичните частици в 70 немски града са по-високи от допустимите стандарти за качеството на въздуха.
Автомобилната индустрия не скрива намерението си да ограничи дизеловата технология, дори да бъде спряна, за да бъдат постигнати целите за емисиите на CO2 и постепенно да се премине към електрическа мобилност.
Продажбите на дизелови автомобили продължават да падат, след като Volkswagen допусна през 2015 г. фалшифициране на показанията на вредните емисии. Последвалите разкрития показаха истинските нива на NOx, които реално се излъчват от дизеловите автомобили, отколкото бензиновите двигатели.
Германският съд отсъди миналия месец, че градовете в страната могат да забраняват движението на най-силно замърсяващите автомобили по своите улици. Това решение би довело до по-бързо спиране на двигателите с вътрешно горене и постепенно преминаване към електрическа мобилност.