Моделът ще дебютира още тази година, а в момента текат усилени тестове в далечния Север
Рецептата за 718 Cayman GT4 е проста, но гениална - за да се стигне до определението "Супер-Porsche", на борда му има шестцилиндров средноразположен двигател, който задвижва задните колела и може би ръчна трансмисия - а може би и атмосферен двигател. Защо може би? В 718 Cayman GTS понастоящем тупти 2,5-литровия четирицилиндров двигател с мощност от 365 к.с., който не е подходящ за GT4. Именно за това, както се носят първите слухове, инженерите от Цуфенхаусен са монтирали на 718 Cayman GT4 4,0-литров шест цилиндров боксерен двигател!
Ще има ли 718 Cayman GT4 двигател от GT3?
Чудовищният агрегат няма да изпраща 500 к.с. на коляновия вал както при GT3, а ще бъде една с по-ниска версия с мощност между 420 и 430 к.с. Засега, всичко е прекрасно. Разбира се, в този диапазон от мощност е и трилитровият шестцилиндров турбо с 420 к.с. Този агрегат към момента задвижва 911 Carrera S. Ако се върнем назад, последният Cayman GT4 беше оборудван с 3,8-литров шестцилиндров атмосферен двигател с мощност 385 к.с., заимстван от 911.
Отсега е сигурно, че мощният шестцилиндров двигател ще кореспондира подобаващо с визията на GT4. Именно затова мощният Cayman е обновен с нови агресивни престилки с допълнителни въздухозаборници, нови вентилационни отвори в калниците, както и фиксиран голям заден спойлер.
Porsche 718 Cayman GT4 с цена не по-малка от 100 000 евро
В долната част на задната престилка може да се види ново конфигурираният дифузьор, а кръглите изпускателни тръби излизат малко навън. Зад олекотените джанти надничат червените спирачни апарати. Става дума за конвенционални стоманени спирачки, като опция ще има и керамични спирачни дискове с жълти спирачни апарати. Може да се надяваме GT4 да има и ръчна трансмисия. Между другото, носят се слухове, че GT4 няма задължително да се казва GT4, абревиатурата "RS" също ще седи добре в задната част. Едно нещо е сигурно - върховата версия на 718 Cayman няма да струва под от 100 000 евро.