Юбилейният автомобил е произведен в завода на Opel/Vauxhall в Лутън, Великобритания
От момента на своето представяне на пазара през 2001 г., Opel Vivaro е един от най-популярните лекотоварни автомобили в своя пазарен сегмент (до 2,9 тона максимално допустимо общо тегло, Van-D). Днес заводът на Opel/Vauxhall в Лутън (Великобритания) стана свидетел на още един крайъгълен камък в историята на гъвкавия лекотоварен модел, отбелязвайки слизането на 750-хилядния Vivaro от поточната линия.
“Седемстотин и петдесет хиляди е изключително впечатляващо число и постижение за Vivaro – особено на този силно оспорван пазарен сегмент,” сподели Щефен Рашиг, директор лекотоварни автомобили в Opel/Vauxhall. "Моделите Combo, Vivaro и Movano са важна част от нашата стратегия за растеж. Ние се движим по график към нашата цел за увеличаване на обема на продажбите на тези продукти с около 80 процента към 2022 година – от 83 000 реализирани на пазара лекотоварни автомобила през 2013 година до обем от 150 000 екземпляра през 2022 година”, допълни той.
Моделът Vivaro е най-продаваният лекотоварен автомобил на марката Opel. Той изигра съществена роля в процеса на впечатляващото завръщане на германския производител в този сектор на пазара, a 2015 година за него бе рекордна – обемът на продажбите на Vivaro се покачи с 38 процента, a Vivaro отбеляза най-високите стойности на общия пазарен дял и на дела в сегмента от момента на своето представяне през 2001 година.
Vivaro може да бъде конфигуриран и оборудван така, че да отговори на практически всяка нужда от лекотоварен превоз, а успешната му концепция за предоставяне на възможност за различни варианти се възприема като истински хит сред клиентите – моделът се предлага като закрит фургон, като Combi, като фургон с разширена кабина Сrew van и като платформа-кабина в различни конфигурации и дава възможност за многобройни трансформации, отговарящи на изънредно широк спектър от специфични професионални изисквания. Моделът Vivaro съчетава също функционалността на лекотоварния автомобил с предимствата на мобилния офис на колела, както и с привлекателния дизайн и високото равнище на комфорт при леките автомобили.
Но не само Vivaro отбеляза големи успехи през 2015 година - Opel/Vauxhall успя да реализира над 100 000 продажби на товарни автомобили през изминалата година, отбелязвайки ръст в размер на 24 процента в сравнение с 2014 и значително изпреварвайки средното нарастване на пазара, което бе в размер на 9%. Лекотоварните събратя на Vivaro в лицето на Movano и Combo също се радваха на нарастваща популярност, регистрирайки покачване на продажбите със съответно 27 и 12%. Moделът Моvano последва успешно примера на Vivaro и отбеляза най-висок пазарен дял, най-висок дял в своя сегмент и най-голям обем на продажбите от момента на своята пазарна премиера през 1998 г.