Състезателен автомобил с лимитирано издание ексклузивно за писта
Porsche Motorsport отбелязва 25-годишнината на Manthey-Racing GmbH с изключителен специален модел. С производствен цикъл от само 30 автомобила, 911 GT2 RS Clubsport 25 е проектиран и разработен от Porsche и Manthey за писта и състезания. Подобно на Porsche 935, който беше представен през 2018 г., този автомобил също се основава на 911 GT2 RS Clubsport, задвижван от 3,8-литров редови шестцилиндров битурбо двигател, генериращ 515 кВт (700 к.с.). Мощността се предава на задните колела чрез седемстепенна скоростна кутия Porsche с два съединителя (PDK).
Отличителният дизайн на 911 GT2 RS Clubsport 25 приема много компоненти на автомобила и елементи от познати и бъдещи състезателни автомобили на Porsche. По отношение на технологиите и аеродинамиката, този автомобил преодолява пропастта между две от моделните поколения 911.
„Porsche Motorsport и Manthey спечелиха много състезания и първенства от основаването на отбора преди 25 години - например седем пъти за 24 часа в Нюрбург. От 2013 г. двете компании са тясно свързани. С уникалното специално издание 911 GT2 RS Clubsport 25 това успешно партньорство премина на следващото ниво “, обяснява Матиас Шолц, директор GT Racing Cars. „911 GT2 RS Clubsport 25 се възползва от опита на автомобилните състезания, който Manthey и Porsche Motorsport са придобили по целия свят. Това е перфектният състезателен автомобил за амбициозни частни шофьори и е впечатляващ пример за инженерни умения. "
Вдъхновението за 911 GT2 RS Clubsport 25 дойде от 911 GT3 R на Manthey, който феновете на Нюрбургринг с обич нарекоха Grello заради отличителната си зелена и жълта ливрея. Умишлено поставените акценти в тези цветове подчертават това. Многото подобрени допълнителни компоненти в същото време отразяват опита, който Manthey е придобил в автомобилния спорт през последния четвърт век. След това Грант Ларсен от Style Porsche добави последното оптично докосване. Ларсен е проектирал такива легендарни състезателни автомобили като 911 RSR, 911 GT3 R, както и модерните 935 и много други.
„Дизайнът на 911 GT2 RS Clubsport 25 изразява дългогодишното сътрудничество между Porsche Motorsport и Manthey“, подчертава Ларсен. „Той обединява съответните силни страни на всеки партньор в един състезателен автомобил и в същото време преодолява пропастта между моделните поколения 991 и 992 на 911. Manthey допринася за основната концепция и техническите идеи, като Porsche предоставя окончателния дизайн. Използвахме характерната цветова схема Grello на Manthey, за да подчертаем конкретно някои функционални области на автомобила. "
Подобно на съвременния Porsche 935, 911 GT2 RS Clubsport от поколението на моделите 991 е в основата на модела с ограничено специално издание. Концепцията за централно разположен радиатор е една от определящите му характеристики. Той прилича на този на 911 GT3 R и има няколко предимства: постоянният, оптимален въздушен поток поддържа температурата на двигателя стабилна в широк диапазон на оборотите, докато преместването на радиатора осигурява по-добра защита срещу повреди от сблъсък.
Изцяло преработената предна престилка сега разполага с централен вход за осигуряване на оптимален въздушен поток. Подобно на Grello, двойните му движения от външната страна увеличават притискателната сила на предната ос. Освен това автомобилът разполага със затворено шаси. Предният капак от въглеродни влакна също е напълно преработен. Подобно на 911 GT3 R, неговите два големи вентилационни отвора, разделени от централен разделител, отвеждат горещ въздух над покрива към задното крило. Централно разположен канал NACA - комбиниран с емблемата на Porsche -подава свеж въздух към пилотската кабина.
Благодарение на новата концепция за охлаждане, радиаторите в арките на колелата могат да бъдат изоставени. Това подобрява директния въздушен поток към предните спирачки, които поддържат стабилни температури за по -дълго. Подобно на съвременния 935, разширените арки на колелата се отварят във вертикални отвори за горещ отработен въздух. Хоризонтална разделителна лента във вентилационния отвор блести в типичните за Grello цветове на Manthey 911 GT3 R - фина стилна характеристика, която се повтаря върху разширените калници отзад. Те са свързани с предните калници с праг и разполагат с голям въздушен вход от две части.
С окачването 911 GT2 RS Clubsport 25 включва основни компоненти на съвременния 935, включително щедро оразмерените 18-инчови джанти с централно заключване. Във връзка със съответните отмествания, това води до значително по-широка следа в сравнение с 911 GT2 RS Clubsport. Електронните системи за управление и кормилната уредба също отразяват този на съвременния 935.
Задната част на 911 GT2 RS Clubsport 25 също е получила обширни модификации. Задното крило се отличава с нови странични пластини и опорни скоби с лебедова шия, които осигуряват непрекъснат поток. Особено широкият заден спойлер образува единица с каросерията и, подобно на съвременния 935, служи като обгръщащ ръб-елемент, който отличава първия модел на Manthey MR, който все още се основава на 996 поколението на Porsche 911.
Новите вентилационни отвори в задния капак под задното стъкло ускоряват циркулацията на въздуха в отделението на двигателя на специалния модел. Manthey оптимизира дизайна на функционалния дифузор, който осигурява рамката за ново проектираната изпускателна система. Изпускателните тръби представляват визуален акцент. Задните светлини отговарят на настоящите регулаторни изисквания и се използват и в новия 911 GT3 Cup (поколение 992).
Една от характерните черти на 911 GT2 RS Clubsport 25 са основните състезателни фарове с дизайн на четири ленти. Въпреки че те произхождат от спечеления на Льо Ман 911 RSR по същество, претърпяха допълнително развитие за специалния модел и са особено ефективни при осветяването на пистата. Като мярка за спестяване на място, индикаторите са интегрирани. Интериорът, включително заварената предпазна клетка, е възприет от 911 GT2 RS Clubsport и отговаря на стандартите на FIA. Емблемата изразява статуса на лимитирано издание.
„Със специалното издание на 911 GT2 RS Clubsport 25, което проектирахме и разработихме съвместно с Porsche Motorsport, достигнахме до друг етап в 25-годишната история на Manthey. Това е перфектен пример за нашия ръководен принцип „По-близо до съвършенството“, “казва Никола Редер, управляващ директор на Manthey-Racing GmbH. „При всяка промяна технологичната функция винаги има приоритет. Ето защо 911 GT2 RS Clubsport 25 има свой собствен характер, който също отразява ценностите на нашата марка: ясни и щателни, гъвкави и безкомпромисни. "
Porsche предлага 30 бройки от лимитираното издание 911 GT2 RS Clubsport 25 за 525 000 евро плюс данъци, специфични за страната. Поръчките могат да се правят само по имейл на: 911GT2RSClubsport25@porsche.de. Очаква се доставката да започне през януари 2022 г.
25 години Manthey - от състезателен отбор до универсална компания
Manthey-Racing GmbH е основана през 1996 г. от състезателния пилот Олаф Мантей и оттогава се радва на тесни връзки с Porsche. Компанията със седалище в Meuspath близо до Северната дъга на Нюрбургринг е отговорна за управлението на Porsche 911 RSR на фабричния отбор в Световния шампионат за издръжливост на FIA (WEC). Manthey също се състезава с Nürburgring Endurance Series (NLS) и 24-часовото състезание в германския регион Айфел с 911 GT3 R, който местните фенове с любов наричат „Grello“. За волана на този автомобил Кевин Естре (Франция), Михаел Кристенсен (Дания) и Матео Кайроли (Италия) постигнаха седмата победа за целия прочут отбор на 24-часовото състезание на Нюрбургринг през първия уикенд на юни.
В допълнение към успехите си в автомобилните състезания, компанията се прочу като специалист по пътни автомобили GT. Портфолиото на компанията обхваща също решения и услуги за развитие в областта на инженерството за клиенти на автомобилния спорт, както и шофьорски опит и събития. През 2013 г. Porsche AG придоби 51 % мажоритарен дял в компанията. В Manthey-Racing GmbH сега работят около 200 души и се управляват от съсобствениците Никола и Мартин Редер.