Комбинацията от шестцилиндрови агрегати и двойно задвижване превръща дизеловите топмодели на Audi A4 и Mercedes C-класа в два от най-желаните "ледоразбивачи" в автомобилния среден клас.
Предимствата на по-скъпото двойно предаване излизат наяве при затруднено шофиране в тежки зимни условия. И макар стандартните версии на нашите тестови участници А4 и C-класа да са добре подготвени за студения сезон, при пряко сравнение с тях изпълненията quattro и 4Matic се оказват твърде напреднали в зимните "спортове". Преминаването по заледен участък очевидно не е проблем за техните способности - уви, не можем да кажем същото за модификациите с две задвижващи колела, където програмата за стабилност е затрупана с работа.
C-класата само с автоматична трансмисия
В средния клас на швабите за системата 4Matic се доплащат 9223 лева, срещу които освен повече сцепление получавате и превъзходен седемстепенен автоматик. 7G-Tronic върви ръка за ръка с двойното предаване, тъй като в тази схема разпределителният диференциал представлява част от трансмисията. Audi от друга страна предлага трилитровия TDI quattro само в съчетание с шестстепенна предавателна кутия, отличаваща се с умела настройка и прецизното водене на скоростния лост.
A4 с по-спортно поведение на пътя
Освен технологично сходство екипировката на автомобилите разкрива и някои сериозни различия. Audi например поставя ударението върху спортната динамика, докато в Mercedes се набляга повече на комфорта и необезпокояваното придвижване. Въпреки еднаквото ниво на безопасност всеки от двамата съперници доставя удоволствие на водача по свой собствен начин. A4 изкушава най-вече с директната си кормилна уредба, слабото потъване каросерията в завои и неутралното поведение на пътя. Вярно, че C-класата не пада по-долу, но при нея граничният режим на движение не е тъй впечатляващ. В крайна сметка по-нечувствителното управление и леката склонност към презавиване в моменти на сериозно напречно ускорение забавят Mercedes при разпределянето на точките.
C 320 CDI 4Matic традиционно се оказва скъп
Двигателят на C-класа е "по-улегнал" и разгръща своя въртящ момент не дотам агресивно, както това се случва в автомобила от Инголщат. Същевременно моторът на Audi демонстрира по-нисък разход на гориво заради механичната предавателна кутия, с която е свързан. В края на сравнителния тест двамата кандидати за слава все още се движат рамо до рамо, тъй като оценката на каросериите не излъчва категоричен победител. Решаваща роля в непримиримата снежна битка се пада на цената, а там швабите винаги са стояли с едно стъпало по-високо. Ето защо по-изгодният A4 печели тази надпревара.
Текст: Гьоц Лайер, Теодор Новаков
Снимки: Ахим Хартман
Оценка

1. Audi A4 3.0 TDI Quattro Ambition
Луксозен седан с подчертано спортен уклон, отлично управление и мощен двигател. Приемливият разход на гориво и изгодната цена също са негови отявлени предимства.

2. Mercedes C 320 CDI 4matic Avantgarde
Типичен представител на немската марка с добър комфорт и плавно разгръщане на динамичните характеристики. Приятен за каране, но твърде скъп автомобил.
Технически данни
1. Audi A4 3.0 TDI Quattro Ambition | 2. Mercedes C 320 CDI 4matic Avantgarde | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 176 кВт (239 к. с.) | 165 кВт (224 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
6,2 сек | 6,8 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
36 м | 38 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 250 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
9,3 л/100 км | 10,2 л/100 км |
Базова цена | 84 472 лева | 88 482 лева |
ilian
mercedes vinagi 6te bade nomer 1,zaradi ka4estveniq si interior i komforta na vozene
mitashky
in QUATRRO we trust
hari
AUDI RULZZ