Французинът поема отбора от WRC и клиентските проекти на марката
Hyundai официално потвърди, че Сирил Абитебул ще води програмата в Световния рали шампионат и ще отговаря за клиентските проекти на компанията. Бившият моторспорт бос на Renault поема функциите на освободения в края на 2021 г. Андреа Адамо. Досега Жулиен Монсе отговаряше за ръководството на спортните програми, но неговата номинация бе обявена като временна още от самото начало.
„Както в моторспорта, така и в останалите активност, Hyundai подготвя внимателно почвата, за да бъде лидер. Радвам се, че и аз ще съм част от това и че ще управлявам WRC отбора и клиентските програми. Нямам търпение да се потопя в рали общността и да открия куп вълнуващи неща за този зрелищен спорт“, коментира французинът в официалното съобщерние.
„Hyundai ми оказа пълна подкрепа при прехода и се надявам да вляза плавно в новата си роля. Нямам търпение да започнем.“
We are pleased to announce that Cyril Abiteboul will join Hyundai Motorsport in the role of Team Principal.
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) January 12, 2023
Read more about his appointment on our website ???? https://t.co/RcrYnJ9t6H#HMSGOfficial pic.twitter.com/aniRhqgRpH
Абитебул, който по образование е инженер, бе в групата на водещите управленски фигури във Формула 1 през миналото десетилетие. През 2012 г. парижанинът пое екипа на Caterham, а две години по-късно стана управителен директор на Renault Sport F1. Когато Лука ди Мео ребрандира отбора от Енстоун на Alpine обаче, Абитебул бе освободен и трябваше да продължи кариерата си в производителя на състезателни двигатели Mecachrome.
Слуховете, че именно той ще поеме моторспорт програмите на Hyundai, се появиха още в началото на декември и отново повдигнаха на въпрос темата за евентуално участие на корейците във Формула 1. На този етап обаче ръководството на компанията не дава никакви сигнали, че планира да смени посоката на развитие на моторспорт проектите си.
В момента Hyundai има заводски отбори във WRC и ETCR – сериите за електрически туристически автомобили. Корейците подкрепяха и BRC в Световната купа за туристически автомобили, която обаче прекрати съществуването си в края на миналия сезон. Въпреки това Elantra N TCR и i30 N TCR ще продължат да се състезават в регионалните TCR серии и вероятно в TCR Wolrd Tour – шампионатът, който трябва да наследи WTCR.