В момента на проектирането превозното средство е оценено на 10 000 долара
За да направи населението на селските райони на Африка мобилно, Техническият университет в Мюнхен (TUM) стартира проект Acar. Acar залага изцяло на електрическо задвижване и трябва да стане достъпен многофункционален автомобил.
Ако населението на селските райони на Африка има достъп до атрактивна мобилност, това би могло да спре миграцията на селските райони, това цели проектът Acar. Проектът Acar, върху който четири катедри на Техническия университет (TUM) работят в тясно сътрудничество с партньори от Германия и няколко африкански държави, включва електрическа мобилност, от която ще се възползва населението в бедните райони с лоша инфраструктура.
Адаптивен посредством модулна конфигурация
Сърцевината на концепцията позволява различни приложения. Acar е подходящ за всякакви терени, може да се зарежда със слънчева енергия и има модулна конструкция. Различните конфигурации дават възможност да се превозват хора и товари. Допълнителните модули на автомобила позволяват, наред с другото той да намери приложение и като техника за селското стопанство и като източник на енергия за други машини. Модулната конфигурация позволява да се запази ниска цена. В момента на проектирането превозното средство е оценено на 10 000 долара (около 9086 евро). Допълнителни модули могат да бъдат закупени, само ако е необходимо или дори да се наемат.
Опростената конструкция на дългия 3,7, широк 1,5 и висок 2,1 метра Acar позволява той да бъде изработен на място. Гръбнакът се състои от класическа рамкова конструкция. Малкото елементи на каросерията са закрепени на стомана подрамка. Стандартното изпълнение на кабината предлага две места, зад които се простира пространството за товарене. Нетното тегло е 800 кг, а полезният товар може да възлиза до един тон.
Acar се движи със слънчева енергия
Задвижването се осъществява от 8 кВт (около 11 к.с.) електрически мотор на всяка ос, съответно с диференциал. Централно разположената 20-кВтч батерия осигурява пробег до 80 км. Максималната скорост е 50 км/ч. Голям соларен панел на покрива зарежда батерията с енергия.
Първият прототип на автомобила вече беше представен през пролетта, в момента се тестват различните компоненти. Въз основа на направените заключения, вторият прототип ще бъде конструиран през пролетта на 2017. Проектът ще бъде представен на широката общественост, през септември на IAA 2017.